• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

najkksorn

Sleven

Omega
Uppdatering. Nu har klockan legat hos postens ombud sedan den 10 maj. Trots PM på KS, sms och en påminnelseavi från posten, så har @najkksorn inte hämtat ut klockan. Ni som tyckte han var reko kan ju börja tänka om ;)

Som sagt, handla INTE av denna idioten för allt vad ni gör!
 

Sleven

Omega
Hoppas det löser sig smidigt. Tråkigt när folk inte står för sina ord!

Tack för omtanken! Tyvärr tror jag det inte kommer lösa sig smidigt. Får ta det till kronofogden så får vi se om de kan driva in pengarna. Extra tråkigt när man handlar på ett forum för entusiaster och så visar det sig ändå bara vara en massa tomtar som håller på. Hoppas bara andra som planerat affärer med den här idioten håller sig lååångt borta!
 

Sleven

Omega
Spårade paketet precis och såg att de hade returnerats tillbaka tilll mig eftersom @najkksorn inte hämtat ut det. Oerhört tröttsamt. Vore intressant och veta om hans bästis @Oli eller @URsinne har något klyftigt att komma med nu? Verksr inte heller som @najkssorn varit online sedan den 11 maj. Han övergav väl KS under det användarnamnet tämligen fort efter detta spred sig..

Tack för ditt engagemang @Mauritz.
 

Oli

Omega
2-Faktor
@Sleven Ska du verkligen dra igång det här igen? Känner inte Najkksorn mer än att jag hjälpte honom hämta en klocka i annan ort som jag postade till honom. Jag bryr mig inte om er dispyt, försökte bara få dig att förstå hur en retur gick till.
 

Sleven

Omega
@Oli jag förstår hur en retur går till och du har sedan dag 1 försökt få det till att det är mitt fel. Nu visar det sig mer än tydligt vilken idiot @najkssorn är. Vilket jag hävdat sedan allra första början. Nu när du inser att du inte alltid har rätt kanske du tänker till i framtiden på hur du uttrycker dig, och inte ger dig in i saker som du inte har något med att göra öht :)
 

Brunleif

Panerai
@Oli jag förstår hur en retur går till och du har sedan dag 1 försökt få det till att det är mitt fel. Nu visar det sig mer än tydligt vilken idiot @najkssorn är. Vilket jag hävdat sedan allra första början. Nu när du inser att du inte alltid har rätt kanske du tänker till i framtiden på hur du uttrycker dig, och inte ger dig in i saker som du inte har något med att göra öht :)
Om du betett dig i närheten av hur du beter dig här ovan mot Oli så tycker jag att det är rätt åt dig.
Minst charmiga inlägget jag läst på länge.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Spårade paketet precis och såg att de hade returnerats tillbaka tilll mig eftersom @najkksorn inte hämtat ut det. Oerhört tröttsamt. Vore intressant och veta om hans bästis @Oli eller @URsinne har något klyftigt att komma med nu? Verksr inte heller som @najkssorn varit online sedan den 11 maj. Han övergav väl KS under det användarnamnet tämligen fort efter detta spred sig..
Vad det handlade om var att du krävde att få igen betalningen innan retur på klockan vilket inte är praxis. I antagligen nio fall av tio eller förmodligen mer får man inte tillbaka några pengar då. Sedan hur denne najksorn eller vad han nu vill kalla sig agerar efter det är knappast någon annans ansvar. Det förstod du också ifall du hade lust.

Jag har svårt för när drev startas på någon i situationer man ännu inte har någon vettig info om, vilket inte fanns i det här fallet.
 

Sleven

Omega
Vad det handlade om var att du krävde att få igen betalningen innan retur på klockan vilket inte är praxis. I antagligen nio fall av tio eller förmodligen mer får man inte tillbaka några pengar då. Sedan hur denne najksorn eller vad han nu vill kalla sig agerar efter det är knappast någon annans ansvar. Det förstod du också ifall du hade lust.

Jag har svårt för när drev startas på någon i situationer man ännu inte har någon vettig info om, vilket inte fanns i det här fallet.

Nä, jag krävde att få bekräftelse på att jag skulle få pengarna när klockan kom. Jag tänkte inte skicka klockan och betala för frakt på vinst och förlust. Vilket jag nu ändå fick göra eftersom najkssorn visade sig vara exakt den idiot jag hela tiden påstått. Man ska inte ha en massa åsikter om man inte vet vad man pratar om. Något att tänka på i fortsättningen :)
 

cheklund

Omega
Jag hoppas verkligen att ni kan lösa er dispyt @Sleven, men jag tycker det är synd att stämning mellan dig och andra som försökt få klarhet och hjälpa till är "tråkig", ser ingen anledning till detta. Som sagt, jag hoppas verkligen det går att lösa er dispyt och ja, nu när man läst detta så vore det faktiskt roligt att se er konversation (dig och försäljaren). Vore ju jätte tråkigt om du har rätt och måste vända dig till andra instanser för att få detta uppklarat.
Tillägg: Det är ju också väldigt konstigt och tråkigt att klockan inte ens hämtades ut för kontroll så som utlovat nu när du skickade tillbaka klockan.
 

