• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nörderi eller Idioti?!

image.jpeg
 

Nero13

Panerai
Jag tycker det är vackert! Perfektion tar både tid och pengar och är absolut värt varenda krona och minut när man väl sitter där med klockan i handen. Tycker det är grymt jobbat av dig och hoppas att du får mycket nöje med dina klockar! :)
 

Nashman

Omega
Fantastisk läsning om nörderi när det är som bäst. Jag inser att jag måste slå stopp på mitt nyfunna intresset i tid även om jag är på en heelt annan nivå.
Trevligt när proffsen delar med sig. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fina ex alla tre. Själv får jag nöja mig med 16710. Det är faktiskt anmärkningsvärd liten prisskillnad mellan 16710 och 16760, men jag, liksom du, förstår vilken som kommer få bäst värdestegring.
 

007

Cartier
'Årets' tråd redan nu? :) Tack för (som vanligt) underbar läsning! :) Alltid trevligt med entusiasm istället för gnälltrådar!
 

poormans

Rolex
kul att du visar upp min första 16760 fat lady, den var i bra skick, saknar den ibland

de var dyrare internationellt men fortfarande överkomliga oavsett var du handlade

cheers
christian
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
'Årets' tråd redan nu? :) Tack för (som vanligt) underbar läsning! :) Alltid trevligt med entusiasm istället för gnälltrådar!

Tackar, och kul att det uppskattas av folk när man lagt ner lite tid på tråden! Man får försöka att vara positiv iaf, finns redan så många gnällspikar på detta forum så det behövs verkligen inte en till :D!
 

Pictor

Audemars
Det här är nog att gå för långt,kolla vilket ur som väger mest ; gissningslek. Tror nog att jag måste syssla med annat. En tur till garaget och jåjna 635an kyler ner. Det har funkat förr. Men en viss oro för allmäntillståndet kvarstår.
image.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nörderi helt klart!

Men 1675 med CR för 13.500kr. Det är anledningen till att jag inte kollar på gamla annonser :bag:
 

Simpatico

Rolex
Tackar och bockar för läsningen.
Grymt kul att läsa om dina tankegångar och "slutmålet".
Den sista feta var ju hur mysig som helst. Snyggt fångat och jagat.
Själv vill man kanske gå hur långt som helst för det "perfekta" exet men oftast så blir det ett annat
då ekonomin och tålamodet tillsammans inte är det starkaste paret.
Hade gärna ägt en fullsets, sv såld, opolerad boett och orginal blå nodate-flinga men som sagt den dagen då det händer
kommer jag åka i åttor på isen i helvetet.
Tills dess kör vi på denna.
IMG_2145.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tackar och bockar för läsningen.
Grymt kul att läsa om dina tankegångar och "slutmålet".
Den sista feta var ju hur mysig som helst. Snyggt fångat och jagat.
Själv vill man kanske gå hur långt som helst för det "perfekta" exet men oftast så blir det ett annat
då ekonomin och tålamodet tillsammans inte är det starkaste paret.
Hade gärna ägt en fullsets, sv såld, opolerad boett och orginal blå nodate-flinga men som sagt den dagen då det händer
kommer jag åka i åttor på isen i helvetet.
Tills dess kör vi på denna.
IMG_2145.JPG


Tackar! Hehe...kul att du delar med dig med dina tankar, gillar att du verkar vara en lika stor entusiast som jag är @Simpatico, och jag hoppas att det slår in, för jag skulle betala bra för att få se dig åka åttor i helvetet :D!
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nope...två av dom har fått gått vidare, köptes dock av två forummedlemmar, men frågan är väl om dom finns kvar på forumet?!
Nja inte med dagens prisbild. Sålde min av just de anledningar du nämnde, men dumt nog innan ny var införskaffad. Perfekt i länk och tavla, men inte nöjd med boetten och de bytta visarna.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Enligt de senaste 20 åren har se inte blivit billigare så det är väl bara att köpa en 16760. För 150 k och se glad ut ;) jag tänkte Max 100-110 k för fullset och rätt år...
 
Topp