• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Namn på klockor?

Sputniq

Panerai
Män har genom historien satt namn på sina båtar. Detta har senare till viss del även applicerats på bilar av vissa strängt bilintressetade.

Min fråga är helt enkelt om ni har något snitsigt namn för en eller flera av era klockor? Men tanke på vilka klockfreaks det finns här måste i alla fall några ha döpt sina skönheter? :woot:
 

SSL

Audemars
Vickan!
image.jpg


Victorinox hette dessutom Victoria från början, så det är bara en kul grej. I övrigt tror jag det är ovanligt med klocknamn. Båtar är ju en annan grej, där skriver man ut namnet på båten m.m.
 

KMS

Rolex
Med tanke på allt flippande man gör så hade det vart allt för jobbigt om man skulle döpa alla klockor. :)
Många smärtsamma avsked...:)
 
Har en halvt avlägsen släkting som alla alltid kallat farbror Rolle.
När jag skaffade DJ:n var det någon som tyckte att det var en gubbklocka. Därför kallas den numera ibland för Farbror Rolle..

Dock inte mitt påhitt :/
 

Sputniq

Panerai
Jag har själv inget namn på min klocka. Konstigt nog så kallar min flickvän min klocka för "Tudor" då och då istället för "din klocka" eller något liknande.

Var mest intresserad av att se hur djupt i skiten vissa är :D
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Den risken finns, du får bara lägga upp det snyggt för din fru så hon förstår ;)
Jadu.. endast fantasin sätter gränser!
 
Topp