• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nationell GTG!

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
Rum och 3-rätters på Grand Hotel? Låter fantastiskt trevligt men jag tror det blir ganska så tunt med en prislapp på 1000kr för mat + dricka + ev rum. Räntar snabbt på till en halvrisig klocka. :)


För fan Per, är din roll att såga alla initiativ? ;)
 

ErikGBG

Audemars
Är ju inte omöjligt att få en bra deal om vi blir ca 30 stycken. Kolla på ett cirkarpis och så tar vi det därifrån!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Per skrev:
Rum och 3-rätters på Grand Hotel? Låter fantastiskt trevligt men jag tror det blir ganska så tunt med en prislapp på 1000kr för mat + dricka + ev rum. Räntar snabbt på till en halvrisig klocka. :)


För fan Per, är din roll att såga alla initiativ? ;)
Alla? :)

Jag har inget emot att äta och dricka gott.
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Nationell GTG!

Behöver inte vara där. Man kan alltid ordna eget boende också men då tycker jag att man tappar lite av iden.

Det finns givetvis många andra trevliga hotell m. Restaurang osv med en lättare prislapp :)


skickat med telefonen.
 

Ricrob

Patek
P-A skrev:
@ricrob : har du lust och tid?

Jag kan tänka mig att hjälpa till att styra båten om vi ser att det kan bli verklighet och när jag vet om datumet funkar såklart.

Förslag nr1 är att vi kollar och bestämmer upplägg, alternativa ställen och mellan tumme och pekfinger pris, så att vi kan lägga upp en rak fråga och räkna in anmälningar och efter det skrida till verket med offerter osv.

Har också lite kontakter på Grand men måste hålla med Per här om att det förmodligen kommer dra iväg till "skrämma-bort-nivå" och det vore synd om det blir en lyxtripp som bara ett fåtal är villiga att ta sig råd till.. Tanken är ju att typ hela KS ska samlas.

PM'a mig P-A så byter vi nr och filar vidare på detta och sen dunkar vi ut en seriös anmälningstråd så småningom, hur låter det?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Låter ju riktigt trevligt, något i sommar vore ju skoj och ganska optimalt. Sthlm lär ju vara enklast. Nu väntar jag bara på inbjudan :mrgreen: ;)
 

TKVF

Panerai
Jag kan hjälpa till om Ni behöver hjälp. Finns dock i Göteborg. Men man får lite mer hotell för pengarna här på framsidan!
 
Grymt bra initiativ P-A!
Hoppas att vi kan slå rekord i GTG.Kul att träffas och umgås en helg tillsammans.
/Magnus
 

David

Bödeln
Jag är rätt trött på att behöva köra hundra mil till varje GTG jag ska gå på. (Oavsett på vilken ort GTG:n hålls tycks jag alltid vara femtio mil bort just då.)

På fullt allvar, vad sägs om Visby?
 

carlanton

Audemars
Vad skulle skilja en nationell GTG från alla andra GTG:s? Alla GTG:s är ju nationella, det handlar bara om inställning! Ska man göra hotellgrejen kan man ju ha det på Clarion Arlanda. Max ett par timmars färdväg oavsett vart i Sverige man bor, lägre pris för hög kvalitet och en helt okej restaurang.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
carlanton skrev:
Vad skulle skilja en nationell GTG från alla andra GTG:s? Alla GTG:s är ju nationella, det handlar bara om inställning! Ska man göra hotellgrejen kan man ju ha det på Clarion Arlanda. Max ett par timmars färdväg oavsett vart i Sverige man bor, lägre pris för hög kvalitet och en helt okej restaurang.
Den nationella gtgn är obligatorisk.

Och nej, inte clarion arlanda :)
 

Ricrob

Patek
Micke B skrev:
carlanton skrev:
Vad skulle skilja en nationell GTG från alla andra GTG:s? Alla GTG:s är ju nationella, det handlar bara om inställning! Ska man göra hotellgrejen kan man ju ha det på Clarion Arlanda. Max ett par timmars färdväg oavsett vart i Sverige man bor, lägre pris för hög kvalitet och en helt okej restaurang.
Den nationella gtgn är obligatorisk.

Och nej, inte clarion arlanda :)

Thats the spirit! :lol:
 
C

Crowolf

Guest
David skrev:
Jag är rätt trött på att behöva köra hundra mil till varje GTG jag ska gå på. (Oavsett på vilken ort GTG:n hålls tycks jag alltid vara femtio mil bort just då.)

På fullt allvar, vad sägs om Visby?

Jepp! Veckan innan midsommar.. :)
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: Nationell GTG!

carlanton skrev:
Vad skulle skilja en nationell GTG från alla andra GTG:s? Alla GTG:s är ju nationella, det handlar bara om inställning! Ska man göra hotellgrejen kan man ju ha det på Clarion Arlanda. Max ett par timmars färdväg oavsett vart i Sverige man bor, lägre pris för hög kvalitet och en helt okej restaurang.

Om vi omformulerar oss.
Nationell GTG. Kom eller så bussar jag hunden på er ;)

skickat med telefonen.
 

carlanton

Audemars
GTG med stora bokstäver alltså.

Finns väl inte mycket annat för mig att göra än att bli av med GTG-oskulden och pallra mig dit. Grand Hotel är trevligt, skulle gärna passa på att käka på Matbaren och förlora Michelin-oskulden också, om någon annan känner för det. Annars är cadierbaren min favoritbar i Stockholm. Mest för att de alltid bjuder på snacks.

Å andra sidan är jag en sån jobbig jävel som lovar att jag ska dyka upp och sedan inte gör det.
 

P-A

Sir Spamalot
Då vi vill att så många som möjligt ska komma så ska priset liga på en rimlig nivå.
matbaren m.m. är tyvärr inte rimligt för ju detta event.

men vi ska kolla på alla alternativ och kommer att återkomma med något/några förslag så folk kan börja boka in det i sina kalendrar! :)
 
Topp