• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har en transformers klocka?

Rojalisten

Panerai
Dvs. futuristic klockor som ser ut och kunna vakna till liv och ta över världen.

Exempel

Devon Tread 1 Steampunk
Devon-Tread-1-Steampunk-watch-16.jpg


Hublot MP-05 LaFerrari Ferrari
Hublot-La-Ferrari-2.jpg


Dietrich OT-3 "Organic Time"
DSCF2813.JPG


Urwerk UR-210S
Urwerk-UR-210S-Stainless-Steel-Bracelet-12.jpg


(inte mina bilder)

Eller klassar dom flesta dessa klockor som rent skit?
Oftast är ju dessa pjäser förbaskat dyra!

Kan tänka mig att typ hollywood kändisar eller Justin bieber skulle lägga x antal 100 000 på dom, eller riktar sig dessa klockor också till "vanliga" människor ? =)
 

Rojalisten

Panerai
Hublotten kräver en speciell "borrmaskin" för att dra upp så då minskar ju det faktiska suget... :)

Med rätt utstyrsel så kan nog Devon fungera, men jag har inte riktigt den klädstilen. Urwerk är häftiga men inget jag vill bära. Det finns en kille som byggde en egen (hommage) UR-202, https://klocksnack.se/threads/killen-byggde-en-egen-urwerk.31141/



Riktigt imponerade att på något sätt lyckas lista ur mekanismen i Urwerk,en och bygga en egen!
Likaså Devon har en egen laddningsdocka som behövs för att hålla liv i den, endast $19,995.00 (20% off)...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tänk vad olika man kan tänka, personligen skapar "mini-dragaren" fett med ha-begär men prislappen sätter stopp som en rak höger från Dwayne "The Rock" Johnson... :(
Nu har den väl en "hyfsad" gångreserv i och för sig, men att behöva ta med sig en elektrisk maskin till när man reser tilltalar inte mig...
 

jhm

Panerai
Ressence 3 skall ju vara oljefylld. Vågar man gissa att den klarar 50 år utan service, eller är det till att byta oljan efter 1500 mil som man är van vid när man lämnar in bilen? ;)
 
Topp