Brunleif

Panerai
Du kan få läsa min och säljarens konversation om du vill?
Bryr mig inte om din och säljarens konversation.
Däremot har jag läst vad @Oli och @URsinne skrivit och vad jag kan utläsa som opartisk utomstående förtjänar ingen av dem någon släng av sleven. De har sakligt förklarat sin syn på returer. Sen har DU valt att tolka det de skrivit helt fel. Jag kan förstå att man gör det, men du kanske ska läsa det de skrivit en gång till och sansa dig lite med pajkastningen.
 

Sleven

Omega
Bryr mig inte om din och säljarens konversation.
Däremot har jag läst vad @Oli och @URsinne skrivit och vad jag kan utläsa som opartisk utomstående förtjänar ingen av dem någon släng av sleven. De har sakligt förklarat sin syn på returer. Sen har DU valt att tolka det de skrivit helt fel. Jag kan förstå att man gör det, men du kanske ska läsa det de skrivit en gång till och sansa dig lite med pajkastningen.

Nu vet jag inte om du råkat ut för samma sak som mig, men alldeles oavsett kan du säkert förstå min frustration över det som hänt. När jag på ena sidan tvingas hantera en säljare som aktivt väljer att hålla sig undan och som (med facit i hand) verkar ha sålt mig en defekt klocka, samt nu gått tillbaka på sitt ord att ta emot returen. När man samtidigt på andra änden tvingas hantera en massa åsikter från intelligenspatrullen som ger sig in i en diskussion där de inte känner till fakta. Då blir man trött..

Jag skrev i denna tråden för att varna andra eventuella köpare/säljare för najkssorn. INTE för att jag sökte några kommentarer eller åsikter från någon som inte varit involverad i själva affären. Att användare sen frågade vad som hänt är fullt naturligt, men som Oli och URsinne gjort, att ge sig in i en diskussion utan att känna till vad som är övertalat mellan mig och säljaren är obotligt korkat, och irriterade mig naturligtvis. Att jag som blivit lurad ska stå till svars för deras tyckande och kommenterande behövde jag inte dras med, tyckte jag. Därav min ton till de bägge i den här tråden.

Nu står vi här med facit i hand och kan konstatera att najkssorn är en jävla bluff, men trots det kan ingen utav de erkänna att de haft fel och borde hållit sig från att ge sig in och kommentera från första början. Även då blir jag irriterad. Särskilt när deras tyckande har kostat mig frakten som jag aldrig lär få igen. Med andra ord, exakt vad jag sa skulle hända och anledningen till varför jag inte ville skicka klockan till en lögnare som najkssorn.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Nu vet jag inte om du råkat ut för samma sak som mig, men alldeles oavsett kan du säkert förstå min frustration över det som hänt. När jag på ena sidan tvingas hantera en säljare som aktivt väljer att hålla sig undan och som (med facit i hand) verkar ha sålt mig en defekt klocka, samt nu gått tillbaka på sitt ord att ta emot returen. När man samtidigt på andra änden tvingas hantera en massa åsikter från intelligenspatrullen som ger sig in i en diskussion där de inte känner till fakta. Då blir man trött..

Jag skrev i denna tråden för att varna andra eventuella köpare/säljare för najkssorn. INTE för att jag sökte några kommentarer eller åsikter från någon som inte varit involverad i själva affären. Att användare sen frågade vad som hänt är fullt naturligt, men som Oli och URsinne gjort, att ge sig in i en diskussion utan att känna till vad som är övertalat mellan mig och säljaren är obotligt korkat, och irriterade mig naturligtvis. Att jag som blivit lurad ska stå till svars för deras tyckande och kommenterande behövde jag inte dras med, tyckte jag. Därav min ton till de bägge i den här tråden.

Nu står vi här med facit i hand och kan konstatera att najkssorn är en jävla bluff, men trots det kan ingen utav de erkänna att de haft fel och borde hållit sig från att ge sig in och kommentera från första början. Även då blir jag irriterad. Särskilt när deras tyckande har kostat mig frakten som jag aldrig lär få igen. Med andra ord, exakt vad jag sa skulle hända och anledningen till varför jag inte ville skicka klockan till en lögnare som najkssorn.
Har aldrig sagt att Najkksorn gjort rätt. Bara konstaterat att du inte hade skickat iväg klockjäveln. Så därav finns inget att be om ursäkt för mer än från din sida nu. Ha det.
 

Sleven

Omega
Hade du skickat tillbaka klockan till en oärlig person som bryter er överenskommelse och hittar på en ny? Nä? Dåså...
 

