• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som känner KS-medlemmen Domino?

Randel

Cartier
Det är möjligt att detta är fel arena för denna efterlysning men jag provar i alla fall. I slutet av oktober förde jag över pengar via Swish till KS-medlemmen Domino men har sedan dess inte fått något paket med de prylar jag köpte av honom, och får inte tag på honom via vare sig privata meddelanden här eller via det mobilnummer jag har till honom. Jag tänkte kolla om någon här inne känner honom personligen och har koll på om något har hänt honom? Tänkte att det är bäst att försöka få rätsida på det innan jag drar vidare i ärendet för att få tillbaka mina pengar.
 

Randel

Cartier
Skumt. Han verkar på intet sätt vara suspekt. Var det raffe paketet eller?
Ja, det var ett gäng skjortor så inga stora pengar, men väldigt irriterande när folk varken skickar paket eller hör av sig efter att de fått pengarna. Vi PM har jag fått reda på att jag tydligen inte är ensam om detta. Tråkigt.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Känns inte som en badguy, finn säkert en naturlig förklaring. Ingen som svarar om du försöker ringa eller har du bara SMSat?
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Har provat båda, men inget svar. Ja, ibland finns det naturliga förklaringar så det var därför jag ville stämma i bäcken innan jag går vidare.

Om flera har råkat ut för samma sak minskar chansen för en naturlig förklaring, hann inte se ditt senaste inlägg innan jag svarade. Hoppas det löser sig.
 

Randel

Cartier
Vilka mer är det som är drabbade då? Han kan ju ha blivit sjuk eller någon i hans närhet..
Jag vill inte outa någon annan utan om den person som skickat PM till mig vill gå ut med det får han göra det själv, men det är en liknande situation där en affär inte fallit ut som man kan förvänta sig. Jag kommer att skicka ett brev med vanlig post till Domino för jag har lyckats få tag i hans adress, så får vi se om det är något som hänt honom eller var landet ligger. Jag har full förståelse för att saker kan hända i folks privatliv som gör att man ibland måste fokusera om, men jag har alltid levt efter devisen: "If you make a mess, you clean it up" och det tycker jag att man kan förvänta sig av en vuxen människa såvida han inte blivit allvarligt sjuk eller annat.
 

emilarne

Cartier
Jag köpte denna av Domino https://klocksnack.se/threads/zenith-el-primero-flyback-rainbow-obs-12500kr.29823/

Då den kom fram med krossad box och totalt sönderrepat AR-skydd så kontaktade jag domino direkt efter mottagande för att diskutera saken, detta var 31:a oktober och jag har inte hört ett pip än så länge.

Angående den krossade boxen så var det väldigt dåligt packeterat så jag vet inte om boxen var trasig redan innan eller om den gick sönder under transport.

Jag vill tillägga att jag främst vill ha kontakt och en förklaring av domino.

Jag är inte arg... bara besviken ;)
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag vill inte outa någon annan utan om den person som skickat PM till mig vill gå ut med det får han göra det själv, men det är en liknande situation där en affär inte fallit ut som man kan förvänta sig. Jag kommer att skicka ett brev med vanlig post till Domino för jag har lyckats få tag i hans adress, så får vi se om det är något som hänt honom eller var landet ligger. Jag har full förståelse för att saker kan hända i folks privatliv som gör att man ibland måste fokusera om, men jag har alltid levet efter devisen: "If you make a mess, you clean it up" och det tycker jag att man kan förvänta sig av en vuxen människa såvida han inte blivit allvarligt sjuk eller annat.

Kanon, jag håller med
 

CLT

Rolex
Tråkigt att det ska behövas startas upp trådar som den här. Förhoppningsvis finns det en förklaring till allt det här, annars är det riktigt trist!
 

emilarne

Cartier
Jag vill inte outa någon annan utan om den person som skickat PM till mig vill gå ut med det får han göra det själv, men det är en liknande situation där en affär inte fallit ut som man kan förvänta sig. Jag kommer att skicka ett brev med vanlig post till Domino för jag har lyckats få tag i hans adress, så får vi se om det är något som hänt honom eller var landet ligger. Jag har full förståelse för att saker kan hända i folks privatliv som gör att man ibland måste fokusera om, men jag har alltid levt efter devisen: "If you make a mess, you clean it up" och det tycker jag att man kan förvänta sig av en vuxen människa såvida han inte blivit allvarligt sjuk eller annat.

Håller med om detta, om han har någon personlig grej som orsakat detta så kan ju det vara förmildrande i allra högsta grad. Fast det var inget fel med kommunikationen innan han fått pengarna...

//E
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart att det kan hända privata grejer. Men samtidigt, har man kraft och energi att sälja prylar så bör man ha kraft och energi att fullfölja, avsluta och ta hand om eventuella problem. Hoppas att detta löser sig.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Inte nödvändigtvis.

Det har du rätt i! Att han inte svarar flera personer behöver inte betyda att han har blåst alla eller ens någon. Att han dessutom skulle ha en positiv goodguy/badguy-tråd för att helt plötsligt göra en kovändning låter osannolikt. Det är väl bara jag som anar oråd när betalningar/leveranser uteblir.
 

Snårtas

Rolex
Det har du rätt i! Att han inte svarar flera personer behöver inte betyda att han har blåst alla eller ens någon. Att han dessutom skulle ha en positiv goodguy/badguy-tråd för att helt plötsligt göra en kovändning låter osannolikt. Det är väl bara jag som anar oråd när betalningar/leveranser uteblir.
Varför skulle tråden betyda nåt? På KS skrivs till 99% positiva omdömen men de negativa uteblir... Har för länge sen slutat lita på säljares trådar och går på "Word of mouth" istället.
 
Topp