• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som känner till creationwatches?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jax

Cartier
Köpt två klockor från dem senaste 6 månaderna. Ingen tull eller moms på någon av dem!

I övrigt bara gott att säga om creationwatches.
Jag har också köpt därifrån två gånger de senaste månaderna men har då båda gångerna fått betala tull m.m motsvarande ca 10 % av priset.

Annars endast positivt att säga om creation. Bra priser och snabba att leverera.
 

mackman

Cartier
beställde klocka åt kompisen, gick riktigt smidigt! bra kundservice och leveranstiden var grym, 4dagar... :D
enda nackdelen är att grejerna skeppas från Japan om jag minns rätt vilket betyder att tull tillbommer.

rekomenderas absolut!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
beställde klocka åt kompisen, gick riktigt smidigt! bra kundservice och leveranstiden var grym, 4dagar... :D
enda nackdelen är att grejerna skeppas från Japan om jag minns rätt vilket betyder att tull tillbommer.

rekomenderas absolut!
Singapore!
Grand Seiko har jag för mig skickas från en ej namngiven samarbetspartner däremot. Var iofs ett tag sen jag kollade så det kanske har ändrats.
Men tull + moms är en stor risk - ja!

Skywatches är för övrigt också bra om man vill köpa Japanskt billigt.
 

Greven

Audemars
Singapore!
Grand Seiko har jag för mig skickas från en ej namngiven samarbetspartner däremot. Var iofs ett tag sen jag kollade så det kanske har ändrats.
Men tull + moms är en stor risk - ja!

Skywatches är för övrigt också bra om man vill köpa Japanskt billigt.
En klocka jag köpte av dem gick från Singapore, den andra gick från Japan. Bägge fick tull och mervärdesskatt. Helt okej att betala detta, men jag undrar varför vissa fått betala och andra inte behövt detta?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
En klocka jag köpte av dem gick från Singapore, den andra gick från Japan. Bägge fick tull och mervärdesskatt. Helt okej att betala detta, men jag undrar varför vissa fått betala och andra inte behövt detta?
Okej! Har faktiskt inte köpt från dem. Bara att de är registrerade i Singapore. Då har de alltså samarbetspartners i Japan.
GS lär alltså skeppas därifrån.

Handlarna i Asien brukar väl skicka paketen som "gift" varför ett och annat slinker igenom utan. Slapp själv betala moms på min senaste order från Skywatches (också i Singapore) men det var tvärkört på en beggad klocka från Kanada.
Tror helt enkelt det handlar om vem som jobbar hos Tullen/Posten.
 

Clerkenwell

Omega
2-Faktor
Börjar bli nådigt trött på min 6 månader gamla SKX007 som max levererar 10-timmars gångreserv. Garantikortet är stämplat av CW men ej ifyllt. Kan jag fylla i serie och case number själv? Eller finns det de facto ingen garanti genom Creation Watches?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Börjar bli nådigt trött på min 6 månader gamla SKX007 som max levererar 10-timmars gångreserv. Garantikortet är stämplat av CW men ej ifyllt. Kan jag fylla i serie och case number själv? Eller finns det de facto ingen garanti genom Creation Watches?
Någon världsgaranti ska du nog inte hoppas på. Du får skicka tillbaka den till Hong Kong. Det har jag gjort, det funkar, men deras hantering är inte raketsnabb för att uttrycka det milt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp