• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har dessa delar till omega länk ?

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Håller på och färdigställa en stållänk till min speedmaster 321 .
Fick tag på en 1116 länk med felaktiga ändlänkar ( raka ) och lyckades sedan få tag på 575 ändlänkar via cousins uk men tyvärr saknas fortfarande de vikta mittbitarna som håller i hop ändlänk och länk
Så är det någon som har 2 st länkbitar som skulle kunna passa ? ( bitarna är ca 6/6 mm när de är i hop vikta )
/ Martin
image.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Håller på och färdigställa en stållänk till min speedmaster 321 .
Fick tag på en 1116 länk med felaktiga ändlänkar ( raka ) och lyckades sedan få tag på 575 ändlänkar via cousins uk men tyvärr saknas fortfarande de vikta mittbitarna som håller i hop ändlänk och länk
Så är det någon som har 2 st länkbitar som skulle kunna passa ? ( bitarna är ca 6/6 mm när de är i hop vikta )
/ Martin
image.jpeg
Är länken precis lagom i storlek? Om den är lång kanske det går att ta delarna från länkbitar som blir över?

Edit: alternativt försöka hitta extra länkbitar på bukten?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Nej. Tyvärr de bitar som är kvar räcker inte
Ok skall hålla koll på ebay men vad kallas dessa mittlänkar på engelska då och passar de från andra länkar än 1116 ?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Dom bör väl funka fint ? Dyr frakt bara .
Jo, men kan säkert bli ett ok pris då jag inte tror att efterfrågan på ett par länkbitar borde vara så hög?

Jag skulle själv hellre betala 500:- för original omega-bleck än att låta få dem tillverkade för 2-300:- även om det skulle vara omöjligt att se skillnad :)
 
Topp