Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som har koll på kronometer Stockholm

Diskussion i 'Vintage' startad av antikmartin, 26 juli 2015.

1. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Fick tag på en lite risig
    guldklocka från kronometer Stockholm
    Dessutom chronometer officially certified verket är 25 stenars ,1221 på rotorn och möjligtvis eta 2451 under balansen . Vem levererade delar åt kronometer Stockholms kronometrar ?
    image.jpg image.jpg

theargonaut gillar detta.
  2. cjperry

cjperry Präst

Från:
    Norr
    Vet att KS bland annat var återförsäljare för Breitling och hade sitt namn på några av deras modeller. Mycket mer än så vet jag tyvärr inte.

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Schysst klocka! Har en väldigt lik själv :) Tyvärr ingen bra koll på KS, men kanske @Ragge eller @JoPe, har mer info?

Tvillingen hälsar :)

Ragge gillar detta.
  4. Rdm

Rdm Friends of KS

Från:
    Landsbygden S om Sthlm
    Fan vad fin! Får man fråga hur mycket den gick på?

5. antikmartin
    Trådstartare

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Tack för svaren.
    Rdm. Köpte ett parti med antikt silver , lite konst , porslin mm och fick ett totalpris så vet inte exakt men nån stans runt skrotpriset för 18 k 10 gr kanske det landade på
    Klockan är repig bak och har som du. Ser på bilden lite skador på tavlan samt har legat i 20 år så går men stannar till ibland. Behöver rengöring och nya oljor skulle jag tro
    Kommer ev att bli till salu då Georg Jenssen silvret och lite annat drev upp totalpriset till lite mer än vad jag tänkt göra av med

6. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    De KS som är Breitling klockor fast med andra tavlor borde väl ha serienummer på boetten som matchar Breitlings. I så fall går det ju att kika upp, alltid lite roligare ifall det är en känd tillverkare. :)

7. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

Har 2 styck stoppur, snyggare än de flesta, vet inget om värde eller årtal dock

image.jpg

Ragge gillar detta.
  8. Ragge

Ragge Stadsbo

Tack för förtroendet theargonaut!
    Tyvärr har jag inte mycket att komma med annat än att min kronograf av fickursmodell har verk från Excelsior Park och Dashboard kronografen från Lemania.
    Kan du Joshua3 bjuda på bilder av verken i dina fina stoppur?

9. Swewatch

Swewatch Torpare

Även fast jag har rätt många KS-klockor vet jag inte jättemycket. KS existerade mellan 1933-1976. Började med fickur, fortsatte med armbandsur, och sålde parallellt många tidtagarur, både till privat bruk och till industrin. Vad jag vet satte de inte ihop några klockor själva utan köpte färdiga och satte ofta sin logga på. Som tex i fallet med Breitling.
    Se några exempel på mitt instakonto: https://instagram.com/swewatch/

Gummo och Aurum gillar detta.