Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som har koll på Oysterquartz

Diskussion i 'Diskussion' startad av gustavc, 1 februari 2013.

1. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Ännu en arbetsvecka avklarad!

Idag hade jag möte med en gammal kund som driver en revisionsbyrå det är en äldre väderbiten man som andas äventyt. Han har ett bibliotek med historier från bergsbestigningar, Djungelexpeditioner och swingersklubbar!

Tillslut kom vi i vilket fall in på klockor. Jag hade spanat in hans handled tidigare men han är av generationen där klockor bärs upp och ner?!?

Men nu visade han upp den en Datejust Oysterquartz och han berättade att han hade köpt den under en resa till Amerika i slutet av 70-talet.

Jag vart stört förälskad i denna lilla pjäs som jag aldrig stött på in the wild tidigare och vill gärna veta mer. Den intergrerade länken ger ett tufft lite industrielt intryck (Tänk Gerald genta).

Jag kan tänka mig att vissa har svårt för Rolex och Quartz i samma mening men är det någon som har en i ägo?

Sen söker jag även lite mer information kringt vilka referenser man bör sikta in sig på då jag antar att quartzverket utvecklats en del genom åren?

Bild från Google:

All form av klagomål på stavfel och särskrivningar hänvisas till Apple inc

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Ref 17000. Den enda man behöver. För klassiskt gubbrollestuk är det 17014 som gäller.

3. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Tack Singular, Jag ska kolla närmare på 17000!

Det ligger en hel del defekta oysterquartz runt om på nätet, lagar RSC fortfarande 5035 urverk?

4. gustavc
    Trådstartare

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Hittade denna på haagens blogg [​IMG]

Drägglar...

5. joey

joey Stadsbo

Själv tycker jag att inget kan bli så rätt som kombinationen Rolex och quartz. Är sugen på att komplettera samlingen med fler...

Bifogade filer:

6. joey

joey Stadsbo

...kompletterar med en idolbild på en 17000 och en 17014.

7. joey

joey Stadsbo

Har man svårt med batterigrejen finns det även alternativ i form av 1530 och 1630. Denhär 1630 kollade jag in i Berlin förra året (bredvid min 17014).

Bifogade filer:

8. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    hur ligger en beg prismässigt?

9. carlanton

carlanton Biskop

Vill du klämma på en finns det en defekt G/S på Kaplans. Inget att köpa, men kul att se!

10. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    De där kantiga boetterna med integrerad länk växer mer och mer! Fanns väl någon eller några liknande Omegor på forumet också?

11. carlanton

carlanton Biskop

:shock:

12. Sir_Pierre

Sir_Pierre Bonde

Från:
    Malmö
  13. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Nu menar jag inget illa.. Men är du bara ute efter att locka läsare?

Som du själv skrev, du nämner oysterquartz lite. Att den går på batteri och slutades tillverkas 2001.

Du kanske inte läste TS frågeställning, isåfall ber jag om ursäkt.

14. joey

joey Stadsbo

16 000 - 23 000 för stål och G/S. Kanske lite billigare på ebay och chrono24.

15. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Någon som har koll på Oysterquartz

Ok. Den är ruskigt snygg får jag säga! Den är en modell som hamnar lite i skuggorna. Tyvärr...

skickat med telefonen.

16. JS

JS Friends of KS

Har du kollat in templet för OQ?

http://www.oysterquartz.net/

Där finns rätt mkt info

Var lite sugen på en sådan innan oxå (ref 17000), tycker det är en skön cross-over mellan en vanlig DJ och en AP RO

17. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Ska det vara OQ så ska det vara en DD i helguld. Den ultimata nonchalansen. :cool:

Mårtenssons ur Brookfield