• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

najkksorn

Sleven

Omega
VARNING - håll er borta från denna skojare. Köpte en klocka av honom som vi kom överens om att den skulle returneras. Har inte hört ett knyst av honom trots upprepade telefonsamtal, PM och sms. Gör INTE affärer med den här tomten!!
 

Mauritz

Rolex
VARNING - håll er borta från denna skojare. Köpte en klocka av honom som vi kom överens om att den skulle returneras. Har inte hört ett knyst av honom trots upprepade telefonsamtal, PM och sms. Gör INTE affärer med den här tomten!!
@Sleven Nu spelar det iof. ingen roll om man kommit övereens om en retur men vad snackar vi för värder på uret?
Det är lite sånt här man vill slippa genom att köpa/salja genom KS det skall vara schyssta puckar.
Mycket tråkigt för dig, hoppas det löser sig.
 

Sleven

Omega
@Mauritz Värdet på klockan var 4k. Håller med dig helt! Man hade hoppats på att det ska vara annorlunda att köpa av en "entusiast" än en vanlig Svensson - på tex blocket - men sämre säljare än denna har jag nog inte varit med om.
 

Mauritz

Rolex
@Sleven Hoppas det löser och att det finns en förklaring från@najkksorn bränna sig för 4k känns idiotiskt. Vill tro att det löser sig men så är man optimist också..
 

Sleven

Omega
@Mauritz jo, men visst är det så som du säger. Särskilt när han efter den 25 lagt upp trådar på forumet där han krängt allt från breitling till rolex..
tack för ditt engagemang!
 

najkksorn

Cartier
Tar absolut en retur!

Dock vill jag ha in klockan först, för att kunna säkerhetsställa att det verkligen rör sig om ett fel på klockan!
Detta för att utesluta att köparen "ångrat sig" eller helt enkelt varit lite för snabb och impulsartad i sitt inköp..

Det är ingen skillnad mot att gå till en butik och vilja ha tillbaka pengarna - varan skall vara med!

Till saken hör att varken jag själv, eller personen på forumet som jag i min tur köpte den av, har haft något problem med klockan!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tar absolut en retur!

Dock vill jag ha in klockan först, för att kunna säkerhetsställa att det verkligen rör sig om ett fel på klockan!
Detta för att utesluta att köparen "ångrat sig" eller helt enkelt varit lite för snabb och impulsartad i sitt inköp..

Det är ingen skillnad mot att gå till en butik och vilja ha tillbaka pengarna - varan skall vara med!

Till saken hör att varken jag själv, eller personen på forumet som jag i min tur köpte den av, har haft något problem med klockan!

Kan ju vara bra att svara och ta tillbaka klockan då? För att kolla upp det felet som köpare anmärkt på. Istället för att ignorera användaren i X tid, När du sagt du ska ta retur vid löning mm. Mycket fishy. Och att bränna sig själv som säljare för 4k. Känns oerhört dumt... Gör rätt för dig och ta tillbaka klockan.

Mvh
 

Sleven

Omega
Som jag försökt få @najkksorn förstå (de senaste två dagarna) returneras inte klockan för ett känt fel utan på grunden "felaktig beskrivning". Kronan på klockan är jävligt trög - möjligen defekt - och hade jag vetat detta vid köpet hade jag inte fullbordat affären. Enligt min privata åsikt är det säljarens ansvar att sådana saker ska finnas med i annonsen - annars anser jag att beskrivningen på klockan inte är fullständig eller korrekt. Därav returen "felaktig beskrivning".

Vad @najkksorn nu försöker göra gällande är att klockan ska returneras till honom för att han ska kolla om det är fel på den - vilket vi inte kom överens om i början på april. Han försöker alltså nu ändra överenskommelsen - varför jag inte velat skicka tillbaka klockan innan han går med på full återbetalning.
 

Mauritz

Rolex
Kan bara hålla med @vaniljglass att dröja med en återbetalning på 4k ger inget seriöst intryck och kan kanske ge ringar på vattnet vid nya försäljningar. Betala bara tillbaka struntsumman och ha ett gott samvete.
Inte mycket att tjafsa om...
 

Jodisalt

Rolex
Det är ingen skillnad mot att gå till en butik och vilja ha tillbaka pengarna - varan skall vara med!

Det är visst en skillnad, säljaren i butik ignorerar dig inte, vilket du har gjort genom att inte svara på PM, sms eller när @Sleven har ringt dig. Håller fullständigt med @Mauritz. Ta tillbaka klockan och ha ett gott samvete istället. Tycker detta är oerhört tråkigt att läsa. Med tanke på att du nyligen köpt en yatchmaster och en rolex submariner (som du sålt) bör 4 tusen inte vara några problem att returnera. Bättre att avsluta detta på ett bra sätt istället för att bli en Badguy!
 
  • Like
Reactions: JDQ

Mauritz

Rolex
@Sebran Håller helt med det du skriver, blåsa/tjafsa om 4k är bara löjligt och att man sedan köpt och sålt andra klockor gör saken ännu mer idiotisk.
Hur svårt skall det vara att hålla en överenskommelse, vilket jag uppfattat att de funnits dem emellan @Sleven och @najkksorn.
Var klockan felaktigt beskriven i annonsen ( att kronan gick trögt vilket kan kräva servicebehov alt. att den är defekt ) så ta tillbaka klocka och gör rätt för dig.
Det är inte svårare än så, det är faktiskt ganska enkelt.
Vi snackar om 4k!!
 
