• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har koll på kronometer Stockholm

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Fick tag på en lite risig
guldklocka från kronometer Stockholm
Dessutom chronometer officially certified verket är 25 stenars ,1221 på rotorn och möjligtvis eta 2451 under balansen . Vem levererade delar åt kronometer Stockholms kronometrar ?
image.jpg
image.jpg
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Vet att KS bland annat var återförsäljare för Breitling och hade sitt namn på några av deras modeller. Mycket mer än så vet jag tyvärr inte.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Tack för svaren.
Rdm. Köpte ett parti med antikt silver , lite konst , porslin mm och fick ett totalpris så vet inte exakt men nån stans runt skrotpriset för 18 k 10 gr kanske det landade på
Klockan är repig bak och har som du. Ser på bilden lite skador på tavlan samt har legat i 20 år så går men stannar till ibland. Behöver rengöring och nya oljor skulle jag tro
Kommer ev att bli till salu då Georg Jenssen silvret och lite annat drev upp totalpriset till lite mer än vad jag tänkt göra av med
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vet att KS bland annat var återförsäljare för Breitling och hade sitt namn på några av deras modeller. Mycket mer än så vet jag tyvärr inte.

De KS som är Breitling klockor fast med andra tavlor borde väl ha serienummer på boetten som matchar Breitlings. I så fall går det ju att kika upp, alltid lite roligare ifall det är en känd tillverkare. :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Har 2 styck stoppur, snyggare än de flesta, vet inget om värde eller årtal dock


image.jpg
 

Ragge

Cartier
Tack för förtroendet theargonaut!
Tyvärr har jag inte mycket att komma med annat än att min kronograf av fickursmodell har verk från Excelsior Park och Dashboard kronografen från Lemania.
Kan du Joshua3 bjuda på bilder av verken i dina fina stoppur?
 

Swewatch

Breitling
Även fast jag har rätt många KS-klockor vet jag inte jättemycket. KS existerade mellan 1933-1976. Började med fickur, fortsatte med armbandsur, och sålde parallellt många tidtagarur, både till privat bruk och till industrin. Vad jag vet satte de inte ihop några klockor själva utan köpte färdiga och satte ofta sin logga på. Som tex i fallet med Breitling.
Se några exempel på mitt instakonto: https://instagram.com/swewatch/
 
Topp