Oli

Omega
2-Faktor
Hade du skickat tillbaka klockan till en oärlig person som bryter er överenskommelse och hittar på en ny? Nä? Dåså...
Så var inte fallet när diskussionen inföll så det där är helt irrelevant i frågan. Du hade inte ens skickat klockan då och ingen visste att Najkksorn inte skulle hämta ut den.(vilket är hans ansvar, inte någon annans.)
Var glad att han inte bara löste ut den från posten och sket i att ge dig pengar. Nu får du iallafall klockan.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Så var inte fallet när diskussionen inföll så ditt argument är ogiltigt. Du hade inte ens skickat klockan då och visste inte att Najkksorn inte skulle hämta ut den. Var glad att han inte bara löste ut den från posten och sket i att ge dig pengar. Nu får du iallafall klockan.
Lite halvoklart resonemang.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Lite halvoklart resonemang.
Möjligtvis kan det vara så för vissa personer. Är oklart varför jag ens är med i denna diskussion alls faktiskt när jag bara försökt få dem att lösa det. Tycker också det är oklart varför Du också lägger dig i nu, speciellt om du kanske inte tagit dig tiden till att läsa resten av tråden.
Kommer inte skriva en rad till ang det här, dels för jag inte bryr mig och dels för att det bara blir till att lägga mer ved på brasan.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Möjligtvis kan det vara så för vissa personer. Är oklart varför jag ens är med i denna diskussion alls faktiskt när jag bara försökt få dem att lösa det. Tycker också det är oklart varför Du också lägger dig i nu, speciellt om du kanske inte tagit dig tiden till att läsa resten av tråden.
Kommer inte skriva en rad till ang det här, dels för jag inte bryr mig och dels för att det bara blir till att lägga mer ved på brasan.
Lägger mig i? Inte läst resten av tråden?

Okej.
 

Sleven

Omega
Så var inte fallet när diskussionen inföll så det där är helt irrelevant i frågan. Du hade inte ens skickat klockan då och ingen visste att Najkksorn inte skulle hämta ut den.(vilket är hans ansvar, inte någon annans.)
Var glad att han inte bara löste ut den från posten och sket i att ge dig pengar. Nu får du iallafall klockan.

Vad du verkligen missat i sammanhanget är att jag inte vill skicka saker värda 4k land och rike runt i hopp om att en frånvarande lurendrejare ska göra rätt för sig. Med tanke på hur postnord behandlar sina paket tror jag det finns flera med mig som vill minimera antalet turer ens ägodelar tar i deras system. Klockan har nu åkt på 3 turer än så länge, och fler lär det väl bli. Jag har inte hämtat ut den än men skulle bli överraskad om den inte dyker upp trasig..
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Eftersom najkssorn övergett sin nuvarande profil går jag ut med hans uppgifter för att fler inte ska bli drabbade av honom - om han valt att skaffa nytt konto här på KS
Du håller å din sida också på med dumheter imo. Vore jag som du skulle jag åtminstone kolla om det var i sin ordning för forumledningen med den outningen, jag tvivlar nämligen. Och det borde då framgått om du gjort det.

Vad är syftet med att sätta ut tel.nr? Uppmanar du till påringningar?

Anmäl det istället till polisen om du tycker du har skäl.
 
Senast ändrad:

Sleven

Omega
Du håller å din sida också på med dumheter imo. Vore jag som du skulle jag åtminstone kolla om det var i sin ordning för forumledningen med den outningen, jag tvivlar nämligen. Och det borde då framgått om du gjort det.

Så länge du inte tänker betala mig för en defekt klocka som Hugo sålt till mig, så skiter jag högaktningsfullt i din åsikt :)

Trevlig kväll!

Tillägg efter att URsinne ändrat sitt inlägg: om du hade kunnat läsa så hade du sett att jag la ut hans uppgifter för att han inte ska kunna skaffa ett nytt konto och fortsätta lura medlemmar här på KS.

För kännedom så smsade jag honom för några veckor sedan och sa att om han inte hörde av sig så skulle jag gå ut med hans uppgifter på KS. Han har haft all tid i världen på sig att ställa saker till rätta.
 
Senast ändrad:

Sleven

Omega
En annan användare här på KS skickade mig en länk till Hugos Facebook. Där går bland annat att läsa en konversation där det verkar som han blåst en annan person som skulle köpa något av honom. Inlägget i fråga är från den 19 oktober 2016 och kommentaren att han blåst någon kommer från den 5 maj i år..

Han har samma bild på KS som på FB.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
En annan användare här på KS skickade mig en länk till Hugos Facebook. Där går bland annat att läsa en konversation där det verkar som han blåst en annan person som skulle köpa något av honom. Inlägget i fråga är från den 19 oktober 2016 och kommentaren att han blåst någon kommer från den 5 maj i år..

Han har samma bild på KS som på FB.
Det är möjligt att det är så men i så fall desto större skäl att anmäla det till att börja med i så fall om det nu är bedrägeriförsök satta i system.
 
Topp