• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som kan säga om denna är äkta/fake?

Äkta / Fake?

  • Äkta

    Röster: 8 13.6%
  • Fake

    Röster: 51 86.4%

  • Totala väljare
    59

Rearden

Cartier
Det är rätt självklart för många att den är fejk, men det som bland annat är fel är claspen, för tjock bezel, 5min markörerna är inte centrerade/för tjocka, luggarna ser för långa ut, ändlänkarna har passform som en påse kattskit, kronskydden är för långa/tjocka, rolex kronan är för långt upp/för liten, kvaliten på texten på tavlan ser inte särskilt bra ut, mindre urtavlorna är för små och så vidare... finns massor som är fel

Bra analys, håller med om allt.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hej! Ska köpa en Rolex Daytona. Kan någon se om den är fake eller äkta?
Lägger en länk till imgur där bilder på klockan finns. Funkade inte att lägga in dem här direkt. Är inte så rutti på det här.
http://imgur.com/a/epAqS
Grymt fin klocka. Den ska du vara stolt över. Går väldigt bra ihop med din karaktär. Om du vill sälja så står jag först i kö. Kan tänka mig att betala 100 000 för den. Tar du Monopol-pengar?
 
Topp