• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Natoband - vilka två färger bör man ha?

DaMarko

Breitling
Tjena!
Är på jakt efter två nya natoband och väljer att släppa frågan fritt: vilka färger bör man ha? Vad tycker du? Shoot!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Svart och den färg/färgkombination man gillar.

Och egentligen stålgrå då det är standardfärgen på G10 persedeln.
 

Platinum

Cartier
Grått bondnato och någon ljusare färg tror jag att jag skulle gå på faktiskt.
Edit: Bondnatot (tror jag) passar på allt, det ljusare bandet väljer man utifrån vilken klocka det ska sitta på. Kan vara roligt med någon inte alltför skrikig färg men samtidigt något ljust som gör klockan lite somrigare (både för de mörka årstiderna och för de ljusa).
 

Wiliamo

Panerai
Ska man endast ha ett är väl ett enkelt grått givet kan jag tycka. Tråkigt kanske, men imo lättare att matcha än exempelvis svart. Personligen är jag ett fan av "naturfärgade" naton så den ultimata uppsättningen band är enligt mig grått, beige, olivgrönt, marinblått, svart osv.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Oavsett klocka och färg på urtavla (nästan) bör man ha ett mörkt brunt top notch Bulang & Sons Nato i skinn. Passar typ allt.
1448609531183.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
I Borås kör man vitt. Annars är det grått, svart, oliv eller orange som gäller.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Beror på vilken färg klockan har. Förutsatt att det är en stålklocka, som du redan har länk, och ett svart gummi till, så skulle jag satsa på ett sandfärgat och ett oliv. Gillar du inte stållänk och gummi, så är det grått och svart som gäller :)
 

ernst

Omega
Hmm, inte helt lätt att svara på då det i stor utsträckning beror på klockan, men jag svarar svart och antingen olivgrönt eller khaki.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Tjena!
Är på jakt efter två nya natoband och väljer att släppa frågan fritt: vilka färger bör man ha? Vad tycker du? Shoot!
Varför begränsa dig till två till? En av många fördelar med nato är att dom är billiga och man kan ha måååååånga just för att kunna anpassa till klocka och tillfälle. Utgår man från de urspungliga MOD specade så är det svart, grått och militärgrönt som gäller. Lägg där till olive och mörkblått så har du en bra bas. Sen kan man bygga på med överkurs som t.ex. rött till jul, vitt till sommarfesten och gult till påsk.... Utöver det har vi alla specialare, bond till dykaren, MN färgade till Tudorn osv osv...
Nato är kul:)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Varför begränsa dig till två till? En av många fördelar med nato är att dom är billiga och man kan ha måååååånga just för att kunna anpassa till klocka och tillfälle. Utgår man från de urspungliga MOD specade så är det svart, grått och militärgrönt som gäller. Lägg där till olive och mörkblått så har du en bra bas. Sen kan man bygga på med överkurs som t.ex. rött till jul, vitt till sommarfesten och gult till påsk.... Utöver det har vi alla specialare, bond till dykaren, MN färgade till Tudorn osv osv...
Nato är kul:)

Helt klart en poäng, det är ett enkelt och billigt sätt att byta look på klockan.
Jag har ett 20-tal Natos och ca 10 zulus.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Grått som är ursprungsfärgen och olivgrönt är mitt val men sällar mig samtidigt till skaran som undrar: varför bara två?
image.jpeg

image.jpeg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Som många redan har skrivit, varför nöja sig med två? Halva poängen med NATO är ju att lätt och billigt ge klockan ett nytt "utseende". Vilka färger som passar beror ju klockan, kläder samt väder. Gillar NATO, Zulu och perlon just för att det ger en enorm variation.:) En liten gruppbild på mina band.
(och ja, jag är en sucker för nato/zulu/perlon:D)
na2-a.jpg
na2-b.jpg


Utöver dessa har jag tre band som hänger ute och solar...
0421-jpg.302078
 
Topp