• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

någon som har erfarenhet om nautica klockor

shark

Breitling
tittat väldigt mycket på nautica klockor eftersom jag är mycket för båtliv och tycker om temat på klockorna men är dom att jämföra med parfym klockor eller håller dom bättre kvalitet någon som vet ?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag skulle nog säga parfym-klocka för marinintresserade. Inget fel med parfymklockor per se, men när man börjar intressera sig för insidan så upptäcker man oftast att det finns mer och andra och roligare klockor där ute. Tyvärr så brukar även budgeten behöva utökas...
 

CLT

Rolex
Aldrig hört talas om. Men skulle säga att det finns roligare klockor för dom pengarna.
 

F-L-P

Panerai
tittat väldigt mycket på nautica klockor eftersom jag är mycket för båtliv och tycker om temat på klockorna men är dom att jämföra med parfym klockor eller håller dom bättre kvalitet någon som vet ?


Någon skön vintage med regatta nedräkning kanske?
Tissot-Regate-3.jpg
 

shark

Breitling
efter jag hört om nautic . tyckte jag zeppelin verkar lite mer okänt och spännande
 

F-L-P

Panerai
tack för alla tips jag köpte en certina ds podium titan för 3 veckor sen men jag vill ha en snygg dress klocka jag har tittat lite på dom tyska uren och föll för zeppelin ser mycket prisvärt ut men tyska ur vet jag inget om http://www.klockor365.se/shop/7656-1-zeppelin-klocka-8121p.html den va väldigt snygg är det bra urverk ?


Tyska klockor är bra. Stowa, sinn, Glashütte original, A. Lange & Söhne, Nomos osv.

Urverket är säkert helt ok, japanskt miyota ägs utav citizen.

Spännande tror jag inte att det är. verkar vara något företag som har köpt upp namnrättigheter till lite gamla flygpionjärer och nyligen börjat producera klockor med dessas namn på. Funkar säkert helt ok, och om du älskar utseendet så kan du ju köpa en.

MEN: det finns väääääääääldigt många andra klockor i denna prisklass som jag skulle rekommendera före dessa. märken med äkta historia. Typ seiko.
 

shark

Breitling
Tyska klockor är bra. Stowa, sinn, Glashütte original, A. Lange & Söhne, Nomos osv.

Urverket är säkert helt ok, japanskt miyota ägs utav citizen.

Spännande tror jag inte att det är. verkar vara något företag som har köpt upp namnrättigheter till lite gamla flygpionjärer och nyligen börjat producera klockor med dessas namn på. Funkar säkert helt ok, och om du älskar utseendet så kan du ju köpa en.

MEN: det finns väääääääääldigt många andra klockor i denna prisklass som jag skulle rekommendera före dessa. märken med äkta historia. Typ seiko.



okej tack men är inte så förtjust i japan seiko osv men har även tittat på aviator ryska klockor verkar ochså lite ovanligare och har riktiga ryska urverk den här http://www.neowatches.se/aviator-c-55/aviator-small-second-6975645-e.html
 
Topp