• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NATO - ris el ros ?

Randel

Cartier
Men helt ärligt. Jag må vara ny på just detta forum men har hängt på otroligt mycket forum sedan internets barnsben, och TS är ju ett så otroligt uppenbart troll, så varför fortsätta mata honom? Jag tillhör i och för sig den skara som tycker att ett riktigt bra troll kan vara väldigt underhållande, men i den här tråden har jag inte ens varit nära att plocka fram popcornsskålen.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Men helt ärligt. Jag må vara ny på just detta forum men har hängt på otroligt mycket forum sedan internets barnsben, och TS är ju ett så otroligt uppenbart troll, så varför fortsätta mata honom? Jag tillhör i och för sig den skara som tycker att ett riktigt bra troll kan vara väldigt underhållande, men i den här tråden har jag inte ens varit nära att plocka fram popcornsskålen.

Det känns onekligen så...

Till trådskaparen; är du på riktigt ovetande om att dina klockor är fake, och köpt dom i god tro, så välkommen tillbaka med lite ödmjukhet, så ska du se att det finns folk här som är villiga att hjälpa dig.

Annars kan du dra...

(mitt 1:a & sista inlägg i denna tråden om den inte ändrar riktning...)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det känns onekligen så...

Till trådskaparen; är du på riktigt ovetande om att dina klockor är fake, och köpt dom i god tro, så välkommen tillbaka med lite ödmjukhet, så ska du se att det finns folk här som är villiga att hjälpa dig.

Annars kan du dra...

(mitt 1:a & sista inlägg i denna tråden om den inte ändrar riktning...)

Exakt så.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
På allvar? Navitimern är ju helt åt helvete. Inga proportioner stämmer vare sig på urtavla eller boett, färgkombinationen har aldrig funnits och loggorna inkl den på sekundvisaren ser ut att vara gjorda för hand av någon 6-åring.

Ja. Det var därför jag undrade vad det var som henrikhenrik inte tyckte kändes okej. Om det var klockorna, eller Sond's svar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Anledningen till att jag har så många klockor både i & utanför det där fula skåpet (tack för den btw) är inte för att jag har nån vriden klockfetish & vill simma runt i klockor utan för att jag under en längre tid haft som liten hobbyverksamhet att köpa, restaurera, och sälja klockor (mestadels -70tal vintage) under åren har man försökt behålla "godbitarna" så som Heur, Tissot, Jaeger, breitling, osv.. Rolexen som ni alla hakar upp er så mycket över blev köpt för ett tag sedan över telefon från en av kronofogdens auktioner, och har sen dess legat mest som prydnad i ovan nämda skåp. Tråden jag skapade gällde som sagt natoband i allmänhet, tyckte inte det fanns anledning att anfalla klockorna de satt på som ett gäng mobbande skolungdomar. Skulle det vara så att nån av mina klockor skulle av mig omedvetande vara falsk, så behöver väll ingen annan än jag själv må dåligt över det? En riktig klockentusiast & god forum medlem borde väll då snarare hjälpa den mindre vetande stackaren som köpt den i god tro? Är ingen expert på exklusiva klockor eller hurvida en text ska sitta/se ut till förhållande till siffror visare etc (Men skulle väldans gärna lära mig!) Enda jag har pysslat med under åren är att byta glas, polera boetter, byta ställaxlar, uppdragsfjädrar, etc på gamla slitna ur och fått dem i skick..


Du blev inte ens förvånad över att du köpt en modell som inte finns? Eftersom som fixa och repar.
 

A.langeSöhne

Breitling
Du blev inte ens förvånad över att du köpt en modell som inte finns? Eftersom som fixa och repar.

Som jag skrev så är jag ännu bara en "fixare" på amatör nivå gällande billigare ur. De dyrare märkena vill jag inte va å peta på, just av anledning att jag inte kan så mycket om dem.. Men har ju redan fått lära mig en del här (på gott å ont)
 

ErikGBG

Audemars
Bara på gott så klart, du har ju betalat kanske 40 000 för en rolex som är värd 40kr om det du skriver inte är lögner. Kontakta kronofogden och kräver pengarna tillbaka.
 

Sond

Patek
Som jag skrev så är jag ännu bara en "fixare" på amatör nivå gällande billigare ur. De dyrare märkena vill jag inte va å peta på, just av anledning att jag inte kan så mycket om dem.. Men har ju redan fått lära mig en del här (på gott å ont)

Detta känns ju lite surt. Kanske... Men det jag ivrigt och nyfiket väntar på är lite fler bilder på dina klockor. Jag skulle faktiskt vilja se dem ganska snart. Du har helt enkelt ingen som helst trovärdighet. Den är noll. Alltså inget, nada, zero. Du har själv försatt dig i situationen genom att med din första post och din första tråd göra dig i princip omöjlig på detta forum. Det hoppas jag du förstår.

Dock så finns det ett mycket enkelt sätt att skapa sig en viss trovärdighet och utifrån den lilla plattformen bygga vidare. Och det sättet är att på ett trovärdigt vis ta bättre bilder på klockorna i vitrinskåpet. Och inga bilder på klockor i helt andra miljöer. Jag och många här vill se bra bilder på klockorna där de ligger i skåpet helt enkelt, och där vi ser att det är samma klockor som på den suddiga bilden på vitrinskåpet. För att vara mycket tydlig så är detta forum fyllt av en kombination av begåvade och klockkunniga personer så det är ingen idé att jiddra hit och dit. Bra foton på skåpet helt enkelt. Hoppas det inte finns någon otydlighet i det jag skriver.

Då forumet, som sagt, är fyllt av begåvade klockkunniga människor skulle vi omedelbart acceptera dig och till viss del ursäkta den första bilden och köpa resonemanget om att du blivit lurad, om vitrinskåpet visas upp här.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ts kanske ska ta med rolexen till en gtg ngnstans i vårt avlånga land?
image.jpg

Förövrigt en rätt fräsig film, se den!!! 80sdb 7/10
 

Emil

Cartier
Flöjten verkar ju ta det relativt lugnt när beskedet om fake uppstod, att bratten var fake fick forumet ingen motreaktion på heller konstigt nog.

Det bästa du kan göra nu är att gräva ner dig djupt, att inte ens fortsätta strida om trollhistorier om vart ifrån du köpt det ena och det andra. att klockan skulle vara fake är redan bekräftat, att då tjata om klockan eller de andra taskiga kopiorna du redan visat är bara löjligt.



Gå hem!

Gör om!

Gör rätt!
 
Topp