Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

någon som har erfarenhet om nautica klockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av shark, 4 mars 2015.

1. shark
    Trådstartare

shark Torpare

tittat väldigt mycket på nautica klockor eftersom jag är mycket för båtliv och tycker om temat på klockorna men är dom att jämföra med parfym klockor eller håller dom bättre kvalitet någon som vet ?

2. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag skulle nog säga parfym-klocka för marinintresserade. Inget fel med parfymklockor per se, men när man börjar intressera sig för insidan så upptäcker man oftast att det finns mer och andra och roligare klockor där ute. Tyvärr så brukar även budgeten behöva utökas...

3. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Aldrig hört talas om. Men skulle säga att det finns roligare klockor för dom pengarna.

4. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Corum kan vara värt att kika in med, mycket båtinspirerat. Spec. Admirals cup serien.

willbur gillar detta.
  5. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Någon skön vintage med regatta nedräkning kanske?

nissehult gillar detta.
  6. shark
    Trådstartare

shark Torpare

tack för alla tips jag köpte en certina ds podium titan för 3 veckor sen men jag vill ha en snygg dress klocka jag har tittat lite på dom tyska uren och föll för zeppelin ser mycket prisvärt ut men tyska ur vet jag inget om http://www.klockor365.se/shop/7656-1-zeppelin-klocka-8121p.html den va väldigt snygg är det bra urverk ?

7. shark
    Trådstartare

shark Torpare

efter jag hört om nautic . tyckte jag zeppelin verkar lite mer okänt och spännande

8. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
  9. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Tyska klockor är bra. Stowa, sinn, Glashütte original, A. Lange & Söhne, Nomos osv.

Urverket är säkert helt ok, japanskt miyota ägs utav citizen.

Spännande tror jag inte att det är. verkar vara något företag som har köpt upp namnrättigheter till lite gamla flygpionjärer och nyligen börjat producera klockor med dessas namn på. Funkar säkert helt ok, och om du älskar utseendet så kan du ju köpa en.

MEN: det finns väääääääääldigt många andra klockor i denna prisklass som jag skulle rekommendera före dessa. märken med äkta historia. Typ seiko.

10. shark
    Trådstartare

shark Torpare

okej tack men är inte så förtjust i japan seiko osv men har även tittat på aviator ryska klockor verkar ochså lite ovanligare och har riktiga ryska urverk den här http://www.neowatches.se/aviator-c-55/aviator-small-second-6975645-e.html

Mårtenssons ur Brookfield