Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som har en Patek Nautilus 5711 el 3700?

Diskussion i 'Diskussion' startad av psub, 18 december 2012.

1. psub
    Trådstartare

psub Torpare

Skulle behöva en ny graal att jaga efter... :D Det jag börjar fastna för är en patek nautilus utan krusiduller och kanske blå tavla. Är det någon här som har en och kan ge lite inspiration samt berätta hur ni gick till väga för att köpa en? Vilka fallgropar finns?

Det jag gillar med det här projektet är (förutom att klockan är snygg) att den är så pass dyr att jag antingen måste spara i 5 år eller sälja alla befintliga klockor vilket gör den nästan ouppnåelig (men bara nästan) :D

2. Genta har väl en 5711....

3. Genta

Genta Borgare

Skaffade en ny 5711 ganska nyligen. Det som lockade mig var designkonceptet och den erkända kvaliteten i alla detaljer, finishen på urverket och den blåa urtavlan som ändrar nyans i olika ljusförhållanden. Glasbaksida var ett krav för att kunna njuta av urverket, så äldre modeller föll bort. Trots en diameter kring 40 mm är den tunn, vilket gör den väldigt bekväm. Att den sen var svår att få tag på gjorde lockelsen bara större!

Min köpprocess tog några år. Det är ju inte någon lagervara hos butikerna så det var svårt att hitta ett ex att prova. Den mindre modellen dyker ibland upp på Kaplans och Pantbanken och brukar gå kring 60, men var inte intressanta för mig. Tittade en del utomlands och Chrono24. Inga kap där heller. Billigare fann jag bara hos handlare i USA, men prisskillnaden var inte tillräckligt stor. Bästa affären är nog de nya 5711 som har dykt upp på blocket två gånger med ett års mellanrum med 20% rabatt om jag minns rätt...får känslan av att det kan dyka upp igen. Själv kröp jag till korset och köpte hos Rob Engström. Mkt pengar, så jag ville känna mig trygg.

4. bredbud

bredbud Bonde

Den mindre modellen fanns på Kaplans klockkvalite nyligen. Den drog iväg rejält prismässigt om jag inte minns fel. Testade den men den kändes på tok för liten så 5711 är nog rätt väg att gå, tyvärr får man väl säga med tanke på priset...

5. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag är ju inte någon större vän av Nautilus, men den på Klockkvalitén var jag sugen på. Är född en onsdag och två dagqr senare, en fredag, såldes 3800:n...

6. cab

cab Friends of KS

Någon som har koll på serviekostnader same as AP typ runt 10släng ?

7. psub
    Trådstartare

psub Torpare

var också där och testade den, kändes som du säger lite liten... Tog ett snabbt foto:

Den var dessutom paj när jag provade den, armbandet fungerade inte..

8. psub
    Trådstartare

psub Torpare

Sjukt intressant, tack! Hittade du någonsin ett ex att prova innan du köpte? Hur lång tid tog det från att du beställde tills att du fick den?

9. Genta

Genta Borgare

Tittade på en 5712 i London (rörig urtavla i mitt tycke, men väldigt snyggt med mikrorotor) och en 5711 på Rob Engström. De får in en a två stycken per år och tack vare att jag stod på en väntelista fick jag titta på den i våras. Sen dök det upp en i höstas igen.

Mårtenssons ur Brookfield