• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

någon som vet, som kan hjälpa?

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Fick dessa av mormor idag, hon hade ställt dom i hallen för dom skulle slängas. Tycker dom är lite charmiga och påminner även mycket om morfar. Den ena har ju ingen timvisar pinne kvar och på den funkar ju förstås dom där kulorna som åker fram och tillbaka. Men den jag tycker är finast av dom, plus att den har alla visare kvar funkar ju förstås inte kulorna. Nån som har nått förslag på vad jag kan kolla och vad det kan vara.? det är HETTICH som ej funkar.
tmp_17776-DSC_05141087256879.JPG

tmp_17776-DSC_0513-1322252274.JPG
 

Exxet

Rolex
Det är ju batteridrivna klockor så börja där, byt batterier, tror att kulorna hänger/sitter fast i en tunn metalltråd som förmodligen har gått av, ev försök att plocka ihop en fungerande av dom två.
 

paradis

Audemars
Hade du bott i Malmö, då vet jag vem hade tagit hand om den . Senare hade den varit i perfekt skick Antikurmakaren Per E.
 

Snaxxet

Omega
dom där klockorna är väldigt lätta att ha sönder när man lagar och ingen urmakare vill jobba extra för att det inte håller när man lagar dom. :)
 
Topp