Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nato-band

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 19 december 2012.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Kul med folk som inte bara snackar utan GÖR.

Var är Perlonbanden? ;)

3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Nato-band

De köper man för 29.90 på Clas Ohlsson... :D

4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö

Bah! Perlon är helt fantastiska. :)

5. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Ja! Men jag GILLAR ju mitt Clas Olsson-band!!! :D

6. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag gillar initiativet men någon skulle behöva tala om för ungdomarna att information bandets bredd kan vara av viss betydelse vid ett ev. köp. :lol:

7. Johan M

Johan M Borgare

Där fanns ett par som jag är sugen på, jag tror att jag skall lägga in en beställning.

8. Kson

Kson Friends of KS

Va bra :)

9. Rossi

Rossi Präst

Det var sanna mina ord ett skralt utbud.

Men jag tackar forumpatronen för länken till en konkurrent till vår sponsor singular. ;)

10. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag tackar också för länken. :D Inte för att straffa ut mig själv - men UF är bra skit och det är kul att grabbarna satsar på en sån nischmarknad. Vill det sig riktigt illa kanske till och med jag stödköper lite...

11. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    X-mas spirit'

12. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    +1 på den, framgår ej vilken bredd det är på banden.

13. Singular

Men fortsätt för all del gärna att handla på Singular Straps, ffan.

14. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Du kan aldrig konkurrera med kidsen ändå...

15. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Men drömmen är väl ändå en NATO-rem med perlon-väv. Tror jag sett det någonstans men hittar det inte, någon som vet ? :|

Vänligen
    Forumets undersköterska

16. Singular

Kom igen, snart är det soft-NATO till din ära! ;)

17. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    18 och 20mm finns här: http://internationalwatchman.com/milstraps/1pcbraidednatoss.html
    Beställer du så får du gärna plocka hem två 20mm (ett pvd ett blankt) till mig också så splittar vi frakten :D

Sen hittade jag något som liknar gnoms soft men i fler färger. Har beställt hem några för att testa, återkommer då jag fått hem dem: http://westcoastime.com/newnatg10sty.html

Singular: låter kanon! Blir det samma struktur som gnom? Har du hittat fler färger, har som sagt beställt några svarta enligt ovan men vore ju trevligt att få tag på dem på hemmaplan :)

18. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Blev glad när jag såg deras rosa nato på startsidan, men inte fan hade dom det att beställa :'(

19. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Sa någon Perlon?!

Bifogade filer:

20. Johan M

Johan M Borgare

Jag har ett flätat nato från internationalwatchman och är väldigt nöjd med det. De är billiga och har snabb leverans. Däremot tycker jag inte att färgerna stämmer överens med bilderna på deras hemsida när det gäller deras övriga sortiment. Både vad gäller nato och lädernato.

21. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Efter ett jävla tjat i den här tråden om perlonbanden så svängde jag in inom leksaksaffären för gubbar och köpte mig ett. :roll:

Bifogade filer:

22. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Fint tips, Max ! :) Jag sätter mig en stund på jobbet imorgon och ser om jag kan beställa hem lite, så fixar vi hem lite perlon-NATO till oss båda. Rätt skabbig sida det där, hoppas verksamheten är igång och att de har remmar till salu. Jag har av mig via pm.

23. SiljeWatches

SiljeWatches Bonde

NATO band, kan passa fint till chronografer, sport- och dykare. Men när man ser NATO band sitta på alla tänkbara modeller, som tex OMEGA Seamaster, Geneve och andra kostymur, ja då ser inte längre så bra ut.... tycker jag.

24. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag tycker det är synd att flera fina band hos singular inte finns i 22 mm.

25. Spencer
    Trådstartare

Håller helt och hållet med! I min värld funkar bara en dykare på nato (om knappt det).

26. Johan M

Johan M Borgare

NATO-banden är väl till för klockor som används i det militära. I så fall kan man väl ha banden på alla typer av klockor som skulle kunna användas inom militären. T ex flygarklockor, kronografer, helt vanliga klockor som endast visar tiden, dykare m.m.

Det enda bandet jag kan komma på som inte passar på alla typer av klockro det är mesh. De skall endast sitta på dykare, annars ser det heltokigt ut.

27. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Fast nato är ju framtaget för ett specifikt användningsområde inom militären; vattentåligt, säkert att inte tappa klockan etc, dvs till infanteri mm?! För flyg uppfanns ju tex bund-banden för att uppfylla andra behov, och skrivbords-militärer klarar sig säkert bra med vanligt läder eller länk... :)

28. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Jag tycker också Nato passar bäst till dykare.
    Har väldigt svårt för nato på gamla Omegor osv.

Blir det lite för mycket Daniel Wellington över det.

29. Spencer
    Trådstartare

Instämmer helt.

30. Singular

Självklart - men jag ser gärna att folk bär sina gamla arvsomegor och liknande på oortodoxa band av två anledningar; den första är att fina klockor (som annars förmodligen bara hade legat för att de känns för präktiga, eleganta och "gubbiga") faktiskt kommer till användning...

...och den andra anledningen är att de köper band. Förstås.

Mårtenssons ur Brookfield