• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som har ROLEX....

Compiss

Patek
2-Faktor
...antar att de flesta på forumet har eller haft en el flera :)

Men risk för att tjata hål i era huvuden ( och med det bli utslängd från detta ypperliga forum ) så ställer jag ändå frågan.

Ni vet att jag kommer köpa klocka snart och jag har känt och klämt och det lutar starkt åt en ROLEX!

Min fråga till er som kan, vilket är bästa köp?

1) En SD 16600 från slutet nittiotal med full dokumentation, box, cert, kvitton osv i kanonskick, servad 2011 för 35000 kr

2) En SUB 14060M non date, från 2010 m box, oklar historik, i mycket gott skick för 34000 kr



Stort tack för era synpunkter och KS för möjligheten att ställa frågor på detta forum,
 

Mr Chance

Kalmar
Du gör det bästa köpet om du köper den du helst vill ha! Två väldigt lika klockor där endast små saker skiljer dem åt. Datum och wr exempelvis. Imho.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Så trots att SDn är snart 25 år gammal är det ett bättre köp en den relativt nya SUB från 2010 ???
 

POO

Panerai
Det är väl mycket möjligt att en så pass ny 14060 har mer att tappa i värde än den äldre SDn. Jag hade personligen nog valt en 14060 men inte DEN.
 

Ryttaren

Rolex
Tr
Trots att den är så gammal jämfört med SUB 2010 för samma peng? SDn ser ut att vara i nyskick dock.


Är den bara servad korrekt så lär den vara i fint skick inuti, så det ska du inte behöva oroad dig för. Det som är slitet i urverket byts ändå vid servicen.

För mig är SD:n en roligare klassiker som inte syns lika ofta som 14060 eller 16610. Men som andra skriver, självklart ska du välja den modellen DU vill ha.
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Jag har en SD å är super nöjd!
Men skulle även vilja ha en no date men då den nya 114060, men då är de ju lite mer deg som ska fram :eek:

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
 
Topp