• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

najkksorn

Kleiz

Rolex
2-Faktor
@Sleven ta bort hans kontaktuppgifter från tråden. Om ni har en dispyt får ni lösa den på annat sätt, outningar bryter mot forumets regelverk...
 

Sleven

Omega
Citera gärna om du svarar.
Här kan du tex läsa om vad forumets regelverk/admins tycker om outning: https://klocksnack.se/threads/blåst-på-breitling-b13352.57452/page-2#post-1477377

Jag har också sett detta. Samma snubbe som 7 april i år skrev att en person förtjänar att outas...
Jag frågade eftersom jag inte hittat någon info om detta i de reglertrådar som finns i de olika sektionerna på forumet. Men nu verkar det snarare som att detta är en regel men som admins inte bemödat sig att skriva i någon regelråd. Därav min fråga.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har också sett detta. Samma snubbe som 7 april i år skrev att en person förtjänar att outas...
Jag frågade eftersom jag inte hittat någon info om detta i de reglertrådar som finns i de olika sektionerna på forumet. Men nu verkar det snarare som att detta är en regel men som admins inte bemödat sig att skriva i någon regelråd. Därav min fråga.
Desto färre regler, desto bättre.. har jag hört admins resonera. Vi är vuxna allihop.

Forumet bygger på sunt förnuft och en regel om att det är förbjudet att skriva ut någons kontaktuppgifter behöver inte förtydligas i skrift (anser inte jag).
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har också sett detta. Samma snubbe som 7 april i år skrev att en person förtjänar att outas...
Jag frågade eftersom jag inte hittat någon info om detta i de reglertrådar som finns i de olika sektionerna på forumet. Men nu verkar det snarare som att detta är en regel men som admins inte bemödat sig att skriva i någon regelråd. Därav min fråga.

Du har fått din fråga besvarad både här i tråden, i andra trådar och i PM. Outning är inte okej. Om du har blivit lurad är den korrekta vägen en polisanmälan (vi bistår självklart i en ev polisutredning).
 

Sleven

Omega
Desto färre regler, desto bättre.. har jag hört admins resonera. Vi är vuxna allihop.

Forumet bygger på sunt förnuft och en regel om att det är förbjudet att skriva ut någons kontaktuppgifter behöver inte förtydligas i skrift (anser inte jag).

Vi ska alltså inte skriva ner en regel som alla medlemmar kan läsa trots att det är en regel?...Hur ska nya medlemmar känna till detta har du tänkt? Vi kanske ska stifta lagar i Sverige som är lagar, men som inte står i lagboken. Men fan ta dig om du inte känner till dom!

Sunt förnuft är väl kanske att inte blåsa en annan medlem?
 

Sleven

Omega
Du har fått din fråga besvarad både här i tråden, i andra trådar och i PM. Outning är inte okej. Om du har blivit lurad är den korrekta vägen en polisanmälan (vi bistår självklart i en ev polisutredning).

Och samtidigt kan den här idioten fortsätta lura folk på det här forumet utan att ni gör något åt det :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vi ska alltså inte skriva ner en regel som alla medlemmar kan läsa trots att det är en regel?...Hur ska nya medlemmar känna till detta har du tänkt? Vi kanske ska stifta lagar i Sverige som är lagar, men som inte står i lagboken. Men fan ta dig om du inte känner till dom!

Sunt förnuft är väl kanske att inte blåsa en annan medlem?
Lugn nu.

1. Det är inte mitt forum eller mina regler, men reglerna är vad de är. Följ dem om du ska vara här.
2. Man kan inte lagstifta om allt, deal with it. Ibland får man gå efter sunt förnuft.
3. Att säljaren kanske/kanske inte lurade dig är fel - men det ger inte dig rätten att begå ytterligare ett fel.

Nu lämnar jag tråden för nu har du blivit informerad om vad som gäller för outningar.
 

Sleven

Omega
Lugn nu.

1. Det är inte mitt forum eller mina regler, men reglerna är vad de är. Följ dem om du ska vara här.
2. Man kan inte lagstifta om allt, deal with it. Ibland får man gå efter sunt förnuft.
3. Att säljaren kanske/kanske inte lurade dig är fel - men det ger inte dig rätten att begå ytterligare ett fel.

Nu lämnar jag tråden för nu har du blivit informerad om vad som gäller för outningar.

Jag sitter med en defekt klocka, 4000kr fattigare och får höra att jag gjort fel. Jo, tjenare..
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag sitter med en defekt klocka, 4000kr fattigare och får höra att jag gjort fel. Jo, tjenare..
Tråkigt historia detta, verkligen synd att ditt köp inte gick som förväntat. Extra tråkigt att diskussionen tog den här vändningen också.

Lycka till, hoppas att det hela ordnar upp sig inom kort.
 

Sleven

Omega
Tråkigt historia detta, verkligen synd att ditt köp inte gick som förväntat. Extra tråkigt att diskussionen tog den här vändningen också.

Lycka till, hoppas att det hela ordnar upp sig inom kort.

Tack för din empati Kleiz. Ja, riktigt tråkigt får jag säga. Jag som skulle köpa första "riktiga klockan" och allt :) Jag hoppas verkligen bara att fler slipper bli drabbade av den här göken och att forumet förblir en plats för entusiaster som delar varandras passion :)

Allt gott och önskar en fortsatt trevlig kväll!
 
Topp