Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Någon vänlig stockholmare som kan hjälpa mig med ett återköp (NK)?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Sundström, 28 juli 2016.

  1. Sundström
    Trådstartare

    Sundström Friends of KS

    Inlägg:
    2.426
    Köpte en skjorta på the shirt factory men de packade ner fel modell åt mig. Upptäckte först när jag kom hem till Småland att det var fel.
    Någon som kan ta emot ett paket och springa in med returen?

    PM:a :)
     
  2. Carlf

    Carlf Bonde

    Inlägg:
    102
    Du tycker inte det känns mindre knöligt att göra returen med post direkt till butiken?
     
  3. Sundström
    Trådstartare

    Sundström Friends of KS

    Inlägg:
    2.426
    Ringt och pratat med dem redan, det var inget som de ställde upp på..
     
  4. Carlf

    Carlf Bonde

    Inlägg:
    102
    Väldigt intressant iom att de gjort fel. De kan alltså inte ta emot ett paket och byta ut innehållet utan hjälp av en normalintelligent vuxen person?
     
  5. Sundström
    Trådstartare

    Sundström Friends of KS

    Inlägg:
    2.426
    Nu är det ju ett återköp och inget byte som jag vill göra. Förmodligen därför det är knöligt för dem.
     
  6. Empa

    Empa Friends of KS

    Inlägg:
    1.163
    Köpte en skjorta en gång på götgatan, hade på mig en provskjorta som skulle stämma i storlek mot modellen jag ville ha, visade sig inte alls stämma. Ringde dom och de skickade rätt storlek med en returpåse så jag kunde skicka tillbaka. Så prova att ring någon annan butik / huvudkontoret.
     
  7. Carlf

    Carlf Bonde

    Inlägg:
    102
    Så att de tycker att du ska behålla den felaktiga varan, alternativt lägga en heldag på att köra dussintals mil t o r för ett fel som som deras lågbetalda kassapersonal ställt till med och borde kunna lösa med tio minuter av sin tid?
    Ring till huvudkontoret och be att få prata med marknadschefen.
     
  8. klocknooben

    klocknooben Borgare

    Inlägg:
    502
    Man brukar behöva mata in samma kort som användes vid köpet för att pengarna ska studsa tillbaks. Men det är ju enkelt löst. Bara posta upp kortet med pinkod på en post-it :)
     
    jabla, Linkan, Sundström och 3 andra gillar detta.
  9. Carlf

    Carlf Bonde

    Inlägg:
    102
    Förstår att du är ironisk, men du tror inte att ett återköp går att göra med precis samma information som användes vid köptillfället, som rimligen finns i butikens loggar?
     
  10. klocknooben

    klocknooben Borgare

    Inlägg:
    502
    Jag försökte lämna tillbaks tjejens felköp en gång och då gick det inte på grund av att jag inte hade samma kreditkort med mig.
     
  11. Zingo

    Zingo Borgare

    Inlägg:
    512
    Från:
    Sthlm
    Penningtvätt riskers annars..
     
    Linkan gillar detta.
  12. Harman Kardon

    Harman Kardon Stadsbo

    Inlägg:
    310
    Det där är affärer inte så noga med nuförtiden, åtminstone inte senast jag returnerade något. Då var det Åhlens och MQ, vet inte hur det är med NK. Det är i alla fall min uppfattning.
     
  13. Harman Kardon

    Harman Kardon Stadsbo

    Inlägg:
    310
    Hur då menar du?
     
  14. Herr_Katt

    Herr_Katt Stadsbo

    Inlägg:
    422
    Så vitt jag vet vill handlare få returen på samma kort betalningen skedde för att slippa avgiften mot kortutgivaren (som annars är relativt låg, men en onödig kostnad), sen används ofta lagkrav som svepskäl ut till kund.
     
    jabla gillar detta.
  15. Torsten

    Torsten Syltan

    Inlägg:
    2.644
    Från:
    Orten
    Att A går in och köper en produkt för 10.000:- med sitt kontokort.
    Sen går B in och lämnar tillbaka varan och får 10.000:- insatt på sitt kontokort.
    A har nu flyttat pengar till B utan några egentliga spår. Kanske som lön för ett svartjobb.
     
  16. SSL

    SSL Friends of KS

    Inlägg:
    3.865
    Från:
    Blåkulla
    Vilken butik är det? Finns dom inte någon annanstans? Känns som personalen bara är less på livet. Problemet går att lösa väldigt lätt o smidigt.

    Edit såg att det stod i första inlägget :)
     
  17. klockmarren

    klockmarren Bonde

    Inlägg:
    117
    Från:
    Tjockhult
    Jag köpte en skjorta där på rean och dom verkade inte speciellt less på livet, tvärtom.
    PM.
     
  18. Sundström
    Trådstartare

    Sundström Friends of KS

    Inlägg:
    2.426
    Tjena, saken är biff!
    Snackade med en trevlig herre på huvudkontoret som beklagade det inträffade men, som vissa redan varit inne på, inte kunde ta returen utan kortuppgifterna.
    "Rätt skjorta" kommer på posten snart! Behöver inte bry mig om att returnera den andra. :)
     
    Dru, klocknooben, Tapiren och 5 andra gillar detta.
  19. Harman Kardon

    Harman Kardon Stadsbo

    Inlägg:
    310
    Bra att det löste sig! :)
     
    Sundström gillar detta.
  20. tissoter

    tissoter Biskop

    Inlägg:
    2.913
    Från:
    Rolexfabriken
    OT
    Bara jag som ogillar provskjortor ? ;) Tycker verkligen inte om det, känns som det ofta skiljer sig lite mellan den man väl köper och så brukar de kännas lite ofräscha.
    Dock förstår jag ju samtidigt att det sparar en hel del tid för biträdena så det är väl därför det finns.....
     
  21. Sundström
    Trådstartare

    Sundström Friends of KS

    Inlägg:
    2.426
    Kör på Luca Avitabile som Whedda skriver om i den stora skjorttråden! :woot:
     
    tissoter gillar detta.
  22. Singular

    Singular Företag Forumsponsor

    Inlägg:
    2.168
    Samma problematik som vanligt när man utgår från ett mönster/en referens (som vi gör när vi fipplar ihop MTM-skjortor från Barba) - det gäller förstås att den färdiga produkten rimmar med det man provat av... (oavsett om det är provskjortor i butik, vilket är för riktiga latjävlar, eller om det är prototyp-/mönsterprovningsskjortor från MTM/bespoke)
     
    tissoter gillar detta.
  23. Mudfold

    Mudfold Stadsbo

    Inlägg:
    237
    Från:
    Landet
    Bara jag som föredrar provskjorta? Speciellt när det är ett nytt märke. Palla stå och packa upp nytt.. Snabbt ska det gå!