VARNING - håll er borta från denna skojare. Köpte en klocka av honom som vi kom överens om att den skulle returneras. Har inte hört ett knyst av honom trots upprepade telefonsamtal, PM och sms. Gör INTE affärer med den här tomten!!
Ja det är ju bara att se på hans bild här på forumet för att se att han är en riktig skojare framförallt med det där terrorist-utseendet med den där frisyern och det där skägget. Obegripligt att du kan göra affärer med en sån "typ" och att såna som han kan få tillåtelse att vistas och vara aktiva på detta fourm.
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ja det är ju bara att se på hans bild här på forumet för att se att han är en riktig skojare framförallt med det där Terrorist-utseendet med den där frisyern och det där skägget. Obegripligt att du kan göra affärer med en sån "typ" och att såna som han kan få tillåtelse att vistas och vara aktiva på detta fourm.

Antar du var ironisk nu? För personliga angrepp är väl rätt lågt?! Speciellt pga. Någons utseende.

Oavsett är mannen i frågas beteende allt annat än acceptabelt. Och tror han har bränt sina chanser här på Ks. Över en struntsumma i sammanhanget.
 

Jodisalt

Rolex
Ja det är ju bara att se på hans bild här på forumet för att se att han är en riktig skojare framförallt med det där Terrorist-utseendet med den där frisyern och det där skägget. Obegripligt att du kan göra affärer med en sån "typ" och att såna som han kan få tillåtelse att vistas och vara aktiva på detta fourm.

Behöver inte dra till med personangrepp. Försök att hålla det så rent som möjligt.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det måste nog sägas vara normalt att kräva klockan tillbaka innan eventuell återbetalning, om det nu tas nån retur. Glöm inte att det finns gott om så vitt jag förstår välrenommerade och ansedda (?) säljare på detta forum på Köp & sälj som inte erbjuder någon retur överhuvudtaget, vilket är det som i alla fall jag är mest van vid när jag köper även på andra ställen och t.o.m. av bekanta.

En orsak till det är väl att det är svårt för att inte säga omöjligt i längden att beskriva varenda millimeter av en gammal klocka. Har själv fått skicka iväg saker på service tämligen snart efter att jag köpt (gäller både här och på andra ställen). Det är ofta inget att säga om. Som köpare bör man veta att klockor som är begagnade eller rent av vintage om vi räknar som det några decennier gamla, är inte detsamma som nya. Kronor kan gå trögare eller lättare än man kanske är van, tidhållningen är inte alltid nödvändigtvis felfri. Har det inte deklarerats någon servicehistorik kan den behöva service förr eller senare, ibland förr. Det är i regel om inte annat underförstått.

Saker som tydligt påverkar klockans värde och inte beskrivits och inte är i paritet med övrig beskrivning eller normalt för åldern eller klocktyp tycker jag är rimligt att ta retur. Men också det blir förstås tolkningar.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Oli

Mauritz

Rolex
Du har en poäng. Men om man medvetet undanhåller viss information som att kronan går trögt vilket kan bero på två saker enligt mig 1. Servicebehov, framgick det i annonsen så får köparen ta den smällen, framgick det ej och man har en överenskommelse om retur så är det bara ta tillbaka uret. 2. Kronan är trasig och säljaren valde hålla tyst om det i förhoppning att köpare skull sitta tigande och ta det, nu gjorde tydligen inte köparen det utan vill returnera klockan. Bara för säljaren att ta tillbaka klockan och betala tillbaka pengarna. Det är inte svårare än så.
Sen kan vi hålla oss från personangrepp.
 

Sleven

Omega
Precis som @Mauritz skriver anser jag det också vara väldigt lätt. Har man en returpolicy håller man sig till den - särskilt när man har kommit överens om retur inom den policyn. Men som många här säkert märkt har ju @najkksorn varit väldigt tyst i den här tråden. Har heller inte fått någon reaktion sedan igår. Definitivt håller han sig undan..
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Precis som @Mauritz skriver anser jag det också vara väldigt lätt. Har man en returpolicy håller man sig till den - särskilt när man har kommit överens om retur inom den policyn. Men som många här säkert märkt har ju @najkksorn varit väldigt tyst i den här tråden. Har heller inte fått någon reaktion sedan igår. Definitivt håller han sig undan..


Polisanmäl :) bedrägeri. Om du har kvar konversation där han skriver sig ta retur osv. :)
 

Sleven

Omega
@yepsson bedrägeri är det dessvärre inte. Hade jag skickat pengarna men inte fått klockan, då är det bedrägeri. Eftersom han brutit överenskommelsen är det ett tvistemål i domstol som skulle kunna bli aktuellt. Först måste jag skicka ett betalningsföreläggande genom Kronofogden. Betalar han inte utan bestrider den, då går det till domstol.

Men som alla säkert kan förstå är det ett stort maskineri att dra igång för en "struntsumma" som 4k. Bästa hade ju bara varit om @najkksorn slutat bete sig som en femåring och accepterat returen och gett mig mina pengar tillbaka.
 

Sleven

Omega
Han har ju alltid möjligheten att sälja klockan igen för samma summa. Så förstår verkligen inte vad hans problem är.
 
Topp