Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nackdelen med premiumklocka med hög igenkänningsfaktor

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rozzy, 5 februari 2014.

1. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Igår träffade jag min värdepappersförvaltare som jag raskt konstaterade hade bytt klocka. På sig hade han en guldfärgad Gant-klocka som kändes sådär lagom rolig. Dessutom hade han ett fult sår/ärr ovanpå handen. Jag frågade varför han inte hade sin Rolex GMT II (nya C)? Då berättade han att han blivit rånad av ett gäng nere i tunnelbanan på väg hem en kväll. Han hade kämpat emot och skrikit på hjälp men de hade pressat ner honom på marken och tvingat av honom klockan (varav såret efter kronan) och tagit hans mobil dessutom. Detta skedde inne i city. Jag vet inte mycket mer än så. Han sa att det var riktigt läskigt och kändes jobbigt. Nu fightades han med försäkringsbolaget om ersättning, vilket han tycks få.

Be careful out there!

Icaras gillar detta.
  2. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Vad ska man säga... sjukt tråkigt att höra sådana historier. Blir liksom lite tom i själen av att tänka på att vissa individer sysslar med sånt där.

TheKing gillar detta.
  3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Mycket trist! hoppas allt löser sig...

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Äckliga horungar.... nackskött!!!

Icaras, Seikoman87, Capo och 19 andra gillar detta.
  5. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Fy fan, stackarn. Hoppas han repar sig. Glad att jag flyttat ut på landet från allt drägg som fanns i storstan!

HeliDive och ssl gillar detta.
  6. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    så tråkigt.. så fruktansvärt tråkigt.

7. Wettex

Wettex Stadsbo

Från:
    Umeå
    Jag vill också ha en värdepappersförvaltare.....:wideyed: Synd att det mest värdefulla papper man har är toalettpapper...

Skämt åsido... Grymt tråkigt och helt sjuk hur folk kan göra sånt. Det sätter ju mer än bara ekonomiska spår i själen... fy faan.

keroro, Icaras, Asplund och 1 annan gillar detta.
  8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Fyfan! Då tycker man ju ändå inte att en "vanlig" GMT inte borde sticka ut så mycket i city.

andheg gillar detta.
  9. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Sådana personer ska man söka upp efter incidenten och ta ett rejält "snack" med. Det ekonomiska är lättlöst med det sätter djupa spår efter sig som ovan nämnt...

Owaysis gillar detta.
  10. Owaysis

Owaysis Friends of KS

Finns nog bara en sak att göra.. Nästa gång köper man en Grand Seiko!

Icaras, Wettex, medinfoto och 4 andra gillar detta.
  11. meo_swe

meo_swe Biskop

Sjukt tråkigt att sånt händer. Hoppas han repar sig snart!

12. aosehus

aosehus Friends of KS

Från:
    Zürich
    Otroligt tråkigt att höra.

13. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Trist som fan!

14. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Det var en tråd innan jul minns jag om någon som blivit påhoppad också strax efter begett sig ut från hemmet.

Skjut mycket skit som händer nuförtiden..

15. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Trist !
    Förstår inte att man åker tunnelbana öht.

Icaras gillar detta.
  16. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tråkigt att höra, sedan är det så att vissa framstår mer som offer. Tror knappast Ricrob skulle råka ut för samma. Är du smal och går i kostym så utgår de från att du är ett enklare offer. Var på en rättegång i Uppsala för ett ungdomsgäng som hade rånat studenter i Universitetsparken. Alla offer var långa smala killar med attachéväska och var teknister.

En rånare väljer sitt offer inte bara byte..

Seikoman87, Tobbe-i-Etuna, K-S och 7 andra gillar detta.
  17. konkas

konkas Friends of KS

Otäckt. Denna typ av brott bara ökar och ökar. Tyvärr.

18. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Stämmer säkert allt för väl. Personen i fråga är relativt ung, kort, kostymnisse...

Spencer gillar detta.
  19. john b

john b Präst

Åker inte kollektivt längre. Av många skäl. Nummer ett är att jag stör mig så mycket på andra människor. Ju äldre jag blir desto jobbigare det blir det. Nummer två är lathet/tidsbrist. Nummer tre är rånrisk. Har för många bekanta som blivit rånade. Och då bor jag ändå i goa Göteborg...

Icaras, Seikoman87, HeliDive och 5 andra gillar detta.
  20. cab

cab Friends of KS

Förjävligt att man ska behöva tänka på vad man visar på tuben.

När jag var yngre fick jag följe från tunnelbanan då någon var sugen på min Goosejacka. Lyckades ta mig till min egen port innan något hände.

Mvh
    Rätt smal kille

21. Jag vet hur det är... Äckliga svin!

Icaras, Rivalen, Fabian och 4 andra gillar detta.
  22. Adl_Sthlm

Adl_Sthlm Stadsbo

Från:
    Solna
    Riktigt tråkigt att höra... Gör en ju så irriterad att man inte ska kunna åka i tuben utan att bli rånad..

23. par

par Friends of KS

Så jäkla tråkigt...

24. alfgren

alfgren Biskop

Ni som ifrågasätter "förstår inte varför man åker tunnelbana osv" med insinuationer om att man har ett mindre intellekt för att man gör så - har ni överhuvudtaget funderat hur trafik och parkeringssituationen ser ut i Stockholms innerstad?

RobertD, Fabian och mega gillar detta.
  25. Bawkins

Bawkins Stadsbo

Ytterst tråkig historia! Hoppas att han repar sig

26. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag vet inte om det verkligen var "det" "dom" ifrågasatte men jag vet hur situationen ser ut. Den löser man genom att hyra en parkeringsplats i ett parkeringshus. ;) Och vad det gäller trafiken får du vara lite kreativ i valet av väg. :D

Och jävligt tråkigt att höra om rånet. :mad:

27. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Fyfan finns så jävla många äckliga moralbefriade "människor"... Vet hur det känns.. Man blir riktigt förbannad! Må det gå riktigt illa för asen..

28. Spindel

Spindel Biskop

Detta händer nästan varje dag fast med ungdomar som offer och ofta för saker med mycket lägre monetärt värde än lyxklockor. Lika hemskt och fel varje gång och skall inte behöva hända.

Dock kan man trösta sig i att det faktiskt blir färre och färre personrån relativt befolkningen.

wundlander gillar detta.
  29. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Väldigt tråkigt att höra. Hälsa killen att vi är några här som sympatiserar.

Undrar - som någon var inne på - om man skulle komma ifrån en sådan händelse "bara" med skrapsår på utsidan. Förutom att det kan sluta hur illa som helst fysiskt, så vet då inte jag hur jag skulle reagera psykiskt. Man hör ju om folk som typ drar sig för att göra vissa saker efter en sådan händelse. Undrar om man skulle skaka av sig det.

meo_swe gillar detta.
  30. 4cie

4cie Biskop

Väldigt tråkigt att höra och en av anledningarna till varför jag inte åker kollektivt (jag bor i Stockholm).
    Ibland blir man dock tvungen att sätta sig i tunnelbanan när man vill ta sig in till city pga trafik och parkeringssituationen.

Två ögon i nacken och långärmat under vintertid, eller kortärmat med en tunn jacka över armen sommartid.

Mårtenssons ur Brookfield