Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon som kan ge lite info om denna?

Diskussion i 'Vintage' startad av ScubaKing, 6 april 2016.

1. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Har försökt hitta info om denna klocka men finner ingenting tyvärr. Bilderna jag har är inte dem bästa, det är tyvärr dem enda bilderna som finns. Jag kan inte hitta en motsvarande klocka som denna. Det ska vara en av dem första Breitling som producerades tydligen. Ligger tråden fel så får admin gärna åtgärda detta.

På baksidan står det: Fond Acer Indoxidable 506716 174
    Gissningen är att det är ett Landeron 174

Tacksam för all info som sagt.

11.jpg 12.jpg

2. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Lite mer bilder. Enligt killen ska det sitta ett Landeron verk i denna, men referenser som jag hittar på nätet säger Venus på dessa tidiga modeller. Sedan ser visarna ut att vara nyare än klockan.
    111.jpg 1112.jpg 1113.jpg 1114.jpg 1115.jpg

BCKSTRM gillar detta.