• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Något nytt till armen (Påsöppning och Unboxing)

Skolläraren

Panerai
Sedan ett tag tillbaka började jag känna att jag var ute efter något nytt, och först ställdes siktet in på en Panerai. Jag började däremot sakta känna att min älskade Sinn U1:a, som var min första riktiga klocka, var lite för stor för vissa kläder. Jag började se mig om efter något annat än Panerai, och ganska snabbt skapades några tydliga kriterier.

1. Klockan skulle vara 40 mm eller nedåt.
2. Klockan skulle vara ny.
3. Klockan skulle vara på länk.
4. Klockan skulle vara väldigt enkel och utan för många komplikationer såsom Chronograph.

Jag siktade snart in mig på en modell, som vissa säkert vet, och bestämde mig för att titta på den när jag besökte Stockholm. Det slutade med att jag valde att köpa klockan direkt på plats istället, då jag helt enkelt inte kunde hålla mig!

Så, utan vidare tidsslöseri: nu kör vi.

jZRpS8i.jpg

En välbekant påse från den kungliga hovleverantören

A5Y7PlH.jpg

En ännu mer välkänd ytterbox!

gWc28H0.jpg

Hjärtfrekvensen fortsätter att öka.


Vad döljer sig under putsduken?


En Rolex Explorer I, ref 214270!


Den obligatoriska handledsbilden.

Stort tack till ROB-1832 för en fantastisk affär!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Utmärkt! Sitter riktigt, riktigt bra på din arm. Fina proportioner (och färglada tatueringar). Den där ska du skapa historia med!

Ett bra val (bästa valet i nuvarande utbud), säger jag, som burit Explorer sedan mitten av nittiotalet. Får väl säga att jag firar dig genom att bära än ännu äldre modell, när jag skriver detta!

Grattis, grattis, grattis!

A
 
Topp