• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som plockade hem något kul från Kaplans?

CarlTorkel

Breitling
Som många vet har kaplans haft två väldigt roliga auktioner under helgen och det fanns många roliga pjäser man önska skulle hamna på KS
Min fråga är helt enkelt, finns det någon här som plockade hem något kul från kaplans i helgen?

Själv fann jag denna och föll pladask direkt. Dels för urtavlan, dels för den maffiga ufo-boetten, och såklart för den akumelerade skönheten från alla dess finesser tillsammans.
En Automatisk Lagonda från ca 1970, med dag å datum vid kl6
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    90.2 KB · Visningar: 592
  • image.jpg
    image.jpg
    104.1 KB · Visningar: 603
  • image.jpg
    image.jpg
    118.4 KB · Visningar: 548
  • image.jpg
    image.jpg
    98.5 KB · Visningar: 548

TB12

Cartier
Grattis till ditt köp. Jag ropade hem 2st objekt, per telefon då jag tyvärr inte kunde närvara. Det blev en IWC 18k Roséguld dressare och den mycket trevliga guldpläterade Omega Cosmic:en med månfas. Får bli paketöppning när jag kan åka och hämta ut dom!

Med så många objekt borde väl en hel del hamna här på KS antar jag.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Någon som hörde varför Halda Silver fickuret , visserligen med det ovanligare L-verket gick upp från utrop 6500 till osannolika 65.000 !!!
??????
 

TB12

Cartier
Grattis till ditt köp. Jag ropade hem 2st objekt, per telefon då jag tyvärr inte kunde närvara. Det blev en IWC 18k Roséguld dressare och den mycket trevliga guldpläterade Omega Cosmic:en med månfas. Får bli paketöppning när jag kan åka och hämta ut dom!

Med så många objekt borde väl en hel del hamna här på KS antar jag.

Får väl liva upp tråden med en bild, om än stulen från Manolo :)

Får även tacka @Jarl Sandin och Kaplans (kanske @Spencer66 på ett hörn också) som bjöd på ett riktigt bra event för någon vecka sen, så jag fick chansen att känna, klämma och beskåda denna i verkligheten innan auktionen.
Omega Cosmic.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Roligt! Ja, jag ropade faktiskt hem två rätt kul objekt själv. Först en NOS high beat Longines Admiral med tag o allt; https://www.kaplans.se/sv/auktioner/2866/vara/1176197
image.jpeg


Sedan en Seamaster i klassisk C-shape boett, med Türler tavla; https://www.kaplans.se/sv/auktioner/2867/vara/1166476
image.jpeg

Osäker om kronan är rätt (för liten?)

Bägge lite större klockor, Longinesen 36,5 samt Seamastern 38mm!

Lite galet idag då jag faktiskt köpt ännu en klocka idag, fast här på KS. Även den lite större och även den en sjuttiotalare. Vilken vet @theargonaut samt @Goodone :D

I'm a sucker for the seventies, just nu!

//Rozzy :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Roligt! Ja, jag ropade faktiskt hem två rätt kul objekt själv. Först en NOS high beat Longines Admiral med tag o allt; https://www.kaplans.se/sv/auktioner/2866/vara/1176197
image.jpeg


Sedan en Seamaster i klassisk C-shape boett, med Türler tavla; https://www.kaplans.se/sv/auktioner/2867/vara/1166476
image.jpeg

Osäker om kronan är rätt (för liten?)

Bägge lite större klockor, Longinesen 36,5 samt Seamastern 38mm!

Lite galet idag då jag faktiskt köpt ännu en klocka idag, fast här på KS. Även den lite större och även den en sjuttiotalare. Vilken vet @theargonaut samt @Goodone :D

I'm a sucker for the seventies, just nu!

//Rozzy :happyhappy:
Hehe @Rozzy, du verkar ha en fabläss för C-boetterna :)
 

TB12

Cartier
Snyggt, var riktigt sugen på den Omegan ett tag :)
Bjöd du något på den innan? När jag såg den live så sa jag bara "den skall jag ha" till de andra! Men sen såg jag att den omnämndes i flera trådar här på KS, var på bild på manolo; detta ihop med att det va en del bud på den innan liveauktionen gjorde att jag började förbereda mig på att den skulle gå för dyrt, att andra verkade gilla den lika mycket som jag tyvärr.. Men det krävdes bara ett bud live sen var det klart!
 

joca

Patek
2-Faktor
Bjöd du något på den innan? När jag såg den live så sa jag bara "den skall jag ha" till de andra! Men sen såg jag att den omnämndes i flera trådar här på KS, var på bild på manolo; detta ihop med att det va en del bud på den innan liveauktionen gjorde att jag började förbereda mig på att den skulle gå för dyrt, att andra verkade gilla den lika mycket som jag tyvärr.. Men det krävdes bara ett bud live sen var det klart!
Ne, såg den live på KS-kvällen på Kaplans och suktade efter den rätt länge..
Har dock andra planer för tillfället så fick avstå :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jupp! Det är klart att det handlades en klocka, tanken var faktiskt att det skulle in två, men det sket sig tyvärr, dock så håller jag det hemligt fram tills jag bjuder på en liten paketöppning i slutet av kommande vecka, MoaHahaha...
 

CarlTorkel

Breitling
Får väl liva upp tråden med en bild, om än stulen från Manolo :)

Får även tacka @Jarl Sandin och Kaplans (kanske @Spencer66 på ett hörn också) som bjöd på ett riktigt bra event för någon vecka sen, så jag fick chansen att känna, klämma och beskåda denna i verkligheten innan auktionen.
Omega Cosmic.jpg
Riktigt fin den där! Måste erkänna att jag nästintill immade monterglaset när jag såg den på visningen :sorry:
Stort grattis och kul att den nu finns på forumet :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jupp! Det är klart att det handlades en klocka, tanken var faktiskt att det skulle in två, men det sket sig tyvärr, dock så håller jag det hemligt fram tills jag bjuder på en liten paketöppning i slutet av kommande vecka, MoaHahaha...
Du får fan i mej jobbigt om du ska lyckas överträffa förra årets paketöppning!
 
Topp