• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nån som har åsikt om klockor från Glycine?

jandan

Panerai
Jag är mycket nöjd med min GoldenEye. Sitter bra på armen, är inte särskilt hög utan går utan problem in under skjortärmen.
Jag tycker den är riktigt snygg, och lite egen design som inte kopierar hej vilt. Håller tiden bra. Funkar tom som lite mer
dressad dykare ihop med kostym.
Men smaken är olika, som med alla klockor. Köp en och testa, går ju alltid att sälja den vidare om man inte trivs med den!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag är mycket nöjd med min GoldenEye. Sitter bra på armen, är inte särskilt hög utan går utan problem in under skjortärmen.
Jag tycker den är riktigt snygg, och lite egen design som inte kopierar hej vilt. Håller tiden bra. Funkar tom som lite mer
dressad dykare ihop med kostym.
Men smaken är olika, som med alla klockor. Köp en och testa, går ju alltid att sälja den vidare om man inte trivs med den!

Tack, låter utmärkt. Just att den inte är så hög är en av de saker som tilltalar mig, trots att många verkar se det som en nackdel. Utseendet är som sagt en smaksak, men jag gillar det (i alla fall på bild, då jag inte sett den i verkligheten). Kul att ha något som inte påminner om alla andra klockor.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man kan ju fundera på om den är värd nästa 10tkr? Även om det är en okey klocka. Jag skulle då hellre satsa på en begagnad Omega. Eller en begagnad Golden Eye. Inte betala 10tkr för en Glycine.

Utan att säga att 10k för en Golden Eye är ett bra pris. Men gör Omega en klocka som liknar Golden Eye? Eller menar du att en Glycine inte kan vara värd 10k?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Lånade en från Denke några dagar. Gillade den verkligen ...kanske lite intetsägande då jag inte läst om dess historia.
Ska ta och göra det nu bara för att.
3bX11gF.jpg
 

Sond

Patek
Utan att säga att 10k för en Golden Eye är ett bra pris. Men gör Omega en klocka som liknar Golden Eye? Eller menar du att en Glycine inte kan vara värd 10k?
Njaa, tycker helt enkelt 10tkr är i övre spannet när man kan få andra ur inom samma spann. Skulle själv hellre satsa på en begagnad Omega även om de inte direkt likarna varandra. Och ville jag verkligen ha en Golden Eye så skulle jag definitivt gå för en begagnad.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Njaa, tycker helt enkelt 10tkr är i övre spannet när man kan få andra ur inom samma spann. Skulle själv hellre satsa på en begagnad Omega även om de inte direkt likarna varandra. Och ville jag verkligen ha en Golden Eye så skulle jag definitivt gå för en begagnad.

Fast man kan ju lika gärna få en bra beggad moped eller typ två hyfsade krogkvällar för samma peng också. Det jag menar är att om det nu är en Glycine Golden Eye man vill ha så finns det ju ingen magisk sanning som gör att en Omega för samma peng skulle göra en nöjdare...tvärtom, det skulle ju vara att köpa ner sig... ;)

Sorry om jag hugger lite här, men det finns en trist feghet bland oss klocknördar att köra andra märken än the usual suspects. Om nu någon vill kliva utanför mittfåran så är ju Glycine ett av de bästa valen man kan göra. Jag blir glad varje gång jag ser en tråd om något udda märke sen börjar jag alltid gäspa igen när folk på ren reflex börjar rekommendera the usual suspects istället...

Jag ska fan bara köpa udda märken resten av året! :D
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Fast man kan ju lika gärna få en bra beggad moped eller typ två hyfsade krogkvällar för samma peng också. Det jag menar är att om det nu är en Glycine Golden Eye man vill ha så finns det ju ingen magisk sanning som gör att en Omega för samma peng skulle göra en nöjdare...tvärtom, det skulle ju vara att köpa ner sig... ;)

Sorry om jag hugger lite här, men det finns en trist feghet bland oss klocknördar att köra andra märken än the usual suspects. Om nu någon vill kliva utanför mittfåran så är ju Glycine ett av de bästa valen man kan göra. Jag blir glad varje gång jag ser en tråd om något udda märke sen börjar jag alltid gäspa igen när folk på ren reflex börjar rekommendera the usual suspects istället...

Jag ska fan bara köpa udda märken resten av året! :D

Dubbel like.
 

DrDre

Patek
Jag har aldrig ägn någon Glycine men det är två modeller jag gärna skulle äga. Någon av Airman-variantenterna som ser ut som en GMT Master (tex Base 22) eller någon av de med orange ring (Pumpkin kallas de ibland). Båda dessa är ju klassiker.
 

Sond

Patek
Fast man kan ju lika gärna få en bra beggad moped eller typ två hyfsade krogkvällar för samma peng också. Det jag menar är att om det nu är en Glycine Golden Eye man vill ha så finns det ju ingen magisk sanning som gör att en Omega för samma peng skulle göra en nöjdare...tvärtom, det skulle ju vara att köpa ner sig... ;)

Sorry om jag hugger lite här, men det finns en trist feghet bland oss klocknördar att köra andra märken än the usual suspects. Om nu någon vill kliva utanför mittfåran så är ju Glycine ett av de bästa valen man kan göra. Jag blir glad varje gång jag ser en tråd om något udda märke sen börjar jag alltid gäspa igen när folk på ren reflex börjar rekommendera the usual suspects istället...

