• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Något för er som filppar mycket?

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Nytt koncept där du hyr en klocka i två månader och sedan byter ut den mot en ny! Verkar vara en ganska rolig idé. 249 $ i månaden är inte mycket pengar heller. Många här köper klockor och säljer inom bara veckor. Ett bra sett att få testa många fina klockor under längre tid, och i efterhand slå till på någon modell man gillar?

Vad tror ni?

Deras hemsida:
http://elevenjames.com/

Artikel med grundaren på Hondinkee
http://www.hodinkee.com/blog/interview-randy-brandoff-founder-of-eleven-james

Edit: Kan mod. fixa rubriken till "flippar"
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
idioti.
Tror inte de inriktar sig emot personer som har kunskap om andrahandsmarknaden direkt så om man går och köper en klocka i butik och sen tar en 30-40% förlust kan det kanske vara en "ok deal" men annars...idioti.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Inget jag skulle köra själv. Men gillar ändå idén. Får omväxling och variation och nytt att testa och bekanta sig med. Finns flera klockor jag inte skulle tänka mig att köpa men hyra 2 månader för att testa? Visst.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
har själv haft den här idén i något år, men tror det kan vara svårgenomförbart i sverige… Funkar nog bättre i amerikat!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Man kunde hyra klockor lokalt i sverige tidigare. Dock enklare ur och har inte hört mer så det gick nog inget bra.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Beklämmande på något sätt när 249$ i månaden räknas som "inte mycket pengar heller"...

Allt är relativt men jo, reagerade själv på det, mer än jag betalar för huset. ;)

Det är avrundat uppåt ca 1700 KR. Tror väldigt många här sparar mycket mer än detta varje månad för att lägga på klockor. Fast ja, beror ju på hur mycket man har att röra sig med och hur mycket man vill lägga på klockor. Klockor som man inte äger också.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Upp till var och en! Som sagt, inget jag hade tänkt att köra själv utan ville informera och väcka diskussion :)
 

SenorE

Omega
Inget för mig. En viktig aspekt i mitt intresse och min uppskattning för klockorna jag bär är att de är just mina egna. Det är en speciell känsla som inte går att återskapa med en hyrd klocka runt armen. Prova klockor kan man göra hos AD.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Ja, bilar är ju i regel dyrare än klockor och såna kan man ju hyra över allt. Förstår inte varför man inte skulle kunna hyra en klocka ett tag. Själv skulle jag inte vilja vara medlem övertiden, men säg att man funderar på att införskaffa en klocka för 100.000+, att få prova den i två månader för typ 3k, ja varför inte.
 

ScubaKing

Audemars
Tycker 1700 kr i månaden för att få "prova" klockor är rätt mycket pengar. Sedan tillkommer säkerligen försäkringskostnader, frakt till och från källan osv.
 

M021

Rolex
2-Faktor
business är business. Finns en.marknad så varför inte, skälv förstår jag det inte
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Utan att ens följt länken spydde jag lite i munnen.. Bara så lite så att det gick att svälja och njuta av middagen igen men ändå..

Usch, stackars dig! Det låter ju jätteäckligt! ;)

Inte något för mig då jag hellre köper en klocka. Hur kul är det att få en klocka som någon annan har använt i kanske ett par år och som de inte har varit rädda om eftersom det ju ändå bara är en "hyrklocka"??
 

Calfen

Panerai
Först tyckte jag att idén var god och ett perfekt sätt att testa en dyrare klocka längre än 10 min hos en AD men ärligt talat tror jag känslan av en ny klocka skulle utvattnas om man hade hyrt den innan.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Först tyckte jag att idén var god och ett perfekt sätt att testa en dyrare klocka längre än 10 min hos en AD men ärligt talat tror jag känslan av en ny klocka skulle utvattnas om man hade hyrt den innan.


Eller så är det så att den ger dig precis det du vill.. ska jag eller ska jag inte köpa innan du pröjsat för något nytt som kanske i själva verket inte var vad du trodde. Alternativt så kan man leka lyx lirare utan att betala priset.. Eller.. så får du chansen att prova fler klockor än vad du någonsin annars skulle kunna. Så jag tycker idéen är lysande.
 
Topp