• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någonting landade i lådan.. Glycine!

Veratio

Cartier
Har bara provat en sån tidigare och jag minns att jag tyckte att länken kändes helt ok.

Det är lite olika känslor i olika länkar och det behöver nog inte alltid betyda att det är sämre kvalité på dom som känns lite sämre. En lite äldre Rolex-länk känns rätt sunkig men är i jättebra kvalité!

Och grattis till en ovanlig och häftig klocka!


Niclas L
 

durutti

Cartier
Stämmer. Sellita har eget verk sw200 som bygger på eta2824 och har en extra sten.
Men ADn hävdar är att sellita tillverkar även eta2824-2 på licens från ETA. Och det är förmodligen sellita-tillverkade 2824 som hamnar i en del serier från Glycine. Glycine Classics har nämts här i alla fall.
 
C

China

Guest
Stämmer. Sellita har eget verk sw200 som bygger på eta2824 och har en extra sten.
Men ADn hävdar är att sellita tillverkar även eta2824-2 på licens från ETA. Och det är förmodligen sellita-tillverkade 2824 som hamnar i en del serier från Glycine. Glycine Classics har nämts här i alla fall.

Kvalificerat skitsnack...

ETA och Sellita är två helt skilda tillverkare, GL 224 är ett ETA 2824-2 av standardgrad. Frågan är väl närmast varför Glycine skulle välja att nedgradera SW200-1, med tanke på vad den extra juvelen fyller för funktion. Sellita behöver förövrigt inte tillverka på licens, vilka patent menar du att man behöver betala för?
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Kvalificerat skitsnack...

ETA och Sellita är två helt skilda tillverkare, GL 224 är ett ETA 2824-2 av standardgrad. Frågan är väl närmast varför Glycine skulle välja att nedgradera SW200-1, med tanke på vad den extra juvelen fyller för funktion. Sellita behöver förövrigt inte tillverka på licens, vilka patent menar du att man behöver betala för?
Är SW200-1 och ETA 2824-2 likvärdiga, eller föredrar man något av dom?
 

durutti

Cartier
Kvalificerat skitsnack...

ETA och Sellita är två helt skilda tillverkare, GL 224 är ett ETA 2824-2 av standardgrad. Frågan är väl närmast varför Glycine skulle välja att nedgradera SW200-1, med tanke på vad den extra juvelen fyller för funktion. Sellita behöver förövrigt inte tillverka på licens, vilka patent menar du att man behöver betala för?
Med anledning av inlägget i tråden nedan:
http://forums.watchuseek.com/f74/gl...-com-too-good-true-935594-27.html#post7141666
har jag ställt frågan ang glycine-verk och fått följande svar från Glycine AD:
Most of the movements are based on ETA elaboré.

But we also have Selitta and small company in the Swiss Jura (particularly for Classic) as a source.
Up to now Selitta delivers ETA movements.

We assume that - if Glycine is further growing - we will also work with Selitta movements.
Eftersom jag har ruckat ett par stycken combat sub kan jag även konstatera att man använder elabore grade verk i subbarna.
 
Topp