• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Dags att anmäla sig till årets säsong. Har precis hängt upp ett citronindränkt mörkblått NATO på balkongen. Vill minnas att sol + citron var ett vinnande koncept.
Behöver ett lite ljusare blått band som matchar den ljusblåa tavlan på nyförvärvet (Seiko 7002). Klockan ska kompletteras med ett blekt pepsiinsert.:)
Ni som har villa med tomt har det enkelt, bor man i lägenhet får man stoltsera helt öppet med sina galenskaper.:wideyed::bag:
0401.jpg
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Dags att anmäla sig till årets säsong. Har precis hängt upp ett citronindränkt mörkblått NATO på balkongen. Vill minnas att sol + citron var ett vinnande koncept.
Behöver ett lite ljusare blått band som matchar den ljusblåa tavlan på nyförvärvet (Seiko 7002). Klockan ska kompletteras med ett blekt pepsiinsert.:)
Ni som har villa med tomt har det enkelt, bor man i lägenhet får man stoltsera helt öppet med sina galenskaper.:wideyed::bag:
0401.jpg
Yayy! Säsongen har börjat, nu fasen ska jag också beställa en drös band! :D
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Jag skulle säga att det bara är idogt nötande som krävs för att få bandet mjukt och följsamt. Antingen gör du det naturligt eller så kollar du tidigare i tråden efter metoder som accelererar processen :)
 

Starship

Cartier
Dessvärre blev mitt Nato som jag nött i 1 år stulet! Det satt under bilen på en av länkarmarna, däckverkstaden eller service verkstaden?! :rage:
Grannen är Polis får skicka ett sms och anmäla :oldman:
Åhnej! Ring verstäderna och förklara att du kan tänka dig att dra ett streck över det hela om bandet kommer tillbaks genast. Vi klocksnackare måste hålla ögonen öppna efter ett sjukt välslitet NATO.
 

Wiliamo

Panerai
Efter att ha läst igenom hela tråden och observerat föregående års metoder känner jag att det i år är dags för mig att delta! När jag ändå har blivit så störd i huvudet sen jag reggade mig på KS för nästan ett år sen känner jag att det inte finns så mycket annat som kan gå fel:D. I första hand är jag sugen på ett slitet mörkblått nato till min SKX009 med mysigt solblekt insert:
image.jpg

Därför tänker jag hålla samma linje - så sol, citron och saltvatten får bli the way to go! Har skickat efter ett 22mm mörkblått nato, det som primärt ska få sig en omgång över sommaren, men jag orkar inte vänta på leverans så jag tjuvstartar med ett 20mm mörkgrönt idag! Första ronden får bli ett varmvattensbad tillsammans med grovsalt och rivet, torkat citronskal. Känns som det borde ge en stabil, uppruggad grund
image.jpg


Koka en halvtimme eller så...
image.jpg


Steg 2! Bandet får marineras någon timme i citronkoncentrat som verkar varit den mest framgångsrika metoden tidigare år
image.jpg


Slutligen kläms det fast mellan två takpannor, här är tanken att det får ligga över våren/sommaren med citronvattnande med jämna mellanrum. Grannarna tittar, men vem bryr sig helt ärligt:p? Let's go!
image.jpg

image.jpg
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Var ute en sväng på föräldrarnas landställe, och kom på att jag hängde upp ett nato ute i bushen där för 3 år sedan. Har inte kollat till det på två år så nu var det dags. Märkte också att det var väldigt svårt för de andra som var med att förstå syftet med detta... menmen, här är resultatet:
Maj 2014, efter ett år i vildmarken:
IMG_2061.JPG

Nu:
20160327_134833.jpg

20160327_134838.jpg

Summerat:
Pvd-detaljerna har blivit blåaktiga i färgen, och algväxt lite överallt. Kanske något ljusare i färgen, hänger ju ändå i söderläge.

Då får det väl hänga kvar ett par år till:)
/David
 

Wiliamo

Panerai
Var ute en sväng på föräldrarnas landställe, och kom på att jag hängde upp ett nato ute i bushen där för 3 år sedan. Har inte kollat till det på två år så nu var det dags. Märkte också att det var väldigt svårt för de andra som var med att förstå syftet med detta... menmen, här är resultatet:
Maj 2014, efter ett år i vildmarken:
IMG_2061.JPG

Nu:
20160327_134833.jpg

20160327_134838.jpg

Summerat:
Pvd-detaljerna har blivit blåaktiga i färgen, och algväxt lite överallt. Kanske något ljusare i färgen, hänger ju ändå i söderläge.

Då får det väl hänga kvar ett par år till:)
/David
Bra resultat, helt klart ett genuint sådant också :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Var ute en sväng på föräldrarnas landställe, och kom på att jag hängde upp ett nato ute i bushen där för 3 år sedan. Har inte kollat till det på två år så nu var det dags. Märkte också att det var väldigt svårt för de andra som var med att förstå syftet med detta... menmen, här är resultatet:
Maj 2014, efter ett år i vildmarken:
IMG_2061.JPG

Nu:
20160327_134833.jpg

20160327_134838.jpg

Summerat:
Pvd-detaljerna har blivit blåaktiga i färgen, och algväxt lite överallt. Kanske något ljusare i färgen, hänger ju ändå i söderläge.

Då får det väl hänga kvar ett par år till:)
/David
Ett av de bästa resultaten so far, synd att tre år är en så lång tid... :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Dags att anmäla sig till årets säsong. Har precis hängt upp ett citronindränkt mörkblått NATO på balkongen. Vill minnas att sol + citron var ett vinnande koncept.
Behöver ett lite ljusare blått band som matchar den ljusblåa tavlan på nyförvärvet (Seiko 7002). Klockan ska kompletteras med ett blekt pepsiinsert.:)
Ni som har villa med tomt har det enkelt, bor man i lägenhet får man stoltsera helt öppet med sina galenskaper.:wideyed::bag:
0401-jpg.290322
Har lagt till två band till det mörkblåa natot. Ett rött perlon, och som en hyllning till wundlanders härliga trådstart, det bevisligen besvärliga röda natot.:p
Fortfarande är det citron och sol (och galenskap) som gäller.:)
0421.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag har badat ett svart Perlon i klorin över natten. Ingen skillnad. Skiten tål nog en atombomb!
 

Wiliamo

Panerai
Har lagt till två band till det mörkblåa natot. Ett rött perlon, och som en hyllning till wundlanders härliga trådstart, det bevisligen besvärliga röda natot.:p
Fortfarande är det citron och sol (och galenskap) som gäller.:)
0421.jpg
Nice! Hänger dina band i söderläge? Tycker förresten att tråden är lite död, kom igen nu nöta nato-gänget, det är dags att vakna efter vintervilan och börja mosa lite band:D
 
Topp