• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har provat?

V

Viggen

Guest
Japp, jag har faktist gjort det. Kan tillägga att det är en ren besvikelse. :(
 

morrism

Audemars
Den här var ju inte skitful, skulle nog bytt krona och lite annat, men för 1800:- är det väl inte så giftigt

8_large.jpg
 
V

Viggen

Guest
Re: Sv: Någon som har provat?

Camo00 skrev:
Viggen skrev:
Japp, jag har faktist gjort det. Kan tillägga att det är en ren besvikelse. :(
Men Du beställde den inte, eller?

Gud nej! Jag fick inte till kockan som jag ville. Hade jag haft möjligheten att göra exakt den design jag hade tänkt, då skulle jag nog ha beställt klockan. Skall nog tilläggas att jag gjorde detta långt innan jag blev medlem på KS.

För 1800:- kan man lika gärna köpa en Casio som kommer att hålla bra mycket längre. Det var trots allt kul att sitta och pilla ihop sitt egna ur iaf. Ju mer personlig man gör klockan, högre blir priset. Att slutversionen kan komma att kosta över 2000:- är nog normalt. Jag gjorde dock en kronograf, så därav högre pris. :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Det där e ju ett galet billigt sätt att göra en KS klocka?

Man kan väl om jag förstår rätt skapa egna urtavlor dvs. med KS logga osv? :D

Man kan ju även gravera på baksidan tydligen, typ LE nummer :lol:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag har testat. Det blev skit. Skickade tillbaka skiten utan att använda den.

Köp en vintage dressklocka istället eller en Seiko, mycket roligare.

Finishen var urusel, kvaliteten var obefintlig. Min Casio diver som jag fick vid typ 10 års ålder är av dubbelt så bra kvalitet.
 

morrism

Audemars
JakobZ skrev:
Jag har testat. Det blev skit. Skickade tillbaka skiten utan att använda den.

Köp en vintage dressklocka istället eller en Seiko, mycket roligare.

Finishen var urusel, kvaliteten var obefintlig. Min Casio diver som jag fick vid typ 10 års ålder är av dubbelt så bra kvalitet.

Låter ju inte bra, kan du ge exempel? Lossnade visarna? Satt urtavlan snett?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
morrism skrev:
Asplund skrev:
Det där e ju ett galet billigt sätt att göra en KS klocka?

Man kan väl om jag förstår rätt skapa egna urtavlor dvs. med KS logga osv? :D

Man kan ju även gravera på baksidan tydligen, typ LE nummer :lol:

Annars finns dessa, verkar göra en hyfsad sub-klon av lite högre kvalle, vore ju nice med KS-logga och lite annat, 800 dollares är ju inte så farligt

<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" href="http://www.swisspl.com/classic-watches.php" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>swisspl</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>classic</span><span>-</span><span>watches</span><span>.</span><span>php</span></a>

Price starts at.. lär väl springa iväg!

max skrev:
morrism skrev:
Annars finns dessa, verkar göra en hyfsad sub-klon av lite högre kvalle, vore ju nice med KS-logga och lite annat, 800 dollares är ju inte så farligt

<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" href="http://www.swisspl.com/classic-watches.php[/quote" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>swisspl</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>classic</span><span>-</span><span>watches</span><span>.</span><span>php</span><span>[/</span><span>quote</span></a>]
En rolexkopia som forumklocka? Den dag forumet sänker sig till nivån att förespråka kopior på ett sådant sätt går jag fasen i pension :evil:

+1 dock fanns andra modeller som inte var rolexkopior :p
 

morrism

Audemars
max skrev:
morrism skrev:
Annars finns dessa, verkar göra en hyfsad sub-klon av lite högre kvalle, vore ju nice med KS-logga och lite annat, 800 dollares är ju inte så farligt

http://www.swisspl.com/classic-watches.php
En rolexkopia som forumklocka? Den dag forumet sänker sig till nivån att förespråka kopior på ett sådant sätt går jag fasen i pension :evil:

T.om. Spencer har väl en glycine? Subben verkar ju enligt tonen här på forumet vara så pass generisk att det spelar ingen roll. Squale subs och andra flyger under radarn tydligen
 

morrism

Audemars
Man väljer ju självklart inte rolex-tavlan eller rolexvisarna, då blir den lika mycket rolex som alla andra märkens dykarklockor
 

Kson

Patek
2-Faktor
JakobZ skrev:
Jag har testat. Det blev skit. Skickade tillbaka skiten utan att använda den.

Köp en vintage dressklocka istället eller en Seiko, mycket roligare.

Finishen var urusel, kvaliteten var obefintlig. Min Casio diver som jag fick vid typ 10 års ålder är av dubbelt så bra kvalitet.

