• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några göttegrisar som skall på Triwa festen ikväll?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Blir det iklädda Paul Newmans och Nautilusar på Triwas premiärshow för nya modellerna?
Jag kan tänka mig hur det låter när ni talar med Triwa-folket och diskuterar nya modellerna -"Ja... jättefina... verkligen!" :D
 

Whedda

Rolex
Personligen gillar jag faktiskt deras grejer.

Man får alltid jämföra äpplen med äpplen och i samma prisklass erbjuder de ganska mycket klocka för pengarna men framför allt en betydligt mycket mer egen design än många konkurrenter.

Håller dock med om att deras tidigare Rolexplankningar va toktrista precis som alla andra av det slaget.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Personligen gillar jag faktiskt deras grejer.

Man får alltid jämföra äpplen med äpplen och i samma prisklass erbjuder de ganska mycket klocka för pengarna men framför allt en betydligt mycket mer egen design än många konkurrenter.

Håller dock med om att deras tidigare Rolexplankningar va toktrista precis som alla andra av det slaget.


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Jag håller med, jag tycker att deras klockor är ganska trevliga. Damen i huset ville absolut ha en speciell Triwa i födelsedagspresent och det spelade ingen roll vad jag visade för alternativ, hon tyckte ändå att Triwan var finare. När jag tänker efter så är det egentligen ganska dumt att försöka övertala någon att gilla något annat, det skulle inte fungera på mig i alla fall.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kände att jag inte tjänar tillräckligt för att underlåta mig att gå på detta. Enjoy ni stackare som accepterar det. Jag skickade fotfolket. ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
image.jpg


Kommentar överflödig.
 

Whedda

Rolex
Att iaf designen är inhouse borde ju klassas som någon form av minimikrav.

Håller jag med om men verkligheten är en annan...99% av klockorna i den här prisklassen öronmärks ur en katalog från tillverkaren och trycks med respektive logga.

Säger inte att Triwa är mer än vad det är men i sin prisklass och konkurrens tycker jag de valt rätt väg iform av vettiga quartzverk, egen design och läderband från svenska garveriet Tärnsjö.
 

Whedda

Rolex
Stämmer. Men de var skamlösa förr Whedda ;)

Håller som sagt med vilket jag sa till dem under kvällen också.

Men man kan ju välja att antingen fokusera på att de gjorde skamlösa grejer när de startade eller att de faktiskt har en positiv utveckling och ambition att inte bara kopiera premiumtillverkarna. Sen tror jag inte KS är deras forum då det inte finns någon quartzdriven budgetklocka som får detta forumet på fall..Menar bara att man får ta det för vad det är och skulle jag rekommendera en ny klocka under 2000kr till någon som inte var en klocknörd skulle de vara ett vettigt alternativ.
 
  • Like
Reactions: K-S

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Håller som sagt med vilket jag sa till dem under kvällen också.

Men man kan ju välja att antingen fokusera på att de gjorde skamlösa grejer när de startade eller att de faktiskt har en positiv utveckling och ambition att inte bara kopiera premiumtillverkarna. Sen tror jag inte KS är deras forum då det inte finns någon quartzdriven budgetklocka som får detta forumet på fall..Menar bara att man får ta det för vad det är och skulle jag rekommendera en ny klocka under 2000kr till någon som inte var en klocknörd skulle de vara ett vettigt alternativ.
För under 2000 kr hade jag hellre rekommenderat en klocka från Seiko, Certina eller Tissot...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Håller med helt men den där var ju en av de första de släppte för typ 6-7 år sedan. Modellerna de säljer idag designas inhouse och står sig bra i min mening mot konkurrenter som DW och Michael Kors.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
Står sig bra? Lite pest eller kolera i sällskapet.
Jag håller dock med om att Triwa börjar växa då de tycks komma med lite egna idéer och lite kul sammarbeten.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Vi kanske ska komma ihåg att majoriteten av befolkningen ger blanka fan i klockor och köper gärna nåt plastskit för 399:- från Ur&Penn.

Blir lite löjligt att flamethrowa (inte ens iPhone hade några invändningar mot det ordet) mot ett märke som Triwa på ett klockforum. Tycker själv att deras senaste modeller ser kul ut och förstår om fölk köper det.
Eventuell tidigare designstöld ser jag inte heller som ett problem, då är det väl värre med Steinhart mfl som trots allt är accepterat av många och gör regelrätta plankningar. Triwa går inte riktigt att jämföra med ur från Certina, Tissot eller liknande i samma prisklass. Inte än i alla fall.
 
Topp