• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några ägare av en Tudor Pelagos...

Khoma

Cartier
2-Faktor
80talisten skrev:
... här inne? Jag har börjat att verkligen intressera mig för denna dykare, ska försöka ta mig till Nymans i V-rås så snart som möjligt och klämma på den. Posta gärna bilder och berätta era erfarenheter om den.

Mycket tjat och liten verkstad....Tycker du alltid skriver att du gillar en viss klocka så fort det är någon som köpt sig någon ny.....Alltid är det dags att "klämma" på den eller "varit sugen på den ett tag"...Ändå ser jag bara samma Seiko varje dag... :roll:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Khoma skrev:
80talisten skrev:
... här inne? Jag har börjat att verkligen intressera mig för denna dykare, ska försöka ta mig till Nymans i V-rås så snart som möjligt och klämma på den. Posta gärna bilder och berätta era erfarenheter om den.

Mycket tjat och liten verkstad....Tycker du alltid skriver att du gillar en viss klocka så fort det är någon som köpt sig någon ny.....Alltid är det dags att "klämma" på den eller "varit sugen på den ett tag"...Ändå ser jag bara samma Seiko varje dag... :roll:
Ja du... Nog är man alltid sugen på nått nytt men det är ingen dans på rosor när frun/sambon är mannens regering.. :p
 
C

Crowolf

Guest
Khoma skrev:
80talisten skrev:
... här inne? Jag har börjat att verkligen intressera mig för denna dykare, ska försöka ta mig till Nymans i V-rås så snart som möjligt och klämma på den. Posta gärna bilder och berätta era erfarenheter om den.

Mycket tjat och liten verkstad....Tycker du alltid skriver att du gillar en viss klocka så fort det är någon som köpt sig någon ny.....Alltid är det dags att "klämma" på den eller "varit sugen på den ett tag"...Ändå ser jag bara samma Seiko varje dag... :roll:

?
 

joF

Panerai
Denna klocka förtjänar mer uppmärksamhet! Några ägare som vill dela med sig av lite bilder och erfarenheter? :)
 

Jonaz

Rolex
Har vi inte haft denna diskussion innan?
ype6anu2.jpg
e3ehupa9.jpg



iPhone | Tapatalk
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pelagos är en fantastisk klocka på alla vis, hade det inte varit för att den var gjord i titan hade jag haft min kvar... Suget för att köpa en igen finns där helt klart dock...
 

joF

Panerai
Pelagos är en fantastisk klocka på alla vis, hade det inte varit för att den var gjord i titan hade jag haft min kvar... Suget för att köpa en igen finns där helt klart dock...

Är det färgen eller vikten du ogillar med titan? Jag var och kände på en pelagos för ca 2 veckor sedan och jag tyckte att tyngden var klart godkänd - kändes tyngre än andra titanklockor :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det färgen eller vikten du ogillar med titan? Jag var och kände på en pelagos för ca 2 veckor sedan och jag tyckte att tyngden var klart godkänd - kändes tyngre än andra titanklockor :)


Min åsikt gäller hur pass enkelt man ser märken/hairlines på klockan.. Tyngden gör inte mig något, den är helt ok tyngdmässigt faktiskt!
 

RDFG

Cartier
Hade jag inte varit "nörd" utan bara ville ha en klocka med ett uns av historia + så snygg, praktisk, välbyggd och prisvärd ny dykare som möjligt hade jag nog köpt en Pelagos. Tyvärr är det inte så....
 

Jonaz

Rolex
Bara låset på länken gör den värd hela pengen... Jag upplever att min arm skiftar i tjocklek under dagen, med pelagos är det aldrig nått problem.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det kanske bara jag som lyckas göra märke i pelagos? Hur ser era ut efter några månaders användning?
 

joF

Panerai
Bara låset på länken gör den värd hela pengen... Jag upplever att min arm skiftar i tjocklek under dagen, med pelagos är det aldrig nått problem.

Just ja, den har ju ett väldigt speciellt spänne! Är det meningen att fjädern skall anpassa storleken efter armen när man rör sig m.m. eller är den till för exempelvis ett yttre plagg?
 

Sputniq

Panerai
Har tyvärr så dåligt internet för tillfället att jag inte kan posta några bilder. Finns dock i andra trådar :)

Angående repor har jag ett fåtal (bl.a på luggsen för att det är så satans svårt att byta band..), men också två små på glaset :( Fattar inte hur jag lyckats med det.

Är det någon som vet om det är AR på både fram- och baksida på Pelagos glad?
 
Topp