Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som har någon erfarenhet av Becks urhandel i Norrköping?

Diskussion i 'Diskussion' startad av J86A, 11 september 2014.

1. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Är bosatt i Norrköping där det är helt galet dåligt med urmakare och var inne till Becks för att trycktesta min Omega och fick till svar att maskinen inte var inställd för Omega och att jag skulle återkomma om några veckor :shifty: Jag har ingen aning om hur dessa maskiner fungerar men tyckte det lät jätte konstigt o_O Så fick inte direkt något bra intryck där. Är det någon som har andra erfarenheter av Becks? Att bemötandet kanske bara var en tillfällighet o_O

Tack för ett grymt forum! :happyhappy:

Chuck gillar detta.
  2. Frele

Frele Stadsbo

Har varit förbi ett par gånger och klämt på lite klockor. Har alltid fått ett väldigt trevligt och bra bemötande. Upplevde också att de var någorlunda kunniga.

J86A och Chuck gillar detta.
  3. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Kanske bara var en tillfällighet då :) Men tyckte det var konstigt att han jag pratade med sa att maskinen som man utför trycktestet på inte är inställt för Omega, borde man inte rimligtvis ställa den efter vilket tryck som ska läggas? o_O

Chuck gillar detta.
  4. Frele

Frele Stadsbo

Är inte jättebevandrad vad gäller trycktestning, men kanske klarade bara deras maskin att testa ett visst tryck. Exempelvis maximalt 10 bar medan din klocka klarar 30 bar. Någon med bättre kunskap får gärna rätta mig om jag har fel.

J86A gillar detta.
  5. Jocke_77

Jocke_77 Torpare

Härligt med lite fler norrköpingsbor ;) har också varit därinne och snurrat men det känns inte "klockrent".

J86A gillar detta.
  6. alfgren

alfgren Biskop

Kommer från Norrköping från början men lämnat för många år sedan.

J86A gillar detta.
  7. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Ja det känns ju inte som att vi är överdrivet många här :p Ja det känns nästan lite skitnödigt där inne :wtf: men det är kanske bara är jag

8. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Förstår att utbudet i den här stan lämnar mycket att önska :happyhappy:

9. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Jag förstår att ditt tänk där men då blir det ju ännu konstigare när han säger att jag ska komma tillbaka om några veckor o_O:)

10. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Också varit där några gånger. Trevligt bemötande varje gång,men kan inte uttala mig om service och liknande.

J86A gillar detta.
  11. alfgren

alfgren Biskop

Det berodde dock mer på utbudet av jobb än klockhandlare ;)

J86A gillar detta.
  12. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Ja det överflödar ju inte direkt med jobb i den här stan och då har jag även för mig att Norrköping har riktigt höga siffror när det kommer till arbetslöshet om man jämför med hela landet o_O

13. Rolex1220

Rolex1220 Bonde

Gå till Urmäster vid Ströget, familjeföretag.
    Duktiga och har en fungerande maskin för trycktest. De hjälper dig utan problem.

För övrigt gör de i princip all service själva på klockorna, vad jag vet skickas allt iväg från Becks.

/N

J86A, Jockinho och seikoswede gillar detta.
  14. seikoswede

seikoswede Borgare

Jag håller med!

De har hjälpt mig vid ett par tillfällen nu och det har gått fort och smidigt. Trevliga är de också!

Jag har iofs inte gjort några jättejobb men det de har gjort har alltid varit till belåtenhet. Sist bytte de regelfjäder i min Enicar och ringde dagen efter jag lämnat in den. På köpet fixade de till en Seiko som stoppat.

De är två, far och son tror jag, utbildade urmakare och gör som sagt det mesta själva.

Kolla med dem! Ligger i Spiralen.

Jim

alfgren, J86A och Jockinho gillar detta.
  15. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Tack för tipset då jag varit lite tveksam mot dem, men nu får det allt bli ett besök :)

16. J86A
    Trådstartare

J86A Bonde

Tack för ett bra tips :)

Mårtenssons ur Brookfield