Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Nato/Zulu till SubC (114060)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Urfunktion, 31 augusti 2016.

1. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag är på jakt efter snygga nato (eller Zulu) som passar till en Sub. Med passar menar jag i det här fallet en lagom tjocklek och textur som matchar klockan. Och ja, SubC gör sig kanske bäst på länk, men jag känner att jag ofta undviker att använda min sub de dagar då jag inte bär skjorta, eftersom jag sitter hela dagarna framför en macbook, som inte är snäll mot länken. Jag har ännu inte testat att köra klockan på Nato, men jag misstänker att de band jag har är lite för tunna för att göra klockan rättvisa.

2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Körde Omegas nato hela sommaren, riktigt mysigt även om länken vann för mig i slutändan :)
    image.jpeg image.jpeg
    Överlägset bästa natot jag testat!

JayLar, Zalath, Nicbex och 2 andra gillar detta.
  3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tycker inte att det spelar så stor rull hur tunna banden är, utan snarare strukturen och kvalitén.

SubC på nato är för övrigt schysst!

Urfunktion gillar detta.
  4. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Nice! Du fick mig precis att inse att jag faktiskt har ett oanvänt Omega Nato som följde med Speedmastern!

AdamST gillar detta.
  5. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Ok, något speciellt du rekommenderar? Jag har några från Singular (inte de nya) och något från Royal Straps som jag kan testa.

6. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Håller med om omegas Nato. Grymma! Dock tycker jag inte maxicaset funkar jättebra på Nato...

Urfunktion gillar detta.
  7. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag håller delvis med, det passar bättre på den föregående modellen, men jag tycker fortfarande att det är snyggt.

8. Ejnork

Ejnork Friends of KS

image.jpeg Funkar bra på nato!

Urfunktion gillar detta.
  9. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Huvudsaken är att du gillar det! Själv tycker jag klockan tappar helheten o det ser billigt ut. Men ibland använder jag natot men ganska snabbt tillbaka med länken :)

Urfunktion gillar detta.
  10. christian-h

christian-h Biskop

SubC på nato är kanon. Jag tror till & med att länken har fått vila mer än mina natoband.

Urfunktion gillar detta.
  11. meo_swe

meo_swe Biskop

12. Nicbex

Nicbex Biskop

Tycker tvärtom att boxigheten är riktigt cool med både band och Nato. Ger klockan mer karaktär och personlighet. Däremot är Nato något jag sätter på en kort stund och väldigt fort tröttnar på. Varför gör inte fler högkvalitetsband i tyg istället så att man slipper klumparna på sidorna som Nato skapar.

Urfunktion gillar detta.
  13. Hebbe

Hebbe Friends of KS

De mest kvalitativa Naton jag testat hittills är Omegas o Tudors. Tycker oxå det är svårt att hitta bra Naton. De billiga jag testat för 100-200kr håller ej måttet. Dock så är jag ingen big fan av Nato så har väl inte lagt ner jätte mkt tid på det heller...

Urfunktion och Nicbex gillar detta.
  14. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Har inte en Sub-C. Men rockar vanligt vis Nato på min 14060.
    20160711_211321-01.jpeg

Mycket roligare än länk tycker jag.

JohnZ, Scaramanga, Fanboy och 1 annan gillar detta.
  15. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Nato på SubC går bort... Hur sitter du förresten med din dator? Jag jobbar också på en macbook och bär alla mina klockor är på länk. Fått fler märken från GTGs än vad jag fått på jobbet.

Zalath gillar detta.
  16. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Ärligt talat är Rolexlänken, i synnerhet till Sub C som är borstad, fördjälva perfekt att det är inte ett alternativ att avstå den! :D

Ninen79 gillar detta.
  17. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Kanske beror på att min macbook är från 2012 och ganska tjock. Blir snart en ny, men avvaktar nästa släpp. Kanske blir bättre med en tunnare?

18. christian-h

christian-h Biskop

Inte för mig. Jag har satt klistermärken på min MacBook för att undvika det.

Urfunktion gillar detta.
  19. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Jag roterar TT-subc, sexsiffrig DD samt AP RO på jobbet och klarar mig utan klistermärken eller skyddsplast.

Det är inte långt till följande om man går i de tankebanorna:
    image.jpeg

Urfunktion gillar detta.
  20. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Frågan är vilket som är värst, hairlines på klockan, eller att bli idiotförklarad av kollegorna... När jag tänker efter så har båda delarna redan inträffat :)

21. christian-h

christian-h Biskop

Nja.

22. osverigeo

osverigeo Borgare

Från:
    Mamma
    Kul med nato. Vet inte om jag har exakt det du söker men säljer några nato i olika färger 20mm för 39kr styck :)

23. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Har naturligtvis provat bubbelplast men det blev problem då klockan inte gled in under manschetten... ;)

Tomas Eriksson gillar detta.
  24. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Hehe, bra comeback.
    Men för att vara konstruktiv, ge fan in Nato och öva in att inte lägga hela armen på datorn hela tiden. Du bankar nog inte i klockan i bordet varje gång du sätter dig för att äta... Jag både kodar och skriver spaltmil med e-post varje dag utan att gnugga klockorna mot datorn. Nuddar väl nångång ibland, men några deskdiving-märken hör till.

Urfunktion gillar detta.
  25. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag bar min 114060 nästan uteslutande på firmans Zulu Grön. Grym kombo! Skulle vara kul att testa med de nya Premium-banden, men har ingen Maxi-Rolex tillhanda.

Urfunktion gillar detta.
  26. Richie

Richie Friends of KS

Är inte Macbooken gjord av Aluminium? borde snarare få märken på datorn och inte klockan då stål är hårdare än Alu.

27. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Det är säkert den bästa lösningen, men det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Gillar lite handledsstöd när jag kodar. Jag kommer att testa att köra Nato och om jag inte gillar kombon, så får jag väl jobba på min positionering av handlederna.

28. Urfunktion
    Trådstartare

Urfunktion Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag är sugen på att testa. Kommer förmodligen att lägga en beställning.

29. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Kul! Tveka inte att maila / PM:a om du har funderingar eller frågor. :)

30. Sundström

Sundström Friends of KS

Funkar bra!

image.jpeg

image.jpeg

JB007, JohnZ, christian-h och 2 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield