• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någonsin undrat vad ¤#@ du håller på med?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Panik i multum! Jag har bytt både visare och urtavla ett flertal gånger utan minsta problem. Just nu ser det ut som rent kaos här hemma.

En SARB som vägrar få visarna installerade.
2 st FFF varav en vägrar få visarna att sitta rätt och en som jag sabbade urtavlan på.

Känner för att kasta ut alla tre klockorna genom fönstret.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Re: Någonsin undratvad ¤#@ du håller på med?

Hahah, egentillverkat verktyg i hörnet?

Och ja, har haft samma känsla :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Andas djuuuuupt några gånger, häll upp en god virre och testa igen.. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Någonsin undratvad ¤#@ du håller på med?

Micke B skrev:
Hahah, egentillverkat verktyg i hörnet?

Typ. Hittade inte det jag behövde och orkade inte leta. :oops:

RicVin skrev:
Andas djuuuuupt några gånger, häll upp en god virre och testa igen.. :D

Bra tips! Virren hjälpte inte, så nu får grejerna vila någon vecka. Med negativ inställning kommer jag ingen vart i alla fall, så ilskan måste lägga sig lite innan jag gör ett nytt försök.
 
C

China

Guest
Sånt händer även den bäste, fast det är givetvis en klen tröst...

Ett tips är att köpa 3-pack av visare (vilket är ganska vanligt), så är man garderad om olyckan är framme. Det finns också bra skydd för urtavlan så att man inte skadar den vid visarbyten.

På´t igen yonsson! ;)
 

max

Dancing Queen
haha har varit igenom samma vända, urverk som inte har hackfunktion som man väntat på, visarsatar som inte vill i eller hoppar ur eller är för högt upp och tar i glaset, seikos urver som går som skit (sorry, men ibland måste man vara ärlig hehe), verktyg och delar som kostar mer än om man köpt en riktig klocka direkt.
...och sen när man får ihop skiten så inser man att det är ett litet dammkorn på insidan av glaset *sigh*

Är lite roligt men samtidigt hatar jag det :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Någonsin undrat vad ¤#@ du håller på med?

Oh ja. Köpte en beggad urtavla nyss men lyckades peta loss OCH tappa bort loggan OCH ett index när jag bytte tavla! Såg det först när jag hade klockan på armen och var tvungen att kolla bilder för att se om logga/index fanns där från början - och Jodå... :roll:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för uppmuntran!
Ska ta några hardlex på Bishops nu tänkte jag. Hoppas det hjälper. För man kan väl blanda Hardlex och öl, va? :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Tack för uppmuntran!
Ska ta några hardlex på Bishops nu tänkte jag. Hoppas det hjälper. För man kan väl blanda Hardlex och öl, va? :)

Inte om du ska köra bil eller raka pungen! Kan bli smärtsamma resultat. :)
 
Topp