Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Name that movement

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Ronnie, 17 juni 2015.

1. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

Vad kan det här vara för verk? 21mm invändigt.
    Timegraphern verkar inte förstå nånting.

image.jpg

2. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Något AS verk?
    Varför vill inte TG förstå?

3. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

Timegraphern föreslår 36000 bph och 52 grader, men det står hela tiden 0s/d ampl=0 och beat error=0.
    Prickarna hamnar över hela skärmen och Timegrapherns eget tickande saktar ner regelbundet och när det saktar ner så startar den av den automatiska avkänningen om igen.

Jag kan inte höra någon ojämnhet i klockans tickande själv.

4. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Så hade jag på min Panerai 510 då den gick långt över 1000s/d fel vid fullt uppdrag prickar och skit all over the place :) .
    Mitt problem berodde på att fjädrarna levererade för mycket kraft så att balansen slåg till gångankaret 2 ggr om man så säger, tvivlar att det är ditt problem dock.

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Senast ändrad: 17 juni 2015
    eriksson850 och swedesoc gillar detta.
  6. Ronnie
    Trådstartare

Ronnie Stadsbo

"36" står det definitivt. Har testat att justera, men får ingen ordning på't.
    Det börjar nog bli hög tid att jag lär mig serva såna här manicker :)

swedesoc gillar detta.
  7. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Bara att sätta mejseln i den!!
    Lättservade de där.

Ronnie gillar detta.
  8. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Kan vara magnetism i verket, eller olja i spiralfjädern så varven klibbar, bäst är att alltid avmagnetisera både klockan och verket om man har tagit ur det ur boetten. Sparar mycket tid om man tar det för vana med alla mekaniska, läs Mcgyver inlägg om hur du bygger en, annars köp en!

Minuteman, Ronnie och rogart-63 gillar detta.