• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några ägare av en Tudor Pelagos...

M

Malm

Guest
Slänger in en bild på min från ikväll. Är otroligt nöjd med klockan.
DSC_0203.JPG
 

joF

Panerai
Nu har jag haft klockan i ca 6 månader och är fortfarande OWG. Visst blir jag sugen på andra klockor (ca 10 ggr/dagen tack vare er på KS :)) men jag kommer alltid fram till att jag gillar pelagos bäst.. en helt fantastisk klocka, burit den både på länk och medföljande gummi. Skall byta till nato idag kanske!
 

Sputniq

Panerai
Gummit är sjukt bra, bär det hela tiden. Klockan sitter helt still på armen utan att det spänner åt. Plus att det är väldigt lätt och skönt, speciellt när boetten är i titan :)

Har beställt ett grått nato som bör komma fram imorgon, uppdaterar med bilder :)
 

joF

Panerai
Gummit är sjukt bra, bär det hela tiden. Klockan sitter helt still på armen utan att det spänner åt. Plus att det är väldigt lätt och skönt, speciellt när boetten är i titan :)

Har beställt ett grått nato som bör komma fram imorgon, uppdaterar med bilder :)

Håller med om att gummit är grymt! Men länken.. i självjusterings-läget eller vad man skall kalla det, är också grymt skön :)
 

joF

Panerai
Typ som en pincett menar du? Jag har en sådan men tycker det är bökigt. Använde mitt vanliga verktyg och tyckte det fungerade bra :)

Ja precis, såg någon som använde en pincett. Ska pröva så fort jag hittar pincettfan.. :)

Så du gjorde det med vanligt verktyg? Har hört att det ska vara väldigt svårt.. :wideyed:
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ja precis, såg någon som använde en pincett. Ska pröva så fort jag hittar pincettfan.. :)

Så du gjorde det med vanligt verktyg? Har hört att det ska vara väldigt svårt.. :wideyed:


Alltså använd inte gärna en vanlig pincett i sånt fall utan kör med de där speciella pincetterna:)
Lite krångligare än på en vintage Rolle men inte särskilt svårt med ett vanligt bandverktyg.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ska alldeles snart beställa mig en Pelagos, utan att egentligen klämt på en. [emoji33]

Så rent objektivt, vad kan jag vänta mig?

Mycket trevligt. Grym klocka. Om inte bland det bästa moderna för under 30k, fantastiskt tavla med index. Grym tryck i lumen, låset och fjädringen är magisk. Vissa klagar på titanet, jag gillar att de gör klockan matt tillsammans med vridningen och tavlan. Väger ju ändå en 140-145gr har jag för mig. Min sub väger in på 149gr så det är inte någon större viktskillnad. Ska definitivt äga en i framtiden. 42mm så bärs ungefär som en Planet ocean, fast lägre på höjden. :)
 
  • Like
Reactions: joF

Joseph

Cartier
Mycket trevligt. Grym klocka. Om inte bland det bästa moderna för under 30k, fantastiskt tavla med index. Grym tryck i lumen, låset och fjädringen är magisk. Vissa klagar på titanet, jag gillar att de gör klockan matt tillsammans med vridningen och tavlan. Väger ju ändå en 140-145gr har jag för mig. Min sub väger in på 149gr så det är inte någon större viktskillnad. Ska definitivt äga en i framtiden. 42mm så bärs ungefär som en Planet ocean, fast lägre på höjden. :)

Du kan förvänta dig den bästa jävla klockan i världen :) Objektivt självklart [emoji14]ompus:
Ni gör inte väntan enklare direkt. Inget "negativt" jag borde vara beredd på? [emoji15]
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Ni gör inte väntan enklare direkt. Inget "negativt" jag borde vara beredd på? [emoji15]

Bäst i världen är den inte haha, men enda är att den kan kännas lite lätt eller plastig är det som slår mig. Men det nog för att jag är van vid stål och inte klämma så ofta på titan. Man vänjer nog sig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är det någon med smala armar som har Pelagos och kan säga hur den fungerar? Stör man sig på tjockleken? Alternativt, finns det någon i Gävletrakten/Hudiksvall eller därikring som har en Pelagos som skulle kunna tänka sig att ses för att ge mig möjlighet att prova den? :) Jag har försökt med både Nymans och Krons som inte hade den i lager pga den kommande modellen.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Är det någon med smala armar som har Pelagos och kan säga hur den fungerar? Stör man sig på tjockleken? Alternativt, finns det någon i Gävletrakten/Hudiksvall eller därikring som har en Pelagos som skulle kunna tänka sig att ses för att ge mig möjlighet att prova den? :) Jag har försökt med både Nymans och Krons som inte hade den i lager pga den kommande modellen.

Kom till Ö-vik så får du prova. 17cm handled är inga problem.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kom till Ö-vik så får du prova. 17cm handled är inga problem.

Jag har tunnat ut på senare tid och är nere på ca 16 cm. Här försöker man bli av med sin mage men tydligen försvinner vikten bara på andra ställen :D Ö-vik är tyvärr åt fel håll för min del men tack för erbjudandet!
 
Topp