Jag ska fan bara köpa udda märken resten av året! :D
Det ligger onekligen mycket i vad du skriver! Du behöver inte vara sorry för att du hugger då du har genomtänkta och kloka synpunkter som får mig att reflektera. Och med dessa rader säger jag - Köp en Golden Eye. Men kolla efter en begagnad då du säkert kan tjäna en liten slant på det.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det ligger onekligen mycket i vad du skriver! Du behöver inte vara sorry för att du hugger då du har genomtänkta och kloka synpunkter som får mig att reflektera. Och med dessa rader säger jag - Köp en Golden Eye. Men kolla efter en begagnad då du säkert kan tjäna en liten slant på det.

Det var mer ett allmänt hugg. Delar dessutom uppfattningen att leta beggat eller billigare då det är ganska lätt att hitta dem för betydligt lägre pris än 10k. :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
går i tankarna om att försöka byta alt. Flippa min Certina DS dykare och införskaffa en combat sub. Hur står de i förhållande till varran i kvalité? Väldigt nöjd med certan men tröttnat på utseendet helt enkelt..

Skulle helst vilja ha den med grön betzel men verkar ganska ovanlig på svensk mark?
 

Silon

Omega
Riktigt trevliga klockor. Jag har själv ägt en Combat sub som jag var väldigt nöjd med. Det verkar finnas en del combat sub i omlopp på forumet så det är nog inte svårt att hitta en beggad för 4000-4500 kronor.

Här är ett wristshot på min förra!

akX0gSG.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
går i tankarna om att försöka byta alt. Flippa min Certina DS dykare och införskaffa en combat sub. Hur står de i förhållande till varran i kvalité? Väldigt nöjd med certan men tröttnat på utseendet helt enkelt..

Skulle helst vilja ha den med grön betzel men verkar ganska ovanlig på svensk mark?

Kul att se min gamla tråd igen ... ;)

Det hela slutade med att jag köpte en svart GE ny till ett mycket bra pris:

Glycine på arm 2.jpg


Har ingen egen erfarenhet av DS dykarna, mer än att ha klämt på en, men Combat Subben är en mycket trevlig klocka som med råge är värd pengarna kvalitetsmässigt. Känns mycket gedigen och sitter väldigt bra på armen, då den är ganska låg. Finns som sagt i många färgkombinationer och vilken man tycker bäst om är givetvis en smaksak. Det alla dock har gemensamt är avsaknaden av antireflexbehandling på glaset. Det störde mig rejält på min version, som var klart svår att läsa av i visst ljus, så jag sålde den ganska snabbt. Det är möjligt att problemet är mindre på en klocka med annan färg på urtavlan, men jag skulle i alla fall kolla upp detta irl innan ett eventuellt köp. Lycka till!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kul att se min gamla tråd igen ... ;)

Det hela slutade med att jag köpte en svart GE ny till ett mycket bra pris
Har ingen egen erfarenhet av DS dykarna, mer än att ha klämt på en, men Combat Subben är en mycket trevlig klocka som med råge är värd pengarna kvalitetsmässigt. Känns mycket gedigen och sitter väldigt bra på armen, då den är ganska låg. Finns som sagt i många färgkombinationer och vilken man tycker bäst om är givetvis en smaksak. Det alla dock har gemensamt är avsaknaden av antireflexbehandling på glaset. Det störde mig rejält på min version, som var klart svår att läsa av i visst ljus, så jag sålde den ganska snabbt. Det är möjligt att problemet är mindre på en klocka med annan färg på urtavlan, men jag skulle i alla fall kolla upp detta irl innan ett eventuellt köp. Lycka till!
Tack för tipsen! Ingen anti reflex låter jobbigt.. Ingen som har en combat sub jag skulle kunna klämma på i Uppsala eller Stockholm? Gärna just den med grön bezel. Bjuckar såklart på en bira eller kaffe!
 

Silon

Omega
Tack för tipsen! Ingen anti reflex låter jobbigt.. Ingen som har en combat sub jag skulle kunna klämma på i Uppsala eller Stockholm? Gärna just den med grön bezel. Bjuckar såklart på en bira eller kaffe!

Den med grön bezel är grym. Jag ångrar att jag inte köpte den på länk istället för den med brun bezel på läder.
 

Silon

Omega
Fett! Har du inga bilder att slänga upp? Eller om jag skulle kunna få klämma och kika lite på den i utbyte emot en öl i huvudstaden/ Uppsala? :)

Min mening var nog lite luddig. Jag hade en combat sub med brun bezel förut men den har jag sålt. Jag ångrar att jag inte köpte den med grön bezel för den är riktigt grym. I dagsläget äger jag ingen Glycine :/
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Denke, den där "Lagunare" (tror jag det står) på bild nr 10 är rasande trevlig. Lite IWC men väldigt nice. Finns den modellen kvar? Frågar i PM också.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det finns en variant på Lagunare. Den är dock lite mindre än den jag hade, vilket kanske bara är positivt. Klart du ska ha en! ;)

Gillar den som fanken...:p. Men en Glycine i taget, måste bli av med guldöga först i så fall. Var kan jag hitta den modellen tror du? Glycines hemsida?
 
Topp