Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Något för er som filppar mycket?

Diskussion i 'Diskussion' startad av vikgul, 21 januari 2014.

1. vikgul
    Trådstartare

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Nytt koncept där du hyr en klocka i två månader och sedan byter ut den mot en ny! Verkar vara en ganska rolig idé. 249 $ i månaden är inte mycket pengar heller. Många här köper klockor och säljer inom bara veckor. Ett bra sett att få testa många fina klockor under längre tid, och i efterhand slå till på någon modell man gillar?

Vad tror ni?

Deras hemsida:
    http://elevenjames.com/

Artikel med grundaren på Hondinkee
    http://www.hodinkee.com/blog/interview-randy-brandoff-founder-of-eleven-james

Edit: Kan mod. fixa rubriken till "flippar"

Feskarn, ScubaKing, Mr Skurkburk och 1 annan gillar detta.
  2. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    idioti.
    Tror inte de inriktar sig emot personer som har kunskap om andrahandsmarknaden direkt så om man går och köper en klocka i butik och sen tar en 30-40% förlust kan det kanske vara en "ok deal" men annars...idioti.

eriksson850 gillar detta.
  3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Tanken är fin men tror inte det skulle funka...

4. Strindberg

Strindberg Biskop

Är inte det här bara som när man (eller snarare kvinnor) kan hyra en väska man inte har råd att köpa för att flasha med den?

Frusciante, Stomatologen och Mr Skurkburk gillar detta.
  5. vikgul
    Trådstartare

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Inget jag skulle köra själv. Men gillar ändå idén. Får omväxling och variation och nytt att testa och bekanta sig med. Finns flera klockor jag inte skulle tänka mig att köpa men hyra 2 månader för att testa? Visst.

Dawsss gillar detta.
  6. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    låterkul men för dyrt, 5års medlemskap kostar 100.000kr man får mycket klocka för dom pengarna:)

willbur, ScubaKing, NiklasArvid och 1 annan gillar detta.
  7. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    har själv haft den här idén i något år, men tror det kan vara svårgenomförbart i sverige… Funkar nog bättre i amerikat!

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Man kunde hyra klockor lokalt i sverige tidigare. Dock enklare ur och har inte hört mer så det gick nog inget bra.

9. jaqob

jaqob Bonde

Beklämmande på något sätt när 249$ i månaden räknas som "inte mycket pengar heller"...

ScubaKing, Stomatologen och Wesslan gillar detta.
  10. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Allt är relativt men jo, reagerade själv på det, mer än jag betalar för huset. ;)

ScubaKing gillar detta.
  11. vikgul
    Trådstartare

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Det är avrundat uppåt ca 1700 KR. Tror väldigt många här sparar mycket mer än detta varje månad för att lägga på klockor. Fast ja, beror ju på hur mycket man har att röra sig med och hur mycket man vill lägga på klockor. Klockor som man inte äger också.

alfgren gillar detta.
  12. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Själv tycker jag det är en jäkla skillnad på att spendera 1700:-/månad på klockor, jämfört med att investera 1700:-/månad i klockor...

DrSbaitso, Erik1, Jonaz och 10 andra gillar detta.
  13. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Väl skrivet!

14. vikgul
    Trådstartare

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Upp till var och en! Som sagt, inget jag hade tänkt att köra själv utan ville informera och väcka diskussion :)

15. SenorE

SenorE Stadsbo

Inget för mig. En viktig aspekt i mitt intresse och min uppskattning för klockorna jag bär är att de är just mina egna. Det är en speciell känsla som inte går att återskapa med en hyrd klocka runt armen. Prova klockor kan man göra hos AD.

DrSbaitso gillar detta.
  16. MJ24

MJ24 Friends of KS

Inte mycket att säga om...bara...nej...tror inte det...

17. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Ja, bilar är ju i regel dyrare än klockor och såna kan man ju hyra över allt. Förstår inte varför man inte skulle kunna hyra en klocka ett tag. Själv skulle jag inte vilja vara medlem övertiden, men säg att man funderar på att införskaffa en klocka för 100.000+, att få prova den i två månader för typ 3k, ja varför inte.

Hungalabungala gillar detta.
  18. alfgren

alfgren Biskop

Är helt säker på att det finns flera på det här forumet som har betydligt högre kostnader än så per månad men väljer att inte räkna ordenligt...

DrSbaitso och andheg gillar detta.
  19. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    helt rätt, det är sånt här ett klockforum är till för, informera, diskutera mm intressant tråd tycker jag:)

20. Ricrob

Ricrob Friherre

Utan att ens följt länken spydde jag lite i munnen.. Bara så lite så att det gick att svälja och njuta av middagen igen men ändå..

Guillbert och Mr Skurkburk gillar detta.
  21. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    jag tolkar det som att du inte tänker prenumerera i dagsläget :wtf:

eriksson850 och Ricrob gillar detta.
  22. Xalle

Xalle Friends of KS

23. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Tycker 1700 kr i månaden för att få "prova" klockor är rätt mycket pengar. Sedan tillkommer säkerligen försäkringskostnader, frakt till och från källan osv.

24. M021

M021 Friends of KS

business är business. Finns en.marknad så varför inte, skälv förstår jag det inte

25. Taxman

Taxman Friends of KS

Usch, stackars dig! Det låter ju jätteäckligt! ;)

Inte något för mig då jag hellre köper en klocka. Hur kul är det att få en klocka som någon annan har använt i kanske ett par år och som de inte har varit rädda om eftersom det ju ändå bara är en "hyrklocka"??

26. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Rätt vanligt förekommande på andra lyxvaror over there.

27. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Först tyckte jag att idén var god och ett perfekt sätt att testa en dyrare klocka längre än 10 min hos en AD men ärligt talat tror jag känslan av en ny klocka skulle utvattnas om man hade hyrt den innan.

28. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund

Eller så är det så att den ger dig precis det du vill.. ska jag eller ska jag inte köpa innan du pröjsat för något nytt som kanske i själva verket inte var vad du trodde. Alternativt så kan man leka lyx lirare utan att betala priset.. Eller.. så får du chansen att prova fler klockor än vad du någonsin annars skulle kunna. Så jag tycker idéen är lysande.

29. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala

Amen.
    Det är ganska bekvämt att tänka bort fraktkostnader, emballage, band, boxar, batterier, verktyg, osv. :)

eriksson850 gillar detta.
  30. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Fast det är ju kostnader du skulle ha även om du hyrde klockor! ;)

DrSbaitso gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield