• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som vet mycket om Zodiac Super Sea Wolf ?

Funderar på att eventuellt köpa denna klockan från Usa men behöver ha lite professionell hjälp. Denna har ju ett orange datumfönster hittar inte så många på google med just orange finns däremot några daydate som har orange. Vad tycker ni om urtavlan och visarna? vad är rimligt att betala för en sådan klocka ?
zodiac.JPG
 
Det stämmer men dom jag hittar på google har ett vitt datumfönster
zodiac2.jpg
?. Vill vara säker innan att klockan är okej så man inte blir blåst.
 
Tack för tipset :) jag försöker söka på namnet här under medlemmar men jag får ingen träff?
 
Senast ändrad:
Här är min guldklimp, en fantastisk klocka dock med några mindre problem men inget en service inte skulle fixa :)
Skulle säga att allt mellan 5000 -12000kr beroende på skick är rimligt, men jag tror de kommer dra iväg i pris snart!
image.jpg
Den var riktigt fin :) Jag älskar verkligen dessa klockor så det kanske blir att slå till snart! Han vill ha ca 7000:- för klockan det tråkiga är ju att handla saker från Usa är ju skatter och avgifter men jag tycker klockan verkar vara i bra skick dessutom ska klockan vara ny servad.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den var riktigt fin :) Jag älskar verkligen dessa klockor så det kanske blir att slå till snart! Han vill ha ca 7000:- för klockan det tråkiga är ju att handla saker från Usa är ju skatter och avgifter men jag tycker klockan verkar vara i bra skick dessutom ska klockan vara ny servad.
Boetten finns ju även hos andra tillverkare. Blancpain, Jlc, Zenith, Squale och Gruen. Missade säkert någon...
 
Smaken är som baken och tur är ju det, så man kan hitta trevliga klockor till bra pris ..... Ibland ....
7000kr om den är i bra skick nyservad och du gillar den, slå till, det bör vara ett ok pris
 

david12

Breitling
Skulle inte oroa mig för mycket kring färgen på datumhjulet. På vintagezodiacs.com finns inskannade kataloger där du säkerligen kan hitta svaret, men för det krävs ett särskilt medlemskap. Vågar inte säga om modellen du är intresserad av också släpptes med (förutom vitt) orangefärgat datumhjul, men modellen med "dykarindex" på tavlan, som denna: http://s4.postimg.org/68jh0u2ot/2014_12_04_16_27_45_copia.jpg och denna: http://smg.photobucket.com/user/dvc73/media/watches/superseawolf1.jpg.html verkar ju ha kommit med orange-färgat hjul.

Visarna ser ut att vara i gott skick och både yttre, men framför allt inre bezeln ser ut att vara i väldigt gott skick. Innerbezeln som annars har lätt för att spricka då det bara är en tunn skiva under glaset.

Tavlan ser ut att vara restaurerad på något sätt och ser väldigt blank ut, indexen ser ganska röd-orangea ut, brukar annars bli ganska ljus-orangea.

Ett snyggt exemplar. 7000 känns lite saftigt, men är den nyservad så...
Skulle kanske försökt pruta ner någon tusenlapp.
 
Skulle inte oroa mig för mycket kring färgen på datumhjulet. På vintagezodiacs.com finns inskannade kataloger där du säkerligen kan hitta svaret, men för det krävs ett särskilt medlemskap. Vågar inte säga om modellen du är intresserad av också släpptes med (förutom vitt) orangefärgat datumhjul, men modellen med "dykarindex" på tavlan, som denna: http://s4.postimg.org/68jh0u2ot/2014_12_04_16_27_45_copia.jpg och denna: http://smg.photobucket.com/user/dvc73/media/watches/superseawolf1.jpg.html verkar ju ha kommit med orange-färgat hjul.

Visarna ser ut att vara i gott skick och både yttre, men framför allt inre bezeln ser ut att vara i väldigt gott skick. Innerbezeln som annars har lätt för att spricka då det bara är en tunn skiva under glaset.

Tavlan ser ut att vara restaurerad på något sätt och ser väldigt blank ut, indexen ser ganska röd-orangea ut, brukar annars bli ganska ljus-orangea.

Ett snyggt exemplar. 7000 känns lite saftigt, men är den nyservad så...
Skulle kanske försökt pruta ner någon tusenlapp.
Tack för ditt svar :) jag mailade faktiskt till vintagezodics.com och fick svar av någon Jeff och han tyckte klockan såg ok ut. Jag har prutat lite på klockan och nu väntar jag på svar från säljaren. Återkommer om det blir någon affär :)
 

david12

Breitling
Låter spännande!
Kan vara lite klurigt att hitta en passande länk, jag har en med date och en day-date och hittade en schysst Zodiac-länk till den förstnämnda, men den andra har lite udda mått. NATO passar helt okej vilket som. Helst av allt vill man väl ha den jubilee-liknande länken som också släpptes med vanliga Sea Wolf (fast de till SSW är bredare och svåra att hitta).
 
image.jpg
image.jpg
Låter spännande!
Kan vara lite klurigt att hitta en passande länk, jag har en med date och en day-date och hittade en schysst Zodiac-länk till den förstnämnda, men den andra har lite udda mått. NATO passar helt okej vilket som. Helst av allt vill man väl ha den jubilee-liknande länken som också släpptes med vanliga Sea Wolf (fast de till SSW är bredare och svåra att hitta).
Jag har min på ett vintage tropic med zodiac spänne, ser kanon ut och känns riktigt bra, tror att de alla har 19mm band/länk
 
Senast ändrad:
Skulle inte oroa mig för mycket kring färgen på datumhjulet. På vintagezodiacs.com finns inskannade kataloger där du säkerligen kan hitta svaret, men för det krävs ett särskilt medlemskap. Vågar inte säga om modellen du är intresserad av också släpptes med (förutom vitt) orangefärgat datumhjul, men modellen med "dykarindex" på tavlan, som denna: http://s4.postimg.org/68jh0u2ot/2014_12_04_16_27_45_copia.jpg och denna: http://smg.photobucket.com/user/dvc73/media/watches/superseawolf1.jpg.html verkar ju ha kommit med orange-färgat hjul.

Visarna ser ut att vara i gott skick och både yttre, men framför allt inre bezeln ser ut att vara i väldigt gott skick. Innerbezeln som annars har lätt för att spricka då det bara är en tunn skiva under glaset.

Tavlan ser ut att vara restaurerad på något sätt och ser väldigt blank ut, indexen ser ganska röd-orangea ut, brukar annars bli ganska ljus-orangea.

Ett snyggt exemplar. 7000 känns lite saftigt, men är den nyservad så...
Skulle kanske försökt pruta ner någon tusenlapp.
Jag har mailat en hel del med säljaren av klockan och han hävdar att klockan är original skick och att urtavlan inte har blivit restaurerad utan att den är i mycket bra skick helt enkelt. Den är ny servad och och sen har klockan fått ett nytt glas. Tror att det snart dyker upp en till Zodiac dykare här på forumet :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Nu har klockan kommit från USA är verkligen super nöjd med köpet
DSC_0427.JPG
:) tavlan verkar vara orginal skick färgerna har inte bleknat som dom oftast har gjort på andra exemplar jag har sett. Någon som har något förslag på ett snyggt armband till sån här Zodiac dykare?

Snygg! Jag tycker ett Tropic band passar bra på den :)
 
Topp