• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon vänlig stockholmare som kan hjälpa mig med ett återköp (NK)?

Köpte en skjorta på the shirt factory men de packade ner fel modell åt mig. Upptäckte först när jag kom hem till Småland att det var fel.
Någon som kan ta emot ett paket och springa in med returen?

PM:a :)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Köpte en skjorta på the shirt factory men de packade ner fel modell åt mig. Upptäckte först när jag kom hem till Småland att det var fel.
Någon som kan ta emot ett paket och springa in med returen?

PM:a :)
Du tycker inte det känns mindre knöligt att göra returen med post direkt till butiken?
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Köpte en skjorta en gång på götgatan, hade på mig en provskjorta som skulle stämma i storlek mot modellen jag ville ha, visade sig inte alls stämma. Ringde dom och de skickade rätt storlek med en returpåse så jag kunde skicka tillbaka. Så prova att ring någon annan butik / huvudkontoret.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Nu är det ju ett återköp och inget byte som jag vill göra. Förmodligen därför det är knöligt för dem.
Så att de tycker att du ska behålla den felaktiga varan, alternativt lägga en heldag på att köra dussintals mil t o r för ett fel som som deras lågbetalda kassapersonal ställt till med och borde kunna lösa med tio minuter av sin tid?
Ring till huvudkontoret och be att få prata med marknadschefen.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Man brukar behöva mata in samma kort som användes vid köpet för att pengarna ska studsa tillbaks. Men det är ju enkelt löst. Bara posta upp kortet med pinkod på en post-it :)
Förstår att du är ironisk, men du tror inte att ett återköp går att göra med precis samma information som användes vid köptillfället, som rimligen finns i butikens loggar?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Förstår att du är ironisk, men du tror inte att ett återköp går att göra med precis samma information som användes vid köptillfället, som rimligen finns i butikens loggar?
Jag försökte lämna tillbaks tjejens felköp en gång och då gick det inte på grund av att jag inte hade samma kreditkort med mig.
 
Man brukar behöva mata in samma kort som användes vid köpet för att pengarna ska studsa tillbaks. Men det är ju enkelt löst. Bara posta upp kortet med pinkod på en post-it :)
Det där är affärer inte så noga med nuförtiden, åtminstone inte senast jag returnerade något. Då var det Åhlens och MQ, vet inte hur det är med NK. Det är i alla fall min uppfattning.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Så vitt jag vet vill handlare få returen på samma kort betalningen skedde för att slippa avgiften mot kortutgivaren (som annars är relativt låg, men en onödig kostnad), sen används ofta lagkrav som svepskäl ut till kund.
 

SSL

Audemars
Vilken butik är det? Finns dom inte någon annanstans? Känns som personalen bara är less på livet. Problemet går att lösa väldigt lätt o smidigt.

Edit såg att det stod i första inlägget :)
 
Tjena, saken är biff!
Snackade med en trevlig herre på huvudkontoret som beklagade det inträffade men, som vissa redan varit inne på, inte kunde ta returen utan kortuppgifterna.
"Rätt skjorta" kommer på posten snart! Behöver inte bry mig om att returnera den andra. :)
 

tissoter

Audemars
Köpte en skjorta en gång på götgatan, hade på mig en provskjorta som skulle stämma i storlek mot modellen jag ville ha, visade sig inte alls stämma. Ringde dom och de skickade rätt storlek med en returpåse så jag kunde skicka tillbaka. Så prova att ring någon annan butik / huvudkontoret.
OT
Bara jag som ogillar provskjortor ? ;) Tycker verkligen inte om det, känns som det ofta skiljer sig lite mellan den man väl köper och så brukar de kännas lite ofräscha.
Dock förstår jag ju samtidigt att det sparar en hel del tid för biträdena så det är väl därför det finns.....
 
OT
Bara jag som ogillar provskjortor ? ;) Tycker verkligen inte om det, känns som det ofta skiljer sig lite mellan den man väl köper och så brukar de kännas lite ofräscha.
Dock förstår jag ju samtidigt att det sparar en hel del tid för biträdena så det är väl därför det finns.....
Kör på Luca Avitabile som Whedda skriver om i den stora skjorttråden! :woot:
AW Bauer är bra, framför allt till priset men bäst av alla skulle jag säga att Luca Avitabile är. Då pratar vi en provskjorta som först sys upp i ett billigare tyg för att korrigera vad som behövs på mönstret till det färdiga resultatet. Sen är hantverksnivån och handsömnaden fantastisk.

http://www.manolo.se/artiklar/artik...er-skraddarsydda-skjortor-fran-luca-avitabile
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Kör på Luca Avitabile som Whedda skriver om i den stora skjorttråden! :woot:
Samma problematik som vanligt när man utgår från ett mönster/en referens (som vi gör när vi fipplar ihop MTM-skjortor från Barba) - det gäller förstås att den färdiga produkten rimmar med det man provat av... (oavsett om det är provskjortor i butik, vilket är för riktiga latjävlar, eller om det är prototyp-/mönsterprovningsskjortor från MTM/bespoke)
 

Mudfold

Cartier
Bara jag som föredrar provskjorta? Speciellt när det är ett nytt märke. Palla stå och packa upp nytt.. Snabbt ska det gå!
 
Topp