• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har en Patek Nautilus 5711 el 3700?

psub

Breitling
Skulle behöva en ny graal att jaga efter... :D Det jag börjar fastna för är en patek nautilus utan krusiduller och kanske blå tavla. Är det någon här som har en och kan ge lite inspiration samt berätta hur ni gick till väga för att köpa en? Vilka fallgropar finns?

Det jag gillar med det här projektet är (förutom att klockan är snygg) att den är så pass dyr att jag antingen måste spara i 5 år eller sälja alla befintliga klockor vilket gör den nästan ouppnåelig (men bara nästan) :D
 

Genta

Cartier
Skaffade en ny 5711 ganska nyligen. Det som lockade mig var designkonceptet och den erkända kvaliteten i alla detaljer, finishen på urverket och den blåa urtavlan som ändrar nyans i olika ljusförhållanden. Glasbaksida var ett krav för att kunna njuta av urverket, så äldre modeller föll bort. Trots en diameter kring 40 mm är den tunn, vilket gör den väldigt bekväm. Att den sen var svår att få tag på gjorde lockelsen bara större!

Min köpprocess tog några år. Det är ju inte någon lagervara hos butikerna så det var svårt att hitta ett ex att prova. Den mindre modellen dyker ibland upp på Kaplans och Pantbanken och brukar gå kring 60, men var inte intressanta för mig. Tittade en del utomlands och Chrono24. Inga kap där heller. Billigare fann jag bara hos handlare i USA, men prisskillnaden var inte tillräckligt stor. Bästa affären är nog de nya 5711 som har dykt upp på blocket två gånger med ett års mellanrum med 20% rabatt om jag minns rätt...får känslan av att det kan dyka upp igen. Själv kröp jag till korset och köpte hos Rob Engström. Mkt pengar, så jag ville känna mig trygg.
 

bredbud

Omega
Den mindre modellen fanns på Kaplans klockkvalite nyligen. Den drog iväg rejält prismässigt om jag inte minns fel. Testade den men den kändes på tok för liten så 5711 är nog rätt väg att gå, tyvärr får man väl säga med tanke på priset...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag är ju inte någon större vän av Nautilus, men den på Klockkvalitén var jag sugen på. Är född en onsdag och två dagqr senare, en fredag, såldes 3800:n...
 

psub

Breitling
bredbud skrev:
Den mindre modellen fanns på Kaplans klockkvalite nyligen. Den drog iväg rejält prismässigt om jag inte minns fel. Testade den men den kändes på tok för liten så 5711 är nog rätt väg att gå, tyvärr får man väl säga med tanke på priset...

var också där och testade den, kändes som du säger lite liten... Tog ett snabbt foto:
C47A90C3-4263-45F1-8356-E7961A75D786-3166-00000465C2014A11.jpg


Den var dessutom paj när jag provade den, armbandet fungerade inte..
 

psub

Breitling
Genta skrev:
Skaffade en ny 5711 ganska nyligen. Det som lockade mig var designkonceptet och den erkända kvaliteten i alla detaljer, finishen på urverket och den blåa urtavlan som ändrar nyans i olika ljusförhållanden. Glasbaksida var ett krav för att kunna njuta av urverket, så äldre modeller föll bort. Trots en diameter kring 40 mm är den tunn, vilket gör den väldigt bekväm. Att den sen var svår att få tag på gjorde lockelsen bara större!

Min köpprocess tog några år. Det är ju inte någon lagervara hos butikerna så det var svårt att hitta ett ex att prova. Den mindre modellen dyker ibland upp på Kaplans och Pantbanken och brukar gå kring 60, men var inte intressanta för mig. Tittade en del utomlands och Chrono24. Inga kap där heller. Billigare fann jag bara hos handlare i USA, men prisskillnaden var inte tillräckligt stor. Bästa affären är nog de nya 5711 som har dykt upp på blocket två gånger med ett års mellanrum med 20% rabatt om jag minns rätt...får känslan av att det kan dyka upp igen. Själv kröp jag till korset och köpte hos Rob Engström. Mkt pengar, så jag ville känna mig trygg.

Sjukt intressant, tack! Hittade du någonsin ett ex att prova innan du köpte? Hur lång tid tog det från att du beställde tills att du fick den?
 

Genta

Cartier
Tittade på en 5712 i London (rörig urtavla i mitt tycke, men väldigt snyggt med mikrorotor) och en 5711 på Rob Engström. De får in en a två stycken per år och tack vare att jag stod på en väntelista fick jag titta på den i våras. Sen dök det upp en i höstas igen.
 
Topp