Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Några roliga dykare med tritium?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Broderjimmy, 15 februari 2014.

1. Broderjimmy
    Trådstartare

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    God eftermiddag kära KS:are!

Jag sitter idag med en Certina Action Diver, en grym klocka som jag är riktigt nöjd med. Den kommer dessutom följa mig bra många år bara för den sentimentala biten.

Jag köpte den i sommras, innan jag var medlem här och innan jag visste vad tritium var för något. Så detta får vi gottgöra med att göra hemläxan i efterhand!;)

Finns det några roliga dykare som har tritium istället för vanligt lume som ser ungefär ut som min Certina?

Allt Gott!
    Jimmy

2. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Traser kanske har nått liknande certina i sitt sortiment, vet inte. Eller Nite watches.
    Annars kanske Ball watches har nått av intresse. Alla tillverkarna använder tritium tuber, Ball är snäppet dyrare än de andra.

3. Sundström

Sundström Friends of KS

Har lite dålig koll på luminox uppställning i nuläget, men det är schyssta dinkor med gött tritium!

4. Broderjimmy
    Trådstartare

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Tack för tipsen, jag har bara kollat lite som hastigast, men ska absolut kolla mer!
    De använder sig uteslutande av batteriverk? Automat är en fördel känns det som.

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Luminox, Traser, MWC, Ball, Deep blue, Prometheus, Mondaine, Marathon,

6. Sundström

Sundström Friends of KS

Tror de har ett gäng automatare också.. Men är som sagt lite rostig på deras line up...

Mårtenssons ur Brookfield