• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som vågar

sig på att byta bezel inlägg på min Omega SMP? Har inlägget men med ett halvdussin tummar mitt i handen så törs jag inte prova själv. Närmaste aukt. Omega handlare vill inte göra det då min klocka inte finns med blått inlägg, dock säljer dom gärna en komplett vridring med blått inlägg och monterar denna :?
Bor i Västerås ......
 
Blir typ så här
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353604766.225757.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353604766.225757.jpg
    110.2 KB · Visningar: 904

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilka nötter! Det ska väl dom skita i? -Det är knappast olagligt att byta delar på en klocka bara för att de inte gillar stilen. Ungefär som om en volvoverkstad skulle vägra byta fälgar till icke volvofälgar.
 
Lite min tanke också. Jag äger klockan och vill ha ett blått insert men det finns inte till min variant som är av titan som jag tvingas ha pga allergi. Insertet finns som sagt och det passar men är inte 100% original till min klocka. Däremot kan jag köpa en komplett ring i stål med blått insert och dom monterar det på min klocka......
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du kan ju alltid gå till en annan urmakare om du inte vill göra det själv. Den där hade jag aldrig gått in till igen.
 
Dobben skrev:
Synd om dig som är "tvungen" att ha en sån klocka i titan. :roll:

Här är ett bra tips på hur man gör:
http://www.youtube.com/watch?v=Xu2Swung ... ata_player



Det är inte ett dugg synd om mig, skitnöjd med klockan. Var mer en reflektion av urmakarens syn på saken, att det inte är ok att byta insertet men helt ok att peta dit en komplett ring i stål på en titanklocka :mrgreen:







...eller inte. :lol:
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Har hört av urmakare/omega ad att det är lättare sagt än gjort att byta insert på omega smp. Krävs ett specialverktyg, och blir den det minsta skev så roterar inte ringen så bra. Omega säljer bezeln komplett med insert av den anledningen att de byts samtigt. Or so I'm told... Andra kanske har andra erfarenheter.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 
Rico skrev:
Har hört av urmakare/omega ad att det är lättare sagt än gjort att byta insert på omega smp. Krävs ett specialverktyg, och blir den det minsta skev så roterar inte ringen så bra. Omega säljer bezeln komplett med insert av den anledningen att de byts samtigt. Or so I'm told... Andra kanske har andra erfarenheter.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Om det är som du säger så köper jag argumentet från AD till 100% men det var inte det svaret jag fick utan att det inte var original till min klocka med blått inlägg.
 
Ingen som har nån bra ide vart jag skulle kunna vända mig? Eller ska jag helt enkelt lägga ner planerna då jag inte tycker det är så viktigt att jag vill lägga drygt 3000:- på en komplett ring.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Spontant tror jag det blir svårt att få det gjort, utifrån mitt tidigare inlägg. Lev med den som den är :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 
Aha, vad kan nu detta vara?

Nu ska vi se......

Bubbelplast att leka med, nice....



Känns den igen pulpen?

Se där ja


Jag lyckades till slut hitta någon som vågade........




Sorry Dobben, jag vet att det gör ont men nu är hon exakt som jag vill ha henne.....
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355407580.913126.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355407580.913126.jpg
    99.2 KB · Visningar: 559
  • ImageUploadedByTapatalk1355407626.577437.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355407626.577437.jpg
    127.6 KB · Visningar: 560
  • ImageUploadedByTapatalk1355407711.439915.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355407711.439915.jpg
    93.4 KB · Visningar: 549
  • ImageUploadedByTapatalk1355407774.730970.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355407774.730970.jpg
    49.4 KB · Visningar: 562
  • ImageUploadedByTapatalk1355407835.622575.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355407835.622575.jpg
    152 KB · Visningar: 563
  • ImageUploadedByTapatalk1355407855.622188.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355407855.622188.jpg
    72 KB · Visningar: 561

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jesus "like a new watch"
Videon var bland de mest hjärtskärande jag sett, lämna hellre in till en urmakare än att hantera ditt ur sådär.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Dobben skrev:
Synd om dig som är "tvungen" att ha en sån klocka i titan. :roll:

Här är ett bra tips på hur man gör:
http://www.youtube.com/watch?v=Xu2Swung ... ata_player

...eller inte. :lol:

Jisses, vilken video ! Får ångest av att se människor hålla på så ovårdat med köksredskap på en så fin SMP. :shock:

1:06 in i videon såg jag ut såhär: :eek:

Det blev snyggt tillslut i alla fall (alltså inte i videon). Kul att du stod på dig!
 
Japp, det är en 2231.80. Nu tittade jag inte på när mitt inlägg blev bytt men kan inte se ett endaste märke på case eller ring, märket på inlägget fanns där från början.
Hur som haver så är jag svårt nöjd.
 
Topp