• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato.

P-A

Sir Spamalot
Är det någon som använder det längre? Jag tycker att det har minskat här på forumet. Vad sääger ni?

Sen så har jag nu beställt en ny klocka men den har 23mm bandbredd och jag vill slänga på ett nato på den.
Men ska jag då ha 22 eller 24mm band? (då det inte finns 23)


skickat med telefonen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör det mer eller mindre konsekvent på allt! :mrgreen:

Gällande bredden på bandet så skulle jag hellre köra ett lite för brett band än ett för smalt. Den där glipan som kommer vid för smalt band ser verkligen inte lajbans ut...tycker jag.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
P-A skrev:
Är det någon som använder det längre? Jag tycker att det har minskat här på forumet. Vad sääger ni?

Sen så har jag nu beställt en ny klocka men den har 23mm bandbredd och jag vill slänga på ett nato på den.
Men ska jag då ha 22 eller 24mm band? (då det inte finns 23)


skickat med telefonen.

Utan tvekan ett 24mm.
 

Ricrob

Patek
Singular skrev:
P-A skrev:
Är det någon som använder det längre? Jag tycker att det har minskat här på forumet. Vad sääger ni?

Sen så har jag nu beställt en ny klocka men den har 23mm bandbredd och jag vill slänga på ett nato på den.
Men ska jag då ha 22 eller 24mm band? (då det inte finns 23)


skickat med telefonen.

Utan tvekan ett 24mm.
+1

Vad är det för klocka som har 23 mm?
 

P-A

Sir Spamalot
En riktigt raw-beater har det, Luminox 3051.
Snart är jag lika cool som en äkta Navy Seal ;)
Behöver bara flytta runt några kilo på kroppen, det är för många i för djup vila...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Använder ofta natoband, men har gått över till skinn-nato på alla mina klockor, då det är snyggare och skönare. Kör på 24mm till 23mm.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Lätt...

vkMm8.jpg


pdep9.jpg


F0OAn.jpg


dRG8O.jpg


nvqYP.jpg


zZ3bX.jpg


cwsV5.jpg
 
Topp