• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har något att berätta om min guldklimp?

Ministern

Founder
2-Faktor
Vet att den var vanlig som jubileumsklocka. Klockan är i mycket fint skick och har orginal spänne och armband.

BD7CB6D3-9012-4016-B35F-9434AFE2B8BE-1545-000002211D519876.jpg


64E83C2E-C913-443E-9662-960FB0AEE5E3-1545-000002212AC8E13D.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Vet att den var vanlig som jubileumsklocka. Klockan är i mycket fint skick och har orginal spänne och armband.

Smäcker, brukar sitta handjagade inhouseverk i dem. Ganska "lätta" boetter så inte mycket till guldvärde för de som jsgar skrot, synd och skam att skrota vackra klockor. Kanske är den från senare delen av 60-talet med tryckboett och ganska högljutt verk, stilig är den i alla fall!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tackar,skulle aldrig skrota en klocka för guldet! Låter helt sjukt i mina öron. Vad skulle du säga om kvalitén på verket?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vet inte hur Movado rankas bland urmakarna men jag håller den i samma klass som Longines, Omega, Zenith, Eterna med flera. Det finns en hel del på bukten men de är ovanligare i Sverige, kanske togs det inte in så mycket Movado under 40-, 50- och 60-talet. Som "snygg-logo-fanatiker" så håller jag Movado högt
 
Topp