• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som klämt på nya Seamaster 300 Master co-axial

Andado

Omega
Var på affärsresa över dagen idag upp i Sundsvall och gick in på Kent's i väntat på mitt flyg hem. Träffade då Omegas säljare i Sverige som tog sig tid att berätta om den nya seamastern. Den kommer att komma på stål, titan, stål och rose, titan och rose, rose samt platinum. Någonstans runt 47k för stål som insteg. Den kommer att finnas i butikerna efter nyår.

En klocka som han visade mig var Speedmaster Lunar Dust. Riktigt jävla snygg!
Omega-Speedmaster-Lunar-Dust-Ceramic-watch-15.jpg


Lunar dust kommer att ligga på cirka 90k.
Såg bilder på denna för ett tag sedan och det ser ut att vara en fullträff.
Seamastern ser också riktigt bra ut.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Var på affärsresa över dagen idag upp i Sundsvall och gick in på Kent's i väntat på mitt flyg hem. Träffade då Omegas säljare i Sverige som tog sig tid att berätta om den nya seamastern. Den kommer att komma på stål, titan, stål och rose, titan och rose, rose samt platinum. Någonstans runt 47k för stål som insteg. Den kommer att finnas i butikerna efter nyår.

En klocka som han visade mig var Speedmaster Lunar Dust. Riktigt jävla snygg!
Omega-Speedmaster-Lunar-Dust-Ceramic-watch-15.jpg


Lunar dust kommer att ligga på cirka 90k.

Gillar den där Lunar Dust, men 90 k? Vad är det som gör att den ska kosta så mycket?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade originalet det? Läste Hodinkees artikel som Beastie rekommenderade;
http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on-the-wrist-omega-seamaster-300-master-co-axial

Där fanns denna bild. Ser mest ut som mittlänkarna är polerade.
image.jpg


Dina visare ser ut att komma från efterföljaren?
image.jpg


Måste erkänna att nya 300 Mastern, i mina ögon, växte lite efter Hodinkees test. Men bara lite ;)

Det är en dålig bild de har, allt är blankt förutom mittlänkbitarna som är borstade. Som jag sade är nog visarna utbytta på min, men jag vet inte när de lanserades och om det är möjligt att de satt på från början. De har samma färg som indexen men det betyder väl bara att de har varit vattenskadade tillsamman senare i livet.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den skarpt. Men den patinerade lysmassan gör mig lite osäker. Om dom nu skulle göra som Longines och lansera en model som var från Omegas arv, fast utan patinan så skulle den kännas mycket trevligare att åldras med.

Om jag mot förmodan köpa en, så köper jag hellre än vintage. Eller väntar till dom fixar till den så man kan få en model från gamla tider som faktiskt ser ny ut. (inte steinhart)
 

Bolio

Panerai
Jag gillar ju Omega men av alla deras serier så är ju SMP300 den absolut tråkigaste, men med denna vart det ju lite roligare tills man ser prislappen 60+. Undrar om det kommer att bli en lim ed på den på 10007ex då skulle jag bli lite sugen eftersom det finns så få ex, det blir ju liksom mer exklusivt ;) .
Polerade bandhorn och mittlänk på en dykare hua. Den ser rätt trevlig ut ändå men med de pengarna köper man ju både en PO 8500 och en AT 8500 hmmmm undrar vad det blir?
 
Topp