• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon som vet något om den här mögelkronografen jag köpt ?

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon här som har en aning om vad detta är för klocka ?
Tyckte den va nice och köpte den. Vet inte ens vad det är för urververk i :facepalm:
Det enda jag vet att den är 38mm utan krona och 13mm tjock, och att det är någon slags militär klocka förmodligen
image.jpg
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Om du har möjlighet och kunskapen för att öppna upp boetten så blir det förmodligen enklare att se vad för slags klocka det är. Ett foto på baksidan kan även hjälpa!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den
Om du har möjlighet och kunskapen för att öppna upp boetten så blir det förmodligen enklare att se vad för slags klocka det är. Ett foto på baksidan kan även hjälpa!
Klockan skickas nästa vecka , när jag har fått hem den kommer jag fixa de. Tänkte mer om någon hade någon rolig info redan nu enbart via denna bilden !
 

Kamelen

Cartier
Ca 37 har ingen sätt att mäta nu. Ju mer jag funderar desto mer säker blir jag att jag sett elan på balkanur.
Grov chansning
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske mer pilot ur då, har för mig den runda skalan i mitten av tavlan brukar va någon form av beräkningsskala för piloter. Jag kanske är helt ute å cyklar. Ska byta glas och ta tydligare bilder när klockan är i min ägo. Blir mer korrekt då :D
Kommer faktiskt inte ihåg vad det är för skala men någon militär koppling känner jag inte till. Ser iaf ut som en trevlig vattenskyddad kronograf.
 
C

China

Guest
Gissningsvis så är klockan ett systermärke till Olma, och tillverkad av Numa Jeannin. Men jag är inte 100% säker då Elans logga verkar ha växlat och det kan även röra sig om Tyska E.Lang som hade en del modeller som var Swiss made. Men när TS fått hem klockan så kan nog ev. stämplar i bakstycket ge besked.:)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gissningsvis så är klockan ett systermärke till Olma, och tillverkad av Numa Jeannin. Men jag är inte 100% säker då Elans logga verkar ha växlat och det kan även röra sig om Tyska E.Lang som hade en del modeller som var Swiss made. Men när TS fått hem klockan så kan nog ev. stämplar i bakstycket ge besked.:)

Tackar :) , ja de ska bli kul och se vad som döljer sig under bakstycket ! Hoppas på att man blir lite klokare iaf. Kan tippa på att klockan dimper ner i brevlådan på fredag eller måndag, hatar att vänta dock
 
Topp