• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som kan datera en 14060?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej.

Har hittat en 14060 i min jakt på en auktion, men där står inte ålder på klockan.

Objektbeskrivningen lyder: Rolex, herrur, Submariner, Oyster Perpetual, serienr. X773747, modnr. 14060, D4cm, stållänk Rolex

Sen samtidigt, vad väger mest? En något år äldre som är servad eller en nyare som bara är gångtestat och tryckt?

Bild:
xRcnSBY.jpg
 

Marckus

Panerai
Bör väl tillägga att kvitto är kanon om det är en välrenommerad urmakare som lämnar garantier... Fick en gång ett jäkligt suspekt handskrivet kvitto med ett ditstämplat visitkort där det stod skrivet typ ''König von Frankenwatch''. Gjorde mig jävligt nojig, så jag kontaktade både säljaren, urmakaren och gick till rob.e. för att få urverket kollat. Allt lugnt den gången... Men man lär sig...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Säljaren av en annan klocka jag ev ska kolla på har köpt i Italien, där den är servad med kvitto och garnti.. Känns lite menlöst med garanti från italien..
 

Marckus

Panerai
Klart meckigare än att hantera garantiärenden lokalt, men är det en seriös handlare så är det ju inga egentliga problem med att skicka ner den
 
Topp