• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som kan ge mig lite mer info om denna..

ScubaKing

Audemars
Har försökt hitta info om denna klocka men finner ingenting tyvärr. Bilderna jag har är inte dem bästa, det är tyvärr dem enda bilderna som finns. Jag kan inte hitta en motsvarande klocka som denna. Det ska vara en av dem första Breitling som producerades tydligen. Ligger tråden fel så får admin gärna åtgärda detta.

På baksidan står det: Fond Acer Indoxidable 506716 174
Gissningen är att det är ett Landeron 174

Tacksam för all info som sagt.

11.jpg
12.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vintageavdelningen? Står ju ref 174. Förmodar du läste av fel, men inskriptionen bör innebära kromad boett.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Enligt Richters Breitlingbok så ska ref 174 (om det är det som står på klockan) vara "round case, square buttons, tachometer scale". Svårt att säga mer utan bättre bilder...

Breitling-museum har en liknande med redial. Men de är ökända för att ha frankens /fakes.


Screenshot_2016-04-06-23-51-23.png


De flesta som kommer upp på en 174 har fyrkantiga knappar. Jag tror på hopplock.
 

ScubaKing

Audemars
Enligt Richters Breitlingbok så ska ref 174 (om det är det som står på klockan) vara "round case, square buttons, tachometer scale". Svårt att säga mer utan bättre bilder...

Breitling-museum har en liknande med redial. Men de är ökända för att ha frankens /fakes.


Screenshot_2016-04-06-23-51-23.png

Tack, jo jag har sett den där. Dock verkar den ha andra visare och en annan urtavla. Önskar jag hade större bilder på klockan ifråga.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Tack, jo jag har sett den där. Dock verkar den ha andra visare och en annan urtavla. Önskar jag hade större bilder på klockan ifråga.
Japp, redial som jag skrev. Och man ska inte använda deras sida som referens, snarare tvärtom. Har man något som man enbart hittar något liknade hos dem är det oftast fel. Kolla på
breitlingsource.com. Där kan de svara vad det är. Ingen kronograf har "dina" visare i Richters bok.
 

ScubaKing

Audemars
Japp, redial som jag skrev. Och man ska inte använda deras sida som referens, snarare tvärtom. Har man något som man enbart hittar något liknade hos dem är det oftast fel. Kolla på
breitlingsource.com. Där kan de svara vad det är. Ingen kronograf har "dina" visare i Richters bok.

Har din pappa kvar Breitlingen Chronomat GT med rouleaux länken som du köpte till honom för en herrans massa år sedan? :angel:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Enligt Richters Breitlingbok så ska ref 174 (om det är det som står på klockan) vara "round case, square buttons, tachometer scale". Svårt att säga mer utan bättre bilder...

Breitling-museum har en liknande med redial. Men de är ökända för att ha frankens /fakes.


Screenshot_2016-04-06-23-51-23.png


De flesta som kommer upp på en 174 har fyrkantiga knappar. Jag tror på hopplock.
Tidiga Breitlings är inte lätta att hålla koll på.

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?27190-Help-needed-in-identifying-a-Breitling-Chrono!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Lite franken men snygg skulle jag säga utan att ta gift på det. Skumma visare och tavla. Landeron är fel när de bör ha Venus.
Släng upp den på vintageforumet på Breitlingsource. Finns extremt bra kunskap om den knepiga vintagesdjungeln där.
 

ScubaKing

Audemars
Lite franken men snygg skulle jag säga utan att ta gift på det. Skumma visare och tavla. Landeron är fel när de bör ha Venus.
Släng upp den på vintageforumet på Breitlingsource. Finns extremt bra kunskap om den knepiga vintagesdjungeln där.

Tackar, delar din åsikt helt. Du får om du vill gärna slänga upp den på Breitlingsource med den lilla info som finns samt bilderna. Jag är tyvärr inte medlem där :(
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Stort tack! Nej tyvärr ingen bild på urverket. Men killen säger nu att det tydligen sitter ett Venus 174 i den. Du får gärna ge mig länk när du postat så ska jag läsa. Men jag tror precis som dig på Franken av något slag.
Skumt att inte vilja öppna den och fota. Bara det är varning. Den där öppnar man på en sekund med en boll...
 
Topp