• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som köpt Rolex Day-Date 40 mm ännu?

sveol

Cartier
Börjar nästan bli häxjakt på @Philippe Stern här på forumet... Jag tycker han har en skön sarkasm och är ärlig med åsikter.

@Philippe Stern: inte alls sugen på Platina? Ursäkta om jag styr det hela lite off topic, är lite avundsjuk att jag inte har råd att inhandla en dinka i den prisklassen nu och vill bara höra lite du resonerar. Platinan kostar ju mer(ganska mycket mer) men känns som en klocka man kan köra resten av livet

Dumheter. Philip ger mer skit än vad han får. Han har nog mer hård hud på näsan än de flesta.

Snygg dinka btw Philip. Men jääävligt vit, och dålig kontrast mellan visarna och övriga klockan. Men tack för att du la upp en bild, det gör det enklare för andra att ta del av samt bidra till diskussionen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har tyvärr inte provat, men i den här ordningen skulle jag välja baserat på utseende och mångsidighet...

IMG_7034.JPG

IMG_7036.JPG

IMG_7033.JPG
 

Johanw

Cartier
Äg eller var tysta. Jag har inga monsterhandlerer trots styretränande men tycker ändå inte 36mm räcker. Varför? För att jag har en motsvarande 38mm jag tycker är bättre. Kan då en 40mm vara ändå bättre? Det vet man inte från google utan endast efter att faktiskt ägt eller åtminstone provat motsvarande och jämfört. Bara för man provar en 40mm så vet man väl inte att den är bättre om man inte har eller jämför med en 36mm?

WP_20141006_11_08_32_Smart 1.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Äg eller var tysta. Jag har inga monsterhandlerer trots styretränande men tycker ändå inte 36mm räcker. Varför? För att jag har en motsvarande 38mm jag tycker är bättre. Kan då en 40mm vara ändå bättre? Det vet man inte från google utan endast efter att faktiskt ägt eller åtminstone provat motsvarande och jämfört. Bara för man provar en 40mm så vet man väl inte att den är bättre om man inte har eller jämför med en 36mm?

WP_20141006_11_08_32_Smart 1.jpg
Jag har ägt en Rolex 36 mm samt två st 41 mm. Äger nu en 40 mm. Tror jag vet vad jag vill ha. 36 är för sisssies.
 
  • Like
Reactions: M.U

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Provade gulguldaren hos Rob, lätt en av de coolaste helguldsmodellerna jag testat. Jämfört med exempelvis Sky Dwellern är den så jävla väl avvägd (även om jag gillar Sky Dwellern) och sitter snyggt på armen! Jag tycker priset är lite saftigt, men samtidigt får man vad man betalar för
 
Nu ska jag säga något som ni säkert inte trodde, jag gillar faktiskt den gamla 36an bättre, testade DD40 för ett tag sedan och trodde jag skulle älska den, proportionsmässigt så är den såklart bättre än DDII men den blir ändå för stor (för en Day-Date) blir alldeles för sportig och jag sätter den i samma fack som helgulds SubC, GMTIIC dvs blir som en vanlig sportklocka i guld medans jag tycker att en DD ska vara mer åt dresshållet...

Vidhåller att för mig hade nog 38mm blivit perfekt, marginellt större än den vanliga som är liten men funkar ändå om man har den senaste 6 siffriga referensen (gäller både DJ och DD på 36mm)....
 
Senast ändrad:
Topp