Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nato-band till Omega SMP - Köpråd

Diskussion i 'Diskussion' startad av WBergdahl, 10 september 2013.

1. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Hallå där kära KS-are!

Jag har gått runt i några veckor och velat fram och tillbaks angående inköp av ett nato-band till min SMP (art nr 212.30.41.20.03.001)
    Jag har nu kommit fram till att jag ska det, om jag kan komma på vad jag vill ha för färg!
    Just nu har jag en tanke om att det skulle vara snyggt med ett av färgen orange eller mörkblå.
    Fast med ett mörkblått kanske det blir lite för enformigt och bara tråkigt...
    Vad jag vill är då alltså att ha eran hjälp, både med tips om vilken färg som ni tycker att man kan matcha med klockan, men också bilder på era egna klockor så att jag kan få lite inspiration!

Tack på förhand

William Bergdahl

2. Bawkins

Bawkins Stadsbo

Blått är ju väldigt cleant, men det kan ju vara tufft att bryta av med t.ex. ett rött eller orange nato. Bara att testa :)

3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Klart Du ska köra SMPn på nato. Den passar riktigt bra till det! Själv kör jag oftast orange, men svart och även klassisk bond åker på ibland. Idag blev det dock grått... :)

4. Pontus

Pontus Torpare

Från:
    Stockholm
    En PO på Nato, men kanske lite inspiration iaf. Köpte det på singularstraps, funkade hur bra som helst.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

5. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Är det lätta att sätta på bandet själv, eller borde man lämna in det? Camo00
    Jag har aldrig rört en klocka, mer än haft den på armen det vill säga!

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Det är ganska enkelt att göra själv, det enda som kräver lite pillande är att ta av orginallänken. Mellan olika Natoband byter man utan verktyg på en halv minut.

7. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Då kanske det är smart om man låter en urmakare ta av länken, och sätta på första natot, sen byta mellan färger själv. Eller vad tror du?

8. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Den blå SMP-tavlan är ju som klippt och skuren för ett orange NATO. En klockren kombination ! :)

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Det är oerhört enkelt att ta av länken!! Allt Du behöver är två fungerande händer med någotsånär ok finmotorik samt en liten platt skruvmejsel! :)

10. WBergdahl
    Trådstartare

WBergdahl Präst

Från:
    Sthlm - Bxl - Lund
    Jag hittade en video på Youtube, där han lyckas byta på runt 2 minuter.
    Det är dock en Speedmaster, inte en Seamaster, men vad mitt otränade öga kunde se, var att dom är ganska så lika vid spring baren. Stämmer detta?

Camo00 gillar detta.
  11. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Orange, mörkblått och skogsgrönt!

12. Schildfat

Schildfat Stadsbo

Från:
    Västerbotten
    Kom just över denna bild på Instagram, tycker det ser väldigt intressant ut och ger klockan en clean look på något vis.. Vad tycker ni? Syftar förstås på stålbandet med PCL
    image.png

limbotimbo gillar detta.
  13. lawb1

lawb1 Bonde

Vad är det för länk? SM300?

14. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Ett tips är att köpa ett verktyg för att underlätta framtida byten. Jag kan varmt rekommendera bergeon 6767. Köps på cousins (https://www.cousinsuk.com/product/spring-bar-tool-bergeon-6767f-fine-ends)
    Rekommenderar INTE billigare varianter.

Gällande nato tycker jag orange passar bra. Det är underbart till sommaren dessutom. Om du köper, prova även zulu, jag är inte helt överens med nato, föredrar zulu som normalt är lite grövre.
    Vill man kan man köra lite landsfärger, tyskland älskar jag. Men så är jag ju 0,000000005% tysk...

15. Nicbex

Nicbex Biskop

Kan det inte vara, SM300 har 21mm mellan bandhornen.

16. lawb1

lawb1 Bonde

Det visste jag inte, alltid nån som har bättre koll :)

17. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Så mycket som folk gnäller på orginallänken så var det här nog det värsta jag sett någon göra mot en smp...

18. Schildfat

Schildfat Stadsbo

Från:
    Västerbotten
    Tror det är från en Aqua Terra Master Co-Ax :)

Mårtenssons ur Brookfield