• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några vintage Certinas.

Först ut en Blue Ribbon i stål.
0018_zps39fe9674.jpg

Sedan Blue Ribbon i guld på stål.
0033-7_zps0ab24280.jpg

Enbart Certina där det kanske inte syns så väl men visare och index är härligt blånerade.
0026_zpsd005a130.jpg

New Art, kromad boett.
0042-8_zpscba47d69.jpg

Club 2000, kromad boett. Den här är en favorit.
005-4_zps1660056f.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Trevliga Certinor! Den första med svärdvisarna var den allra trevligaste!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygga Certina, klart underskattat märke och jag håller med Argonauten...din Blue Ribbon i stål är väldigt fin!
 

jabla

Sarlacc
Har kommer en bild på min Certina Blue Ribbon i 14k guld.
 

Bilagor

  • CertinaBR.jpg
    CertinaBR.jpg
    206.3 KB · Visningar: 241

Ariste

Audemars
2-Faktor
BluesmanV8 skrev:
Ariste skrev:
Snygga Certina, klart underskattat märke och jag håller med Argonauten...din Blue Ribbon i stål är väldigt fin!
Den delvis infällda kronan är liksom pricken över i!
Smäcker boettform, jag tror Certina kommer öka i värde de närmaste åren. Det finns fortfarande riktigt fina exemplar för under tusenlappen, vi pratar inhouse-verk och låga reservdelspriser jämfört med exempelvis Omega. Vilken (amatör)urmakare som helst kan serva dem och delar finns det drösvis av...köp! :)
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Har inte så många Certina,men här kommer en ( dålig) bild på en T&C 32/32 mm (men ser större ut ) som jag brukar använda ibland..
Glaset skall poleras upp så småningom...

2hg5tap.jpg
 
antikmartin skrev:
Har inte så många Certina,men här kommer en ( dålig) bild på en T&C 32/32 mm (men ser större ut ) som jag brukar använda ibland..
Glaset skall poleras upp så småningom...

2hg5tap.jpg
Town & Country är en riktigt trevlig modell. Speciellt stålvarianten med svart tavla. Har tyvärr bytt bort min men det kommer flera....
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
antikmartin skrev:
Har inte så många Certina,men här kommer en ( dålig) bild på en T&C 32/32 mm (men ser större ut ) som jag brukar använda ibland..
Glaset skall poleras upp så småningom...
Snygg modell det där, har inte sett så många med svart tavla men hittar jag en slår jag till. Lustigt hur kantiga boetter upplevs större än de är....
 
Topp