• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som testat denna Seiko ?

rickjung

Omega
IMG_8613.PNG
lite sugen på denna Explorer 2 lookalike men någon som känt å klämt på känslan ? Finns för runt 4K på nätet. Quartz.
 

Psykel

Patek
Hur kan du veta vilken klocka jag menar om dom inte är så lika då? ;)
Nej skämt åsido så tycker jag det finns roligare Seikos att köpa.
Utgick från att du menade Explorer II, med tanke på att det var den @rickjung jämförde den med.
Men jag håller med dig om att det finns roligare Seikos att köpa. Jag själv hade lagt pengarna på nåt annat. Men om @rickjung tycker den är fin så borde han absolut skaffa den! Borde ju vara samma urverk och byggkvalitet som SUN065, Kinetic PADI'n.
 

rickjung

Omega
Frågan var hurvida någon sett denna på riktigt och isåfall känslan. Sen förstår jag åxå att En klocka så lik en Rolle ogillas av många.
 

Psykel

Patek
Frågan var hurvida någon sett denna på riktigt och isåfall känslan. Sen förstår jag åxå att En klocka så lik en Rolle ogillas av många.
Den är inte på nåt sätt lik en Rolex mer än den vita tavlan och orangea GMT-visaren, så oroa dig inte över det. Känslan lär väl vara som många andra Seiko, det vill säga toppklass! Kvalitet liksaså.
Ser grym ut på läder, stulen bild:
image.jpg

Här finns en recension: http://forums.watchuseek.com/f304/review-seiko-sportura-kinetic-gmt-divers-watch-sun025-2226177.html
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den är inte på nåt sätt lik en Rolex mer än den vita tavlan och orangea GMT-visaren, så oroa dig inte över det. Känslan lär väl vara som många andra Seiko, det vill säga toppklass! Kvalitet liksaså.
Ser grym ut på läder, stulen bild:
image.jpg

Här finns en recension: http://forums.watchuseek.com/f304/review-seiko-sportura-kinetic-gmt-divers-watch-sun025-2226177.html

Det står att tavlan är pearl white i recensionen men på flera av bilderna går den mer mot silver än vit vilken kan vara bra för TS att tänka på om det är en mer solidvit tavla som önskas. Jämförelser med Explorer II i avseendet att det skulle vara en kopia blir bara fåniga i och med att i princip ingenting utöver en numrerad glasring samt orange gmt-visare överensstämmer men varken med utformning eller typsnitt.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Riktigt snygg tycker jag! Att den skulle vara lik en explorer är bara larv. Samma sak som att säga att alla klockor med svart tavla och dykring är lik en Sub.

Så dåligt av Seiko att bara sno design från Rolex hela tiden! Kronan är ju kl.3 liksom!? Vafan! ;)

IMG_3219.JPG
 

lofgreno

Audemars
Jag håller med om att den ser snygg ut men jag får nog vidhålla att den på flera sätt är lik Explorern. Fast gillar man den så kör! ☺
PhotoGrid_1485587411834.jpg
 
Topp