Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som känner KS-medlemmen Domino?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Randel, 20 november 2014.

1. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Det är möjligt att detta är fel arena för denna efterlysning men jag provar i alla fall. I slutet av oktober förde jag över pengar via Swish till KS-medlemmen Domino men har sedan dess inte fått något paket med de prylar jag köpte av honom, och får inte tag på honom via vare sig privata meddelanden här eller via det mobilnummer jag har till honom. Jag tänkte kolla om någon här inne känner honom personligen och har koll på om något har hänt honom? Tänkte att det är bäst att försöka få rätsida på det innan jag drar vidare i ärendet för att få tillbaka mina pengar.

2. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
  3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Skumt. Han verkar på intet sätt vara suspekt. Var det raffe paketet eller?

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Kanske någon i good badguystråden har en adress till honom samt ett hemnr ?

5. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Ja, det var ett gäng skjortor så inga stora pengar, men väldigt irriterande när folk varken skickar paket eller hör av sig efter att de fått pengarna. Vi PM har jag fått reda på att jag tydligen inte är ensam om detta. Tråkigt.

6. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Känns inte som en badguy, finn säkert en naturlig förklaring. Ingen som svarar om du försöker ringa eller har du bara SMSat?

7. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Mycket tråkigt...

8. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Har provat båda, men inget svar. Ja, ibland finns det naturliga förklaringar så det var därför jag ville stämma i bäcken innan jag går vidare.

9. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Om flera har råkat ut för samma sak minskar chansen för en naturlig förklaring, hann inte se ditt senaste inlägg innan jag svarade. Hoppas det löser sig.

Randel gillar detta.
  10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården

Inte nödvändigtvis.

yonsson och Bojke gillar detta.
  11. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Vilka mer är det som är drabbade då? Han kan ju ha blivit sjuk eller någon i hans närhet..

12. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Jag vill inte outa någon annan utan om den person som skickat PM till mig vill gå ut med det får han göra det själv, men det är en liknande situation där en affär inte fallit ut som man kan förvänta sig. Jag kommer att skicka ett brev med vanlig post till Domino för jag har lyckats få tag i hans adress, så får vi se om det är något som hänt honom eller var landet ligger. Jag har full förståelse för att saker kan hända i folks privatliv som gör att man ibland måste fokusera om, men jag har alltid levt efter devisen: "If you make a mess, you clean it up" och det tycker jag att man kan förvänta sig av en vuxen människa såvida han inte blivit allvarligt sjuk eller annat.

Räven, Fabian, Kim och 6 andra gillar detta.
  13. emilarne

emilarne Borgare

Jag köpte denna av Domino http://klocksnack.se/threads/zenith-el-primero-flyback-rainbow-obs-12500kr.29823/

Då den kom fram med krossad box och totalt sönderrepat AR-skydd så kontaktade jag domino direkt efter mottagande för att diskutera saken, detta var 31:a oktober och jag har inte hört ett pip än så länge.

Angående den krossade boxen så var det väldigt dåligt packeterat så jag vet inte om boxen var trasig redan innan eller om den gick sönder under transport.

Jag vill tillägga att jag främst vill ha kontakt och en förklaring av domino.

Jag är inte arg... bara besviken ;)

Omen, Glusch, calzone och 7 andra gillar detta.
  14. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Kanon, jag håller med

Randel gillar detta.
  15. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tråkigt att det ska behövas startas upp trådar som den här. Förhoppningsvis finns det en förklaring till allt det här, annars är det riktigt trist!

16. emilarne

emilarne Borgare

Håller med om detta, om han har någon personlig grej som orsakat detta så kan ju det vara förmildrande i allra högsta grad. Fast det var inget fel med kommunikationen innan han fått pengarna...

//E

Randel gillar detta.
  17. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Klart att det kan hända privata grejer. Men samtidigt, har man kraft och energi att sälja prylar så bör man ha kraft och energi att fullfölja, avsluta och ta hand om eventuella problem. Hoppas att detta löser sig.

paradis, Fabian, Sullstrom och 9 andra gillar detta.
  18. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Det har du rätt i! Att han inte svarar flera personer behöver inte betyda att han har blåst alla eller ens någon. Att han dessutom skulle ha en positiv goodguy/badguy-tråd för att helt plötsligt göra en kovändning låter osannolikt. Det är väl bara jag som anar oråd när betalningar/leveranser uteblir.

19. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

20. Selvedge13

Selvedge13 Friends of KS

Från:
    Jönköping
    Ytterst tveksamt agerande! Verkar som någon gått under jorden!

21. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Ja, det är skumt. Han har gjort en Facebook-uppdatering den 16/11 men det vara en bild och innan dess är det längesedan han var aktiv även där.

22. emilarne

emilarne Borgare

Jag har nog inte gjort något på facebook sen sommaren 2012... Men jag mår bra i övrigt :)

Myndigheten, Asplund, ssl och 17 andra gillar detta.
  23. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Alltså, poängen var att han knappast är död, ligger helgipsad eller däckad i Ebola eftersom han för bara 4 dagar sedan gav livstecken ifrån sig på Facebook ;)

Myndigheten, ssl, willbur och 8 andra gillar detta.
  24. emilarne

emilarne Borgare

:)

25. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Uppdatering: Domino har hört av sig via PM och har varit bortrest, och missförstånd på hemmaplan verkar ha lett till att paketet inte gått iväg som det var tänkt. Så, förhoppningsvis kommer det imorgon.

ssl, willbur, aleks och 17 andra gillar detta.
  26. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Hoppas han också svarar Emil ang det krossade paketet med kass packning.

Erik1 och Randel gillar detta.
  27. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vet att folk handlat dyra klockor av honom tidigare utan några som helst problem, så chilla, så blir nog detta bra tillslut.

Kim, eriksson850, cultshit och 2 andra gillar detta.
  28. emilarne

emilarne Borgare

Vi får se...

Randel gillar detta.
  29. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Varför skulle tråden betyda nåt? På KS skrivs till 99% positiva omdömen men de negativa uteblir... Har för länge sen slutat lita på säljares trådar och går på "Word of mouth" istället.

paradis, vikgul, Fabian och 1 annan gillar detta.
  30. emilarne

emilarne Borgare

Nåt betyder den nog.. Att det skrivs 99% positiva handlar nog mycket att ca 99% sköter sig?

Mårtenssons ur Brookfield