+1 på Seiko istället!
 

Itson

Omega
Håller på att frågar G. Gerlach just nu om de kan tänka sig samarbeta med ett annat forum. De har tidigare gjort en forumversion till ett Polskt forum och håller på med ytterligare en.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Itson skrev:
Håller på att frågar G. Gerlach just nu om de kan tänka sig samarbeta med ett annat forum. De har tidigare gjort en forumversion till ett Polskt forum och håller på med ytterligare en.
Hmm... Låter intressant! Finns det bilder på skapelsen? Bra initiativ och håll oss uppdaterade!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Itson

Omega
theargonaut skrev:
Itson skrev:
Håller på att frågar G. Gerlach just nu om de kan tänka sig samarbeta med ett annat forum. De har tidigare gjort en forumversion till ett Polskt forum och håller på med ytterligare en.
Hmm... Låter intressant! Finns det bilder på skapelsen? Bra initiativ och håll oss uppdaterade!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Fick just svar att det är deras huvud-affärskoncept just nu. De samarbetar även med ett spanskt forum just nu med en imiterad modell till 150 klockor. Vet inte exakt hur den kommer att se ut men det polska forumet har nyligen röstat fram klockan nedan som deras nya modell. Väldigt speciell men kul att de tar ut formerna.
D1_zps8f4e151f.jpg


* Notera, detta är en konceptbild och ingen bild på en klar produkt
 

Itson

Omega
Fick det här som svar:
G. Gerlach skrev:
Yes, making this kind of orders is a part of our core job. We have just started a project for a spanish watch forum. The watch will be fully customized according to theirs request, only limited to 150 pcs. We have designed the case that fits both parties, and we will use same case for our commercial project - they have a budget limits makes it a must. So if you are in need, we are here to help.
 

max

Dancing Queen
Inte för att vara grinig men är det inte bättre med manchettknappar, pin eller något annat istället för en billig klocka som rimligen kommer bli förpassad till klocklådan direkt av alla?

Morris: folk får väl handla vad de vill men generellt skulle jag säga att vi gemensamt är emot kopior även om vi alla gör vissa snedsteg på ekonomiska, okunniga eller nyfikna grunder. Personligen anser jag även att glycinen är tillräckligt långt borta för att hamna utanför kopienätet, vad nu det hade med saken att göra.
Jag skulle iof varken köpa eller använda en forumklocka i 2k-området så det spelar ju eg ingen roll, tycker bara att det är lite galet med en kopia eller junkklocka som forumklocka på ett klockforum.
Hantverk och kvalité borde vara ledorden, men då drar det ju iväg i pris istället och därav anser jag att tankarna om en forumklocka bör skrotas och bytas mot något realistiskt som kan bli bra i slutänden.
Tänk på att fråga ledningen innan för mkt arbete läggs ner, det är trots allt de som i slutändan står med ansvaret för forumets varumärke och goda rykte.
 

Itson

Omega
max skrev:
Hantverk och kvalité borde vara ledorden, men då drar det ju iväg i pris istället och därav anser jag att tankarna om en forumklocka bör skrotas och bytas mot något realistiskt som kan bli bra i slutänden.
Tänk på att fråga ledningen innan för mkt arbete läggs ner, det är trots allt de som i slutändan står med ansvaret för forumets varumärke och goda rykte.

G. Gerlach utvecklar och tar fram klockorna själva och i samarbete med andra. Det om något bör vara hantverk?

Tråden jag skapat är en öppen fråga om det är något som medlemmarna vill ha. Ledningen kan när som helst säga och tycka vad de vill och det kommer naturligtvis respekteras.
 

max

Dancing Queen
Itson skrev:
G. Gerlach utvecklar och tar fram klockorna själva och i samarbete med andra. Det om något bör vara hantverk?

Tråden jag skapat är en öppen fråga om det är något som medlemmarna vill ha. Ledningen kan när som helst säga och tycka vad de vill och det kommer naturligtvis respekteras.
Sorry, var menat som svar på morris förslag om sidan med rolex-/B&R-kopior. Hur mkt kvalité man får för 2000kr när saker skall specialbyggas låter jag vara osagt :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Itson skrev:
Fick det här som svar:
G. Gerlach skrev:
Yes, making this kind of orders is a part of our core job. We have just started a project for a spanish watch forum. The watch will be fully customized according to theirs request, only limited to 150 pcs. We have designed the case that fits both parties, and we will use same case for our commercial project - they have a budget limits makes it a must. So if you are in need, we are here to help.

Intressant!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Alla kan göra sina egna KS-prylar ...men det vore ju som att köpa en homage? ;)

Oroa er inte. Det är merch på gång. Tror att alla kommer bli nöjda.
